REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Sukces polskiego pawilonu na Expo. To projekt 2pm

  • Autor: PAP
  • 02 lis 2015 09:29
Sukces polskiego pawilonu na Expo. To projekt 2pm
Polski Pawilon na Expo, fot. 2pm Piotr Musiałowski

Ponad 1,5 miliona osób zwiedziło polski pawilon na światowej wystawie Expo w Mediolanie, kończącej się po pół roku w sobotę. Za koncepcję artystyczną  wystawy odpowiadała warszawska pracownia 2pm.

REKLAMA

Pawilon naszego kraju był czwarty pod względem wielkości wśród 54 prezentacji narodowych obecnych na gigantycznej imprezie poświęconej żywności i rolnictwu, którą odwiedziło łącznie 21 milionów osób, w tym około 7 milionów cudzoziemców.

Polscy organizatorzy, podobnie jak gospodarze i przedstawiciele innych krajów obecnych w Mediolanie, nie spodziewali się tak ogromnego napływu gości. Polacy oczekiwali około 800 tysięcy osób, tymczasem przybyło ich prawie dwa razy więcej. Oblężone były niemal wszystkie pawilony; w kilku liczba zwiedzających przekroczyła 5-6 milionów.

Także przed polską prezentacją ustawiały się tłumy w oczekiwaniu na wejście.

Położony przy głównej alei terenów wystawowych pawilon wyróżniał się ażurową strukturą przypominającą wieżę z drewnianych skrzynek na jabłka. Za koncepcję artystyczną odpowiadała warszawska pracownia 2pm.

Jabłko było główną wizytówką Polski, przedstawionej jako jego wielkie europejskie zagłębie. Zwiedzającym rozdano kilka ton tych owoców, częstowano też jabłkowym sokiem i cydrem. Nasz kraj reklamowała też malina.

Twarzami promocji byli ceniona we Włoszech jako świetna aktorka Kasia Smutniak i Zbigniew Boniek, nadal znakomicie pamiętany jako legendarny piłkarz.

Tłumy przychodziły do polskiej restauracji, gdzie serwowano między innymi żurek, pierogi, śledzie i szarlotkę. W dużym sklepie obok można było kupić dziesiątki polskich specjałów, od wędlin po popularne słodycze, alkohole, ale również porcelanę. Dużą popularnością wśród cudzoziemców cieszyła się biżuteria z bursztynu.

W salach na dwóch piętrach organizowano pokazy wideo, wystawy, koncerty chopinowskie.

Odbył się przegląd najnowszego polskiego kina, w trakcie którego zaprezentowano między innymi nagrodzoną Oscarem "Idę" Pawła Pawlikowskiego. Przygotowana została animacja przedstawiająca historię Polski. Były słynne plakaty Rafała Olbińskiego.

Latem można było podziwiać wykonaną z pół tony czekolady makietę miasteczka z kolejką torową.

Jesienią największą atrakcją Festiwalu Czekolady była wyrzeźbiona z niej figurka warszawskiej Syrenki. Została potem podzielona na małe kawałki, którymi poczęstowano ponad 4 tysiące gości.

Gdy prezentowało się województwo kujawsko-pomorskie, powstała gigantyczna mozaika z portretem Mikołaja Kopernika i układem heliocentrycznym, wykonana z 15 tysięcy toruńskich pierników. Zorganizowano kursy ich wypieku.

W ogromnym upale turyści znajdowali wytchnienie przy modelu tężni z prawdziwą solanką.

Życie tętniło również przed pawilonem, gdzie w najróżniejszy sposób prezentowały się kolejne polskie regiony.

Podczas promocji województwa pomorskiego urządzono małą plażę z leżakami na kilku tonach piasku przywiezionego z Sopotu. Rozbrzmiewała muzyka klubowa, odbywały się pokazy mody i kulinarne, występy zespołów folklorystycznych.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY