REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Rybnik stawia na nową identyfikację wizualną. Aby uporządkować przestrzeń publiczną i budować markę

  • Autor: PAP
  • 25 kwi 2018 09:44
fot. pixabay.com

Aby uporządkować przestrzeń publiczną i budować markę miasta, od maja br. samorząd Rybnika będzie posługiwał się nowym systemem identyfikacji wizualnej. To zbiór wytycznych dotyczących miejskiej symboliki oraz formy materiałów informacyjnych, promocyjnych czy urzędowych.

REKLAMA

Jak przekazał rybnicki magistrat we wtorkowej informacji, nowy, ujednolicony system identyfikacji wizualnej, oparty na uproszczonym miejskim herbie, będzie obowiązywał wszystkie wydziały urzędu miasta oraz podlegające samorządowi instytucje i podmioty. "Dzięki temu wspólnie będą tworzyć jednolitą markę, pod jednym hasłem - Rybnik" - wskazał cytowany prezydent miasta Piotr Kuczera.

Rybnicki samorząd w ostatnich latach używał kilku różnych form znaków promocyjnych, które powstawały w miarę potrzeb. Podobnie, bez jednego klucza, powstawały logotypy miejskich instytucji. Samorządowcy uznali, że efektem stały się niepotrzebne mnożenie symboli i nieład wizualny. Dlatego zdecydowali o powrocie do herbu miasta, jako symbolu uniwersalnego.

Miejski herb Rybnika w pełnej postaci składa się z błękitnej tarczy z ułożonym w skos srebrnym szczupakiem oraz kwiatami orzecha wodnego. W tej formie jest oficjalnym symbolem miasta, jednak duża liczba detali i charakter rysunku uniemożliwiają stosowanie go jako znaku na co dzień. Dlatego przygotowano logo heraldyczne - wersję użytkową herbu, pozwalającą na jego szerokie stosowanie bez utraty czytelności, wyrazu i jakości.

Prócz uporządkowania użycia herbu, system identyfikacji wizualnej wprowadza miejskie: kolorystykę, liternictwo i materiał ilustracyjny. Wywiedziony z godła błękit nadal będzie kolorem wiodącym miejskich materiałów. "Dopełni go gama śląskich kolorów: czarny - nawiązujący do górniczych tradycji, czerwony - z okiennych framug i ceglanych ścian familoków oraz żółty - zaczerpnięty z herbu Śląska" - wyjaśnił Marcin Wolny ze firmy projektowej Studio Otwarte.

Typografia miasta ma być oparta o bezszeryfowe kroje pisma Favela. Inspiracją do materiału ilustracyjnego były natomiast przedwojenne witraże w oknach sali posiedzeń rybnickiego urzędu miasta. Zaprojektowane przez poznańskiego artystę Jana Piaseckiego, wykonane w krakowskiej pracowni S.G. Żeleńskiego, przedstawiają alegorie dziedzin związanych z miastem: hutnictwa, przemysłu i handlu, wspólnoty miejskiej, górnictwa oraz rolnictwa.

Nowy system identyfikacji wizualnej obejmie szatę graficzną miejskich dokumentów, publikacji oraz materiałów informacyjnych i promocyjnych - drukowanych i elektronicznych. Odświeżony zostanie wygląd urzędowej papeterii, wzorów pism, dokumentów i formularzy, wzory miejskich plakatów, folderów, informatorów i innych druków, a także miejska strona internetowa.

Spójne oznaczenie obejmie miejskie budynki, flotę samochodową, w tym komunikację miejską, a także gadżety, upominki i materiały reklamowe.

Następnym etapem porządkowania przestrzeni miasta ma być zaprojektowanie i wdrożenie, tzw. systemu informacji miejskiej: spójnego z identyfikacją wizualną. Chodzi o ujednolicone oznaczenia ulic, drogowskazów, map orientacyjnych oraz ważnych miejsc, zabytków i atrakcji.

Rybnicki samorząd uruchomił już stronę: siw.rybnik.eu, która zawiera interaktywną prezentację i instrukcję stosowania systemu identyfikacji wizualnej, a także dostępną po zalogowaniu bazę wszystkich komponentów - w postaci gotowych do użycia plików i szablonów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.