REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Sukcesja – od koncepcji do realizacji

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 15 wrz 2015 08:56
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Wizualizacja centrum handlowego Sukcesja w Łodzi
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji
Sukcesja – od koncepcji do realizacji

W 2011 r. powstał projekt zakładający rewitalizację poprzemysłowego łódzkiego terenu. Obiekt zaprojektowany przez Group-Arch od początku miał być wielofunkcyjny oraz otwarty na przestrzeń publiczną, który ożywi tę ważną część Łodzi. Po 1768 dniach, 25 września br., nadchodzi otwarcie Sukcesji.

REKLAMA

Autorzy projektu – wrocławska pracownia Group-Arch, dostosowała obiekt do standardów certyfikatu BREEAM. To m.in. pompy ciepła, oświetlenie ledowe, powtórne wykorzystanie wody deszczowej, nowoczesny system BMS, a także zielony dach, na którym posadzono 600 roślin o różnych gatunkach. Głównym założeniem architektów, przy projektowaniu wnętrza galerii handlowej było stworzenie jasnej i otwartej przestrzeni o czytelnej strukturze komunikacyjnej. Inwestorowi zależało bowiem na zapewnieniu dobrej widoczności pomiędzy poszczególnymi kondygnacjami bryły. Tak powstały trzy ogromne świetliki dachowe. Pasaż handlowy został zaprojektowany w formie pętli, o prostokątnym układzie i lekko zaokrąglonych narożnikach (przy dwóch z nich zlokalizowano wejścia do budynku).

Elementami charakterystycznymi w Sukcesji stały się: spiralna rampa wjazdowa na dwukondygnacyjny parking, który znajduje się nad pasażem handlowym oraz biała „koronka” zwieńczająca fasadę budynku.

- Zajmując się projektem Sukcesji chciałam wyróżnić ją w tłumie innych pięknych obiektów, których Łodzi można pozazdrościć. Szukałam pomysłu, który „odmłodzi” ceglaną fasadę budynku. Stąd pojawił się biały ażur, który jest mocnym elementem i po części nawiązuje do łódzkich tradycji: mody i designu, które stały się moją inspiracją - mówi Agnieszka Staszczyszyn, architekt z pracowni Group-Arch.

Z placu budowy

Generalnym wykonawcą obiektu była firma Mirbud S.A. Wizytówką przedsiębiorstwa jest niemal dwudziestopięcioletnie doświadczenie oraz ponad 350 zakończonych projektów inwestycyjnych należących w zdecydowanej większości do prestiżowych kontraktów budowalnych w zakresie budownictwa różnego rodzaju.

- Budowa Sukcesji to dla naszej spółki jeden z największych i najbardziej priorytetowych projektów. Jestem przekonany, że mieszkańcy Łodzi po zakończeniu inwestycji zyskają bardzo nowoczesne, bogate w atrakcje i po prostu sympatyczne miejsce do spędzania wolnego czasu - powiedział Jerzy Mirgos, prezes zarządu Mirbud SA.

Pierwsze w Łodzi

W centrum handlowym Sukcesja swój debiut mają: Vapiano, Starbucks, Mount Blanc, Piazza Di Moda, Sports Direct, Sportisimo, OVS, OVS Kids oraz Sunloox. Na ponad 46 tysiącach powierzchni najmu znajdzie się 160 lokali: sklepów znanych polskich i zagranicznych marek, punktów usługowych, kawiarni, restauracji oraz część rozrywkowa z najnowocześniejszym w Łodzi 9-salowym kinem sieci Helios, fitness klubem Fit Fabric oraz kręgielnią Skybowling.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.



REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.