REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Światła wielkiego miasta, czyli co warto wiedzieć o fasadach medialnych

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 13 sie 2018 12:45
Światła wielkiego miasta, czyli co warto wiedzieć o fasadach medialnych
SALLING Department Store, Aarhus, Dania - Martin Professional, Kollision
Światła wielkiego miasta, czyli co warto wiedzieć o fasadach medialnych
Światła wielkiego miasta, czyli co warto wiedzieć o fasadach medialnych
Światła wielkiego miasta, czyli co warto wiedzieć o fasadach medialnych
Światła wielkiego miasta, czyli co warto wiedzieć o fasadach medialnych

Fasada medialna to reprezentacyjna, efektowna elewacja budynku wyposażona w elementy oświetleniowe i multimedialne, zapewniająca wyróżnienie obiektu na mapie miasta. Zazwyczaj jest zbieżna z jego funkcją, dzięki czemu zapewnia uzyskanie określonej identyfikacji wizualnej po zapadnięciu zmroku, często umożliwia również wyświetlanie informacji.

REKLAMA

Fasada medialna integruje nowoczesne rozwiązania techniczne: oświetlenie efektowe, ekrany LED, projekcję cyfrową poprzez zaawansowane sterowanie. Tego typu systemy najczęściej zbudowane są w oparciu o oprawy oświetleniowe liniowe oraz punktowe zlokalizowane na elewacji budynku w postaci pewnego rodzaju matrycy. Poprzez dynamiczne wysterowanie poszczególnych pikseli mamy możliwość stworzenia swoistego gigantycznego ekranu oferującego wyświetlanie rozmaitych materiałów video. Projektanci tego typu systemów muszą blisko współpracować z architektem i całym zespołem projektowym, ponieważ urządzenia te są nieodłącznym elementem elewacji. W ciągu dnia zwykle są niewidoczne, a po zmierzchu eksponują walory estetyczne budynku, niejednokrotnie tworząc nową jakość.

Jak przyciągnąć spojrzenia?

Fasady medialne, coraz częściej pojawiają się w miastach całego świata. Stosowane przez uznanych architektów, zapewniają znakomite wrażenia wizualne. Są szczególnie pomocne w kształtowaniu wizerunku obiektów handlowych, biurowych, stadionów, hal sportowych, lotnisk, urzędów i innych przestrzeni użyteczności publicznej. Rozwiązania tego typu mogły zaistnieć dzięki oświetleniu bazującym na diodach LED. Miniaturyzacja, łatwość sterowania, niskie zużycie prądu to cechy, które wpłynęły na ich szybkie upowszechnienie. Duży wpływ na realizacje fasad ma trend Human Centric Lighting – projektowanie oświetlenia zorientowane na człowieka. Dzięki niemu budynek może „komunikować” się z otoczeniem. Reagować na czynniki zewnętrzne np. temperaturę, wilgotność, ciśnienie, liczbę przechodzących w pobliżu osób, porę dnia, specjalne wydarzenia i zmieniać swój wygląd w zależności od sytuacji.

 Okiem specjalisty

-Fasada medialna to niekonwencjonalny i innowacyjny sposób wyróżnienia budynku. To nie tylko rozwiązanie zapewniające wyjątkową identyfikację wizualną, ale również forma komunikacji z przechodniem, widzem, potencjalnym klientem. Prawidłowo zaprojektowana, technologicznie zaawansowana i dynamiczna z natury tworzy efekt, który na długo pozostaje w pamięci. Jest to doskonałe narzędzie zwiększające atrakcyjność obiektów handlowych, przyciągające klientów i podnoszące wyniki sprzedaży. Zintegrowane z wyjątkowym projektem architektonicznym daje znakomite wrażenia wizualne podkreślając kształt obiektu w porze wieczornej i nocnej - gwarantuje uzyskanie efektu „WOW”. Przy obserwacji z dużej odległości zapewnia doskonałą widoczność na tle miasta – wyjaśnia Radosław Zacheja, prezes zarządu firmy Bright Lights.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.