REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Supermarkety stawiają na jakość i... dobrze zaprojektowane oświetlenie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 02 sie 2017 09:20
Supermarkety stawiają na jakość i... dobrze zaprojektowane oświetlenie
fot. mat. prasowe Trilux

Przewiduje się, że kosztem hipermarketów i niezależnych detalistów będzie umacniać się pozycja supermarketów, dyskontów i convenience store’ów. Wyrazem konsolidacji w tym obszarze jest rozbudowa największych sieci tych formatów i ich ciągłe inwestycje w poprawę doświadczeń zakupowych.

REKLAMA

Według szacunków Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego rynek FMCG w naszym kraju wart jest 255 mld złotych. Udział 10 największych sieci detalicznych zwiększył się w ciągu ostatnich 5 lat o 16 punktów procentowych - do poziomu 58 proc. Przewiduje się, że proces ten będzie postępował, a koncentracja będzie wzrastać najszybciej w segmencie convenience i supermarketów. Jednym z przykładów dynamicznej ekspansji, będącej odzwierciedleniem zmian zachodzących na rynku, jest rozwój sieci Piotr i Paweł. Firma znacząco zwiększyła liczbę sklepów, stawiając jednocześnie na budowanie przewagi konkurencyjnej na bazie jakości shopping experience.

Charakterystyka i rozwój sieci

Piotr i Paweł to funkcjonująca na polskim rynku od przeszło 25 lat marka sklepów branży FMCG. Od 2013 roku liczba placówek wzrosła o 40 proc. Według informacji spółki, posiadając 140 obiektów, stanowi ona dziś  największą sieć supermarketów w naszym kraju. Jak dowiadujemy się ze strony internetowej firmy, celem jej założycieli było stworzenie sklepu, w którym sami chcieliby robić zakupy. Realizacja tej koncepcji wyraża się w dbałości o jakość obsługi oraz wystrój placówek – od dominującej kolorystyki po meble i wyposażenie. Dobrym przykładem wcielenia w życie tak sformułowanych zamierzeń jest jeden ze świeżo otwartych przez Piotra i Pawła obiektów– market w Centrum Handlowym Gondola w Legionowie. – System oświetleniowy wdrożony w legionowskim Piotrze i Pawle na innowacyjnych pod względem projektowym oprawach, nad formą których dominuje elegancka krzywizna – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży Segmentu Retail Trilux Polska oraz ekspert oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego. – Sięganie po rozwiązania tej klasy świadczy o przywiązywaniu dużej wagi do wystroju sklepu oraz jakości stosowanego w nim światła – twierdzi ekspert.

Opis wystroju i wdrożonych rozwiązań oświetleniowych

Kwestią przyciągającą uwagę zaraz po wejściu do placówki jest dobór kolorystyki. Posadzkę skomponowano z szarych płytek oraz kafli odpowiadających barwą i fakturą ciemnemu, szlachetnemu drewnu. Górna część słupów podpierających strop nawiązuje estetycznie do dominującego stylu podłoża. Dół - do wysokości odpowiadającej górnej krawędzi regałów –stanowi antracytowa obudowa dopasowana do koloru koszyków, półek i ekspozytorów. Korzyści z takiego doboru barw są dwojakie. Po pierwsze, ciemne tło kojarzy się z towarami segmentu premium. Po drugie, umożliwia ono efektywne zbudowanie kontrastu i wyróżnienie artykułów dzięki ich bezpośredniemu oświetleniu. – Oświetlenie ogólne stanowią zawieszone na szynach w centralnej części alejek podwójnie asymetryczne oprawy LED. Dzięki swojej konstrukcji rzucają światło na regały, w mniejszym zaś stopniu na posadzkę znajdującą się pomiędzy nimi - bezpośrednio pod lampą – mówi Filip Gabryelczyk, koordynujący wdrożenie ze strony dostawcy oświetlenia. – Na poprzecznych alejkach zainstalowano dodatkowo kierunkowe diodowe reflektory akcentujące. Ich zadaniem jest eksponowanie artykułów umieszczonych na skrajnych półkach – dodaje. Modele tej linii zostały zastosowane także w dziale z warzywami i owocami. W tym przypadku wyposażono je w moduły o bardzo wysokim stopniu oddawania barw Ra=95, dające światło sprzyjające uwydatnieniu świeżości produktu oraz soczystych kolorów jabłek, cytrusów i jarzyn.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY