REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Szczecin walczy z chaosem reklamowym

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 01 lip 2016 15:59
Szczecin walczy z chaosem reklamowym
Szczecin, fot. pixabay.com

Władze Szczecina przedstawiły projekt uchwały krajobrazowej. Jakie zmiany wprowadzi nowy akt prawa miejscowego? Czy miasto zostanie oczyszczone z reklam?

REKLAMA

Na podstawie wprowadzonej jesienią ubiegłego roku ustawy krajobrazowej, dającej samorządom lokalnym prawo do wprowadzenia miejscowych uchwał - wskazujących zasady funkcjonowania reklam, małej architektury oraz ogrodzeń – władze Szczecina przygotowały założenia projektu zmian jakie mają zostać wdrożone w ciągu 2 lat. Prace rozpoczęły się już 27 października 2015r. kiedy to Rada Miasta podjęła uchwałę o wszczęciu działań. Zespół przygotowujący wytyczne został powołany z ekspertów z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego na czele z Sebastianem Fritschem oraz architektem miasta Jarosławem Bondarem.

Stare i nowe wytyczne

Powstały projekt ma nawiązywać do planu miejscowego zagospodarowania, który od 2007r. dosyć precyzyjnie określa zasady lokowania reklam. Do tej pory plan ten obejmował ok. 50% miasta, trwały prace nad normami, którymi miała zostać objęta pozostała część miasta. Jednak gdy pojawiła się ustawa krajobrazowa postanowiono zaniechać tych prac i całość miasta objąć nowym aktem prawnym. Zapisy planu miejscowego stały się więc częścią uchwały, dopowiedziano szczegółowe wytyczne dotyczące terenów, gdzie zasad do tej pory nie było. Takie postanowienia podjęto, by nie budzić roszczeń.

Miasto ma zostać oczyszczone przeze wszystkim z nośników nielegalnych. Pozostaną te, które powstały zgodnie z zasadami obowiązującymi od początku roku 1989. Zniknie część banner’ów, billboardów i reklam wielkoformatowych zasłaniających budynki. W 4 specjalnie wydzielonych strefach będą obowiązywać szczególne zasady postępowania. Mowa tu o Placu Kościuszki, Alei Wojska Polskiego pomiędzy Placem Szarych Szeregów oraz Placem Zwycięstwa, Alei Jana Pawła II pomiędzy Placem Żołnierza Polskiego, a placem Lotników, jak również obszarze Starego Dąbia.

Zapisy kodeksu mają określić gdzie i jakie reklamy będą mogły się pojawiać, jakie powierzchnie będą akceptowane oraz jakie odstępy będą musiały dzielić poszczególne nośniki. Część pojawiających się tam obostrzeń budzi niepokój wśród ekspertów z branży.

- Już sama ustawa krajobrazowa zawiera wiele błędnych zapisów, przez co została zakwestionowana w Trybunale Konstytucyjnym. Niepokoić mogą konkretne wskazania dotyczące formatów nośników, które sugerują funkcjonowanie powierzchni tylko jednej konkretnej firmy. Projekt niesie za sobą nadzieje na uporządkowanie tego, czego plan miejscowy nie uporządkował, ale i zagrożenia. Potrzebne są więc rozmowy, by znaleźć rozwiązanie przyjazne dla mieszkańców. Nie chciałbym aby Szczecin wzorował się na innych miastach bo jest zdecydowanie inny, ma swoje piękne miejsca, ale i rzeczy, które wymagają poprawy i modernizacji. Liczymy zatem na owocne rozmowy i kompromis prowadzący do poprawy tego stanu, uporządkowania i poprawy estetyki miasta – komentuje Roman Rogoziński, wiceprezes Zarządu BP Media.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY