REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Serenada czeka na start, a inwestor planuje... rewitalizację

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 26 paź 2017 15:49
Serenada czeka na start, a inwestor planuje... rewitalizację
Fot. materiały prasowe
Serenada czeka na start, a inwestor planuje... rewitalizację
Serenada czeka na start, a inwestor planuje... rewitalizację
Serenada czeka na start, a inwestor planuje... rewitalizację

Krakowska Serenada szkicu pracowni AMC Chołdzyński rusza 27 października. Mayland Real Estate kończy tym samym pierwszy etap inwestycji. Inwestor planuje jeszcze kompleksową rewitalizację obiektów wokół centrum.

REKLAMA

Dzięki otwarciu Serenady, powstała największa strefa handlowo-rozrywkowa w Małopolsce. Dziś odwiedzalność Serenady szacowana jest na poziomie 10 mln klientów rocznie.

Serenada to przede wszystkim centrum modowe, aż 70 proc. najemców reprezentuje segment fashion. Wśród 160 lokali handlowo-usługowych są salony największych sieci modowych w Polsce m.in. Grupy LPP, H&M oraz, po raz pierwszy w Małopolsce w pełnym formacie, Grupy Inditex. Sklep Zary, hiszpańskiego giganta modowego, zajmie 3,5 tys. mkw. na dwóch poziomach nowego centrum. Pierwsze salony w Krakowie otworzą w Centrum Serenada amerykański lider modowy Forever 21, brytyjski New Look oraz niemiecki Van Graaf z powierzchnią 2100 mkw. Część najemców renegocjowała umowy po zakupie przez Mayland CH Krokus, np. marka CCC zdecydowała się na dwa razy większy salon niż począt­kowo planowała, a sklep Martes Sport powiększył się z 700 mkw. do blisko 1,2 tys. mkw.

Nowe centrum ma być ośrodkiem scalającym lokalną społeczność. — Identyfikowanie i wspieranie przez Centrum Serenada wspólnych i ważnych wartości łączących mieszkańców jest wyrazem odpowiedzialności społecznej naszego centrum — wyjaśnia Maciej Kiełbicki, członek zarządu i dyrektor zarządzający Mayland Real Estate. Takie przedsięwzięcia integrujące poszczególne grupy mieszkańców są już realizowane. W krakowskim Parku Skalskiego powstaje nowa strefa wypoczynku dla mieszkańców. Miejski sad, z blisko 200 nowo posadzonymi drzewami i krzewami oraz małą architekturą ogrodową zakłada projekt realizowany wspólnie przez Centrum Serenada i Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie. Z kolei uczniowie Szkoły Podstawowej nr 130 w Krakowie cieszą się z nowej, szkolnej świetlicy. Koszty remontu oraz zakupu mebli w wysokości ponad 150 tys. zł w całości pokrył inwestor Serenady. Dyrekcja obiektu zapowiada następne przedsięwzięcia na rzecz lokalnej społeczności, w tym nowatorskie projekty skierowane m.in. do studentów i seniorów. Centrum Serenada wspiera również projekty w większej, ogólnokrakowskiej skali, jak sponsorowanie tradycyjnych krakowskich wianków. W tegorocznej edycji tej plenerowej imprezy uczestniczyło ponad 160 tys. mieszkańców Krakowa i turystów.

W najbliższej strefie oddziaływania, w odległości 2,5 km od Serenady, mieszka ponad 250 tys. ludzi. Do końca 2020 r., powstaną nowe mieszkania dla 37 tys. ludzi, a kolejne 50 tys. mieszkańców zamieszka w sąsiedztwie do końca 2025 r. Oprócz dynamicznie rozwijających się projektów mieszkaniowych, w północnej części Krakowa znajduje się aż 25 proc. dostępnej powierzchni biurowej. W promieniu 2,5 km od Serenady już teraz pracuje 21 tys. osób, a nowe inwestycje biurowe w strefie Olszy do 2021 r. zapewnią miejsca pracy dla kolejnych 16 tys. pracowników. W piętnastominutowej strefie dojazdu mieszka prawie 500 tys. osób.

Inwestorem Serenady jest Mayland Real Estate. Firma działa na polskim rynku od 1995 r. jako spółka Grupy Casino. Mayland oddał do użytku nowoczesne centra handlowe: Karolinkę w Opolu, Pogorię w Dąbrowie Górniczej, Jantar w Słupsku oraz Rivierę w Gdyni. Spółka posiada znaczący portfel projektów w całym kraju, obecnie przygotowuje rozbudowę CH Ster w Szczecinie.

W pierwszej połowie października br. Serenada i przylegające do niej centrum handlowe Krokus zmieniły właściciela. Obiekty kupiła Tuvalu, spółka zależna NEPI Rockcastle. Firma ma plany połączenia obiektów i rozbudowy do 100 tys. mkw.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.