REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ruda Śląska rozpoczyna konsultacje ws. uchwały reklamowej

  • Autor: PAP
  • 24 sty 2018 16:36
fot. pixabay.com

Samorząd Rudy Śląskiej rozpoczął konsultacje poprzedzające przygotowanie projektu tzw. uchwały reklamowej. Chodzi o uporządkowanie reklam, szyldów, elementów małej architektury czy ogrodzeń. Miasto pyta mieszkańców m.in., w jakim stopniu uważają to za potrzebne.

REKLAMA

"Dzięki zebranym wynikom można będzie odpowiedzieć na pytanie, czy i w jakim stopniu użytkownicy przestrzeni publicznych zgłaszają chęć zmiany ich wyglądu w zakresie nośników reklamowych, obiektów małej architektury oraz ogrodzeń, a także jakie kroki i rozstrzygnięcia należy podjąć na kolejnym etapie prac nad uchwałą" - wyjaśnił cytowany w środowej informacji urzędu miasta naczelnik jego wydziału urbanistyki i architektury Daniel Nowok.

"Podjęcie uchwały reklamowej będzie kolejnym krokiem w dążeniu do zapewnienia ładu przestrzennego oraz zachowania walorów architektonicznych i krajobrazowych w Rudzie Śląskiej. Poprawa przejrzystości przestrzeni publicznych to działanie mogące przyczynić się do wzrostu atrakcyjności miasta nie tylko pod względem walorów estetycznych, ale także inwestycyjnych" - zaznaczyła prezydent miasta Grażyna Dziedzic.

Przedstawiciele rudzkiego samorządu deklarują świadomość złożoności problemu obecności tablic, szyldów i innych form reklamy w mieście. Z jednej strony dla wielu psują one estetykę krajobrazu, z drugiej - przedsiębiorcy chcą informować o swojej ofercie czy lokalizacji.

"Dlatego w tej sprawie szczególnie ważny jest dla nas głos mieszkańców, którzy dzięki ankiecie mogą przekazać nam swoje oczekiwania" - podkreślił wiceprezydent miasta ds. zagospodarowania przestrzennego Michał Pierończyk.

W badaniu ankietowym mieszkańcy Rudy Śląskiej mogą wziąć udział do 14 marca br. - poprzez wypełnienie ankiety w internecie, dostępnej ze strony samorządu miasta, lub też wydrukowanie formularza i wrzucenie wypełnionego do urny w magistracie. Zainteresowani mogą też kontaktować się z wydziałem urbanistyki i architektury rudzkiego magistratu.

Samorządy mogą przyjmować tzw. uchwały reklamowe (nazywane też nieraz "krajobrazowymi") na podstawie wprowadzonej w 2015 r. nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Uchwała może określać zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Zgodnie z ustawą, rada gminy musi najpierw przyjąć uchwałę intencyjną w sprawie przygotowania projektu - w Rudzie Śląskiej nastąpiło to w marcu ub. roku.

Od listopada 2015 r. nad swoją uchwałą krajobrazową pracuje też już samorząd Katowic. Na początku stycznia br. miasto podało, że na podstawie uwag i opinii uczestników konsultacji poprzedzających przygotowanie projektu uchwały sformułowano łącznie ponad 60 wniosków.

Wcześniej zewnętrzna firma na zlecenie samorządu m.in. zinwentaryzowała pod kątem uchwały wybrane miejsca i obszary miasta, zaproponowała jego podział na strefy, w których powinno wystąpić zróżnicowanie regulacji prawnych, a także przygotowała wstępne założenia dla potrzeb opracowania projektu. Po zakończeniu wstępnych konsultacji, Katowice miały zacząć przygotowywanie prognozy finansowej szacującej koszty wprowadzenia regulacji krajobrazowych. Dalszym konsultacjom ma też jeszcze podlegać sam projekt.

W maju 2014 r. katowiccy radni zdecydowali już o zakazie reklam wielkoformatowych w modernistycznej części śródmieścia - na podstawie uchwalonego wówczas miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY