REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Rozbudowa II linii metra. Zobacz, jak wyglądają nowe tunele

  • Autor: UM Warszawa
  • 17 lip 2017 09:12
Rozbudowa II linii metra. Zobacz, jak wyglądają nowe tunele
fot. UM Warszawa
Rozbudowa II linii metra. Zobacz, jak wyglądają nowe tunele
Rozbudowa II linii metra. Zobacz, jak wyglądają nowe tunele
Rozbudowa II linii metra. Zobacz, jak wyglądają nowe tunele
Rozbudowa II linii metra. Zobacz, jak wyglądają nowe tunele
Rozbudowa II linii metra. Zobacz, jak wyglądają nowe tunele
Rozbudowa II linii metra. Zobacz, jak wyglądają nowe tunele

Dwie budowane stacje metra na warszawskim Targówku są już połączone tunelami. Tarcze TBM drążące podziemne szlaki są już przygotowywane do pracy nad kolejnymi tunelami.

REKLAMA

– Mamy już dwa tunele rozbudowywanej drugiej linii metra – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. – A już wkrótce rozpocznie się drążenie następnego odcinka tuneli, do stacji Szwedzka.

Tarcze TBM Maria i Anna przez miesiąc wydrążyły dwa tunele po ponad 400 m długości każdy. Tunele połączyły dwie stacje – C18 Trocka i C17 Targówek. W jednym tunelu ułożone zostało 277 betonowych pierścieni obudowy, w drugim 288. Największa prędkość drążenia jaką osiągnęły to 31 m w ciągu doby. Teraz urządzenia są przygotowywane do drążenia tuneli do stacji C16 Szwedzka. Tu będą miały dłuższy odcinek do przejścia bo po ok. 650 m (tunel prawy TBM Maria – 659 m; tunel lewy TBM Anna – 646 m). Rozruch pierwszej z nich planowany jest na przyszły tydzień.

Wykonawcą odcinka północno-wschodniego II linii metra jest wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto. Astaldi w konsorcjum z dwoma innymi firmami wybudowała centralny odcinek II linii metra. Projektantem natomiast jest ILF Consulting Engineers Polska. Umowę podpisano 11 marca 2016 r., prace w terenie rozpoczęły się 30 kwietnia. Czas trwania budowy 38 miesięcy. W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.