REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Stolica likwiduje bariery architektoniczne w przestrzeni miejskiej

  • Autor: UM Warszawa
  • 11 kwi 2018 15:18
Stolica likwiduje bariery architektoniczne w przestrzeni miejskiej
fot. pixabay

Przynajmniej 1,5 mln zł zostanie wydanych w 2018 roku na likwidację barier architektonicznych w Warszawie. W zeszłym roku taką przemianę przeszło ponad 157 miejsc utrudniających poruszanie się po mieście

REKLAMA

Urząd m.st. Warszawy od czterech lat realizuje projekt usuwania barier architektonicznych z warszawskich ulic. Nie są to wielkie inwestycje – przebudowa chodnika przy przejściu dla pieszych to stosunkowo nieduży wydatek, ale w niczym nie umniejsza to ich znaczenia, bo obniżony krawężnik i montaż pasów ostrzegawczych przed krawędzią jezdni ułatwia poruszanie się niepełnosprawnym, osobom starszym czy rodzicom z wózkami. – To są prace dodatkowe, wykonywane za dedykowane tylko do tego projektu pieniądze – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. - Nowe inwestycje i remonty są przygotowywane z myślą o wszystkich użytkownikach ulic.

Projekt powstał we współpracy z twórcami Warszawskiej Mapy Barier i realizowany jest przez Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym oraz zarządców dróg, czyli urzędów dzielnic i Zarządu Dróg Miejskich. W ciągu czterech lat zmiany przeszło blisko 800 lokalizacji za łączną sumę ok. 6 mln zł. Nad tym, co robią drogowcy czuwa Pełnomocnik Prezydenta ds. dostępności, a standard prac wyznaczają miejskie dokumenty – „Standardy dostępności” i „Standardy projektowania i wykonywania dróg dla pieszych”.

W zeszłym roku

W 2017 r. zarządcom dróg przekazano 2,2 mln zł na ten cel – pieniądze te rokrocznie rezerwują w budżecie warszawscy radni. W projekt zaangażowało się sześć dzielnic (Śródmieście, Mokotów, Ochota, Wawer, Rembertów i Wesoła), zgłaszając 65 miejsc do poprawy. I tak, poprawione zostały krawężniki na kilkudziesięciu skrzyżowaniach ulic Starego i Nowego Rembertowa (m.in. ulice M. Niedziałkowskiego, Gawędziarzy i Republikańska). W Wawrze wygodniej można już przejść m.in. przez ulice Odrodzenia, Bystrzycką i Bajkową, a w Śródmieściu m.in. przez ulice Sapieżyńską i Inflancką. Z kolei Zarząd Dróg Miejskich działał na ulicach w Wilanowie (np. ul. Nałęczowska), na Ursynowie (np. ul. J. Rodowicza „Anody”), Żoliborzu (np. ul. A. Mickiewicza) i Bielanach (np. J. Conrada). Największe zmiany można było zaobserwować w al. Wojska Polskiego na Żoliborzu i na ul. Śródziemnomorskiej na Mokotowie, gdzie likwidacja barier architektonicznych została skoordynowana z innymi pracami, jak remont chodnika i wymiana nawierzchni jezdni lub poprawa bezpieczeństwa pieszych na przejściach. W sumie ZDM pracował w 92 lokalizacjach. Obok przebudowy chodników przy przejściach dla pieszych, obniżenia krawężników i montażu pasów ostrzegawczych i linii prowadzących, nowością były prace związane z przystosowaniem przystanków autobusowych. To specjalne krawężniki peronowe, pola uwagi i nowa nawierzchnia.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY