REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Stolica wybiera nazwę dla nowej ulicy, a Muzeum Warszawy opowiada o swoich propozycjach

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 25 cze 2018 14:42
Browary Warszawskie, fot. mat. inwestora

Emocje tego lata rozgrzewa nie tylko mundial. Do 29 czerwca br. potrwa zacięta rywalizacja o nazwę nowej ulicy w Browarach Warszawskich, zainicjowana przez Echo Investment.

REKLAMA

Nowa ulica w sercu Warszawy to wydarzenie, które nie zdarza się często. Gratka nie tylko dla varsavianistów, ale również dla wszystkich mieszkańców stolicy. Trakt stanie się ważną częścią Browarów Warszawskich, mikrodzielnicy realizowanej przez Echo Investment. Droga rozpocznie się przy Bramie Browarów, czyli ulicy Grzybowskiej i połączy ze sobą biurową i mieszkalną część nowego kwartału. Przy części mieszkaniowej spotka się z ulicą Krochmalną.

Wiadomo jak nowa ulica będzie wyglądała, wiadomo, którędy pobiegnie. Kwestia nazwy rozstrzygnie się dzięki zaangażowaniu mieszkańców stolicy. Pierwszym krokiem organizatorów było zwrócenie się o pomoc do Muzeum Warszawy. Chodziło o to, by nowa nazwa nie tylko dobrze brzmiała, ale także współgrała z tożsamością i historią wyjątkowego miejsca, jakim były w przeszłości i stają się obecnie Browary Warszawskie.

- Cieszymy się, że warszawiacy tak chętnie zaangażowali się w prowadzony przez nas plebiscyt. Każdy z nas ma swojego faworyta, któremu wiernie kibicuje w tej rywalizacji. Z zaciekawieniem podglądamy jaką nazwę typują głosujący. Co zaskakujące, dwie nazwy prowadzą bardzo wyrównaną walkę. Oczywiście nie chcemy nic sugerować, tylko jeszcze goręcej zachęcamy do odwiedzenia adresu www.twojaulica.pl i oddania głosu. Aby poznać prawdziwego zwycięzcę przedłużamy całą akcję o kolejny tydzień, w związku z tym głosy można oddawać do 29 czerwca – zdradza Rafał Mazurczak, członek zarządu Echo Investment.

Trzy wypracowane we współpracy z Muzeum Warszawy propozycje to: “Haberbuscha i Schielego”, “Sfinksów Warszawskich” oraz “Wolskiej Krachli”. To spośród nich wybierać mogą warszawiacy na stronie plebiscytu - www.twojaulica.pl. Choć pośpiech jest wskazany – głosowanie trwa tylko do 29 czerwca - przed podjęciem decyzji warto dowiedzieć się, co mają do powiedzenia kuratorzy muzeum na temat każdej z propozycji.

Propozycja 1. Ulica Sfinksów Warszawskich

Nie jest do końca jasne, dlaczego właśnie ten starożytny stwór został symbolem warszawskiego piwa. Eksperci z Muzeum Warszawy podpowiadają jednak, że w XIX wieku popularne w architekturze były tematy orientalne i ornamenty inspirowane egzotyką i nie wykluczone, że pomysł narodził się na fali tej mody. Nie wykluczone również – tak twierdzi rodzina byłych właścicieli browarów – że dwie żeliwne figury Sfinksów przy bramie dawnych browarów postawiono po to, aby symbolicznie strzegły tego, co w browarnictwie najcenniejsze, czyli oryginalnej receptury. Rzeźby mają kobiecą budowę przedniej części korpusu, a odlane zostały z jednej formy. Obecnie są eksponatem w Muzeum Woli.

Zagadką dla badaczy historii stolicy jest też odpowiedź na pytanie rzeźby stały się inspiracją do umieszczenia symbolu sfinksa na etykiecie piwa, czy było na odwrót. Najwyraźniej sfinksy warszawskie, podobnie jak egipskie, muszą mieć swoje tajemnice.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.