REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Sukcesja – od koncepcji do realizacji

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 15 wrz 2015 08:56
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Wizualizacja centrum handlowego Sukcesja w Łodzi
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji

W 2011 r. powstał projekt zakładający rewitalizację poprzemysłowego łódzkiego terenu. Obiekt zaprojektowany przez Group-Arch od początku miał być wielofunkcyjny oraz otwarty na przestrzeń publiczną, który ożywi tę ważną część Łodzi. Po 1768 dniach, 25 września br., nadchodzi otwarcie Sukcesji.

REKLAMA

Autorzy projektu – wrocławska pracownia Group-Arch, dostosowała obiekt do standardów certyfikatu BREEAM. To m.in. pompy ciepła, oświetlenie ledowe, powtórne wykorzystanie wody deszczowej, nowoczesny system BMS, a także zielony dach, na którym posadzono 600 roślin o różnych gatunkach. Głównym założeniem architektów, przy projektowaniu wnętrza galerii handlowej było stworzenie jasnej i otwartej przestrzeni o czytelnej strukturze komunikacyjnej. Inwestorowi zależało bowiem na zapewnieniu dobrej widoczności pomiędzy poszczególnymi kondygnacjami bryły. Tak powstały trzy ogromne świetliki dachowe. Pasaż handlowy został zaprojektowany w formie pętli, o prostokątnym układzie i lekko zaokrąglonych narożnikach (przy dwóch z nich zlokalizowano wejścia do budynku).

Elementami charakterystycznymi w Sukcesji stały się: spiralna rampa wjazdowa na dwukondygnacyjny parking, który znajduje się nad pasażem handlowym oraz biała „koronka” zwieńczająca fasadę budynku.

- Zajmując się projektem Sukcesji chciałam wyróżnić ją w tłumie innych pięknych obiektów, których Łodzi można pozazdrościć. Szukałam pomysłu, który „odmłodzi” ceglaną fasadę budynku. Stąd pojawił się biały ażur, który jest mocnym elementem i po części nawiązuje do łódzkich tradycji: mody i designu, które stały się moją inspiracją - mówi Agnieszka Staszczyszyn, architekt z pracowni Group-Arch.

Z placu budowy

Generalnym wykonawcą obiektu była firma Mirbud S.A. Wizytówką przedsiębiorstwa jest niemal dwudziestopięcioletnie doświadczenie oraz ponad 350 zakończonych projektów inwestycyjnych należących w zdecydowanej większości do prestiżowych kontraktów budowalnych w zakresie budownictwa różnego rodzaju.

- Budowa Sukcesji to dla naszej spółki jeden z największych i najbardziej priorytetowych projektów. Jestem przekonany, że mieszkańcy Łodzi po zakończeniu inwestycji zyskają bardzo nowoczesne, bogate w atrakcje i po prostu sympatyczne miejsce do spędzania wolnego czasu - powiedział Jerzy Mirgos, prezes zarządu Mirbud SA.

Pierwsze w Łodzi

W centrum handlowym Sukcesja swój debiut mają: Vapiano, Starbucks, Mount Blanc, Piazza Di Moda, Sports Direct, Sportisimo, OVS, OVS Kids oraz Sunloox. Na ponad 46 tysiącach powierzchni najmu znajdzie się 160 lokali: sklepów znanych polskich i zagranicznych marek, punktów usługowych, kawiarni, restauracji oraz część rozrywkowa z najnowocześniejszym w Łodzi 9-salowym kinem sieci Helios, fitness klubem Fit Fabric oraz kręgielnią Skybowling.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY