REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Savills przygotowuje nową aranżację biura w Warszawie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 12 sty 2016 09:04
Savills przygotowuje nową aranżację biura w Warszawie
fot. Savills

Międzynarodowy doradca na rynku nieruchomości Savills przeprowadził program pilotażowy dla nowej aranżacji wnętrza warszawskiej siedziby, zgodnej z koncepcją activity based workplace. Programem zostało objętych 25 stanowisk pracy.

REKLAMA

Trzy tygodnie symulacji przestrzennej, trzy dni obserwacji poziomu mobilności oraz współpracy między pracownikami, ankieta ewaluacyjna i warsztaty z pracownikami pozwoliły na wysunięcie wniosków i sformułowanie wizji zmiany.

 - Zdecydowaliśmy się przetestować nową koncepcję wykorzystania powierzchni biurowej, ze względu na dynamiczny rozwój warszawskiego biura Savills i wzrost liczby pracowników. Ponadto, zależy nam, żeby zoptymalizować wykorzystanie zajmowanej powierzchni biurowej i stworzyć efektywne środowisko pracy, które wspiera wymianę wiedzy i współpracę między pracownikami. Projekt pilotażowy dał nam unikalną możliwość weryfikacji proponowanych rozwiązań w praktyce. Dzięki niemu mogliśmy poznać opinie naszych pracowników i na ich podstawie będziemy mogli podjąć kierunkowe decyzje - mówi Tomasz Buras, dyrektor zarządzający Savills w Polsce. 

Pracownicy Savills, którzy uczestniczyli w projekcie pilotażowym, chętnie korzystali z biurek i stolików z regulowaną wysokością i pozytywnie oceniali te meble, które umożliwiały zmianę pozycji w trakcie pracy. Modułem meblowym, z którego pracownicy korzystali najczęściej, była budka telefoniczna wygłuszająca rozmowy. Wyniki ankiety przeprowadzonej po zakończeniu projektu wskazują, że 93 proc. pracowników brało aktywny udział w programie pilotażowym i korzystało z różnych stanowisk pracy. 57 proc. osób przyznało, że nowa aranżacja była bardziej funkcjonalna od poprzedniego rozwiązania, a dla 47 proc. polityka „czystego biurka” miała pozytywny wpływ na poprawę efektywności ich pracy. Nowa aranżacja biura lepiej wpływała na integrację z innymi pracownikami oraz zespołami, ale utrudniała dostęp do osób decyzyjnych. Zgodnie z opinią pracowników, przy dalszej implementacji activity based workplace należy zapewnić łatwiejszy dostęp do puszek podłogowych i przedłużaczy, poprawić dostęp do przyborów biurowych oraz lepiej egzekwować zasadę strefy ciszy.

- Wielu z naszych klientów planuje wdrożenie systemu środowiska pracy opartego na strefach pracy. Decydując się na wprowadzenie nowatorskiej koncepcji aranżacji powierzchni biurowej, wiele firm popełnia szereg błędów. Przystąpienie do projektowania powinno być poprzedzone badaniami wykorzystania stanowisk pracy, konsultacjami z pracownikami, ale również projektem pilotażowym i monitoringiem wykorzystania modułów meblowych przez pracowników. Projekt pilotażowy, w którym uczestniczyliśmy, dał nam możliwość lepszego zrozumienia całego procesu. Tym doświadczeniem z pewnością będziemy się dzielić z naszymi klientami - dodaje Dorota Ejsmont, associate director, zarządzająca Działem Reprezentacji Wynajmującego Savills.

Idealnie zaplanowana powierzchnia biurowa, do której dąży Savills, wspiera pracę kreatywną oraz pracę w podwyższonym skupieniu, umożliwia organizację małych spotkań ad-hoc oraz wspiera wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami. Ważnym aspektem jest też możliwość wykonywania poufnych rozmów telefonicznych. Każdy pracownik może wybrać sobie taką przestrzeń do pracy, jaka aktualnie najbardziej odpowiada jego potrzebom. Brak przypisanego biurka motywuje dodatkowo pracowników do wybierania najlepszej przestrzeni pod wykonywane zadania.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.



REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.