REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Supermarkety stawiają na jakość i... dobrze zaprojektowane oświetlenie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 02 sie 2017 09:20
Supermarkety stawiają na jakość i... dobrze zaprojektowane oświetlenie
fot. mat. prasowe Trilux

Przewiduje się, że kosztem hipermarketów i niezależnych detalistów będzie umacniać się pozycja supermarketów, dyskontów i convenience store’ów. Wyrazem konsolidacji w tym obszarze jest rozbudowa największych sieci tych formatów i ich ciągłe inwestycje w poprawę doświadczeń zakupowych.

REKLAMA

Według szacunków Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego rynek FMCG w naszym kraju wart jest 255 mld złotych. Udział 10 największych sieci detalicznych zwiększył się w ciągu ostatnich 5 lat o 16 punktów procentowych - do poziomu 58 proc. Przewiduje się, że proces ten będzie postępował, a koncentracja będzie wzrastać najszybciej w segmencie convenience i supermarketów. Jednym z przykładów dynamicznej ekspansji, będącej odzwierciedleniem zmian zachodzących na rynku, jest rozwój sieci Piotr i Paweł. Firma znacząco zwiększyła liczbę sklepów, stawiając jednocześnie na budowanie przewagi konkurencyjnej na bazie jakości shopping experience.

Charakterystyka i rozwój sieci

Piotr i Paweł to funkcjonująca na polskim rynku od przeszło 25 lat marka sklepów branży FMCG. Od 2013 roku liczba placówek wzrosła o 40 proc. Według informacji spółki, posiadając 140 obiektów, stanowi ona dziś  największą sieć supermarketów w naszym kraju. Jak dowiadujemy się ze strony internetowej firmy, celem jej założycieli było stworzenie sklepu, w którym sami chcieliby robić zakupy. Realizacja tej koncepcji wyraża się w dbałości o jakość obsługi oraz wystrój placówek – od dominującej kolorystyki po meble i wyposażenie. Dobrym przykładem wcielenia w życie tak sformułowanych zamierzeń jest jeden ze świeżo otwartych przez Piotra i Pawła obiektów– market w Centrum Handlowym Gondola w Legionowie. – System oświetleniowy wdrożony w legionowskim Piotrze i Pawle na innowacyjnych pod względem projektowym oprawach, nad formą których dominuje elegancka krzywizna – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży Segmentu Retail Trilux Polska oraz ekspert oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego. – Sięganie po rozwiązania tej klasy świadczy o przywiązywaniu dużej wagi do wystroju sklepu oraz jakości stosowanego w nim światła – twierdzi ekspert.

Opis wystroju i wdrożonych rozwiązań oświetleniowych

Kwestią przyciągającą uwagę zaraz po wejściu do placówki jest dobór kolorystyki. Posadzkę skomponowano z szarych płytek oraz kafli odpowiadających barwą i fakturą ciemnemu, szlachetnemu drewnu. Górna część słupów podpierających strop nawiązuje estetycznie do dominującego stylu podłoża. Dół - do wysokości odpowiadającej górnej krawędzi regałów –stanowi antracytowa obudowa dopasowana do koloru koszyków, półek i ekspozytorów. Korzyści z takiego doboru barw są dwojakie. Po pierwsze, ciemne tło kojarzy się z towarami segmentu premium. Po drugie, umożliwia ono efektywne zbudowanie kontrastu i wyróżnienie artykułów dzięki ich bezpośredniemu oświetleniu. – Oświetlenie ogólne stanowią zawieszone na szynach w centralnej części alejek podwójnie asymetryczne oprawy LED. Dzięki swojej konstrukcji rzucają światło na regały, w mniejszym zaś stopniu na posadzkę znajdującą się pomiędzy nimi - bezpośrednio pod lampą – mówi Filip Gabryelczyk, koordynujący wdrożenie ze strony dostawcy oświetlenia. – Na poprzecznych alejkach zainstalowano dodatkowo kierunkowe diodowe reflektory akcentujące. Ich zadaniem jest eksponowanie artykułów umieszczonych na skrajnych półkach – dodaje. Modele tej linii zostały zastosowane także w dziale z warzywami i owocami. W tym przypadku wyposażono je w moduły o bardzo wysokim stopniu oddawania barw Ra=95, dające światło sprzyjające uwydatnieniu świeżości produktu oraz soczystych kolorów jabłek, cytrusów i jarzyn.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.