REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Świadomość roli designu nigdy nie była tak wielka. Ale bez współpracy sukcesu nie będzie

  • Autor: propertydesign.pl
  • 24 maj 2018 12:35
Świadomość roli designu nigdy nie była tak wielka. Ale bez współpracy sukcesu nie będzie
Sesja "Biznes i emocje – dizajn we współczesnej gospodarce", fot. PTWP

Polski design to już marka sama w sobie. Uznana nie tylko nad Wisłą, ale i na świecie. Nigdy wcześniej w naszym kraju świadomość tego, jak wielkie znaczenie dla rozwoju innowacyjnej gospodarki i wzrostu jej konkurencyjności ma wzornictwo, nie była ta wielka. Z drugiej strony polskie przedsiębiorstwa mają jeszcze wiele do zrobienia.

REKLAMA

Europejski Kongres Gospodarczy już za nami. Podczas jego jubileuszowej edycji wiele uwagi poświęcono designowi, jego roli w biznesie i rozwoju gospodarczym. Ważnym punktem wydarzenia była sesja tematyczna "Biznes i emocje – dizajn we współczesnej gospodarce" z udziałem wielu cenionych designerów, architektów, inwestorów i kuratorów.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z SESJI

- 22 lata temu, kiedy zakładałem firmę, studia projektowe plasowały się na niechlubnej pozycji. Od tego czasu pokonaliśmy w branży „dużą odległość”, którą można zmierzyć w milionach kilometrów - mówi Robert Majkut, CEO, Head of design, Robert Majkut Design. Dodaje, że nadal nie doceniamy jednak znaczenia dobrego designu, a często nawet nie wiemy, po co on jest. - Polscy przedsiębiorcy są przebojowi jeśli chodzi o rozwój firmy, jednak nie dostrzegają roli dobrego designu. To czego oczekiwałbym, to rozmowa o wartościach jakie niesie za sobą odpowiednie „opakowanie” produktu – zaznacza. Uważa, że to właśnie oryginalny, wysokiej jakości projekt pozwala na uzyskanie znaczącej przewagi nad konkurencją.

- Uzyskanie statusu „dobry design” pozwala na osiąganie znacznych korzyści finansowych dzięki możliwości sprzedaży produktu po cenie nawet kilkunastokrotnie wyższej niż konkurencja, która oferuje produkty wykonane z podobnej jakości materiałów lecz o gorszym wzornictwie – zwraca uwagę Robert Majkut.

Maja Ganszyniec, projektantka, Studio Ganszyniec zaznacza, że producenci są coraz bardziej świadomi, że produkt sam się nie sprzeda. Musi zostać odpowiednio opakowany i nieść za sobą pewne emocje. - Prowadzimy rozmowy z kilkoma producentami, którzy są zainteresowani współpracą z naszym biurem projektowym. Oznacza to, że design rzeczywiście staje się pewnego rodzaju symbolem naszego przemysłu – mówi.

A te słowa najlepiej sprawdzić u źródła - producentów. Adam Krzanowski, prezes zarządu, współwłaściciel, Grupy Nowy Styl, mówi, że firma zaczynała działalność od inspirowania się wzorami włoskich krzeseł. - Jednak już na początku działalności wiedzieliśmy, że nasze produkty muszą się wyróżniać od innych dostępnych na rynku, w przeciwnym razie przegramy z konkurencją, która przecież była i jest bardzo duża. Myśląc o przyszłości przedsiębiorstwa, zdecydowałem, że trzeba znaleźć własne miejsce, które da gwarancję dalszego rozwijania działalności i pozwoli zwiększyć unikatowość przedsiębiorstwa. To umożliwia jedynie oryginalny produkt - wyjaśnia Adam Krzanowski.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.