REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 21 mar 2019 12:35
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet fot. mat. prasowe
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?
Silesia Outlet tuż przed wielkim otwarciem. Co było inspiracją dla architektów?

W gliwickim centrum Silesia Outlet zakończyły się odbiory techniczne, a obiekt uzyskał pozwolenie na użytkowanie. - Wejście główne zostało silnie zaakcentowane, by było widoczne z daleka. Inspiracją dla takiej formy portalu wejścia stały się wieże szybowe, wznoszące się wysoko ponad otoczenie i tak charakterystyczne w krajobrazie Górnego Śląska - opowiada Ireneusz Gadowski, architekt prowadzący IMB Asymetria.

REKLAMA

Trwają ostatnie prace wykończeniowe. Montowane są nośniki reklamowe i multimedia oraz aranżowane tereny zielone wokół. W najbliższych dniach usunięte zostaną zabezpieczenia podłóg i witryn sklepowych. Następnie ustawione zostaną elementy małej architektury oraz strefy wypoczynku z naturalną roślinnością. Najemcy kończą aranżacje swoich lokali. W części salonów outletowych na pierwszych klientów czekają już towary na półkach.

Centrum Silesia Outlet w I fazie zgromadzi ponad 60 salonów outletowych na 12 tys. mkw. powierzchni handlowej. Planowana II faza inwestycji zakłada zbudowanie kolejnych 8 tys. mkw. powierzchni handlowej.

Na klientów czeka 405 miejsc parkingowych zbudowanych w I fazie projektu (II faza projektu zakłada zbudowanie kolejnych ponad 400 miejsc parkingowych) oraz wielkopowierzchniowy parking sąsiadujących obiektów handlowych, które wraz z Silesia Outlet tworzą komplementarną strefę zakupów. Powierzchnia działki wynosi prawie 65 tys. mkw.

Inspiracją: wieże szybowe

- Budynek Silesia Outlet jest zlokalizowany w pobliżu autostrady i przelotowej drogi krajowej w kierunku Rybnika, a także w głębi działającego już kompleksu obiektów handlowych – jednocześnie w otwartym terenie. Dlatego wejście główne zostało silnie zaakcentowane, by było widoczne z daleka. Inspiracją dla takiej formy portalu wejścia stały się wieże szybowe, wznoszące się wysoko ponad otoczenie i tak charakterystyczne w krajobrazie Górnego Śląska. Wysoka forma z szerokim przeszkleniem ściany wejściowej ma przyciągać i zachęcać klientów do wejścia do budynku - opowiada Ireneusz Gadowski, architekt prowadzący IMB Asymetria. Delikatne kolory fasady z jasnym, eleganckim materiałem okładzin ścian oraz kolorowymi, ale stonowanymi kompozycjami, delikatnie zwracają uwagę widza i zachęcają do odwiedzin - dodaje.

- Do części budynku, realizowanego w pierwszym etapie, prowadzą dwa wejścia: główne - które ze ściętego narożnika planu budynku otwiera się zapraszająco w kierunku głównego wjazdu do kompleksu oraz bocznego - które łączy nowo powstały budynek z sąsiadującym Centrum Handlowym Auchan Gliwice - podkreśla architekt.

Koncepcja funkcjonalna budynku zbudowana jest na planie prostokąta ze szkieletem dwóch wewnętrznych pasaży, połączonych na dwóch ich końcach spinającymi je alejami.

Boki pasażu ograniczone są przeszklonymi witrynami sklepów, które tworzą pierzeje szerokich alei, na których znajdą się elementy wyposażania, łączące inspirację małą architekturą alei parkowych oraz kawiarenek z salonem wypoczynkowym. Wszystkie przeszklenia witryn wykonane są w ten sam sposób, tak aby maksymalnym przeszkleniem uzyskać efekt braku bariery pomiędzy pasażem i wnętrzem sklepu.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.