REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Szkoła w stylu skandynawskim powstaje w Baranowie. To projekt NeW Architekci

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 31 sie 2017 12:40
Szkoła w stylu skandynawskim powstaje w Baranowie. To projekt NeW Architekci
fot. NeW Architekci
Szkoła w stylu skandynawskim powstaje w Baranowie. To projekt NeW Architekci
Szkoła w stylu skandynawskim powstaje w Baranowie. To projekt NeW Architekci
Szkoła w stylu skandynawskim powstaje w Baranowie. To projekt NeW Architekci

Po 7 miesiącach projektowania, w sierpniu br. rozpoczęła się budowa nowoczesnej szkoły w stylu skandynawskim, która potrwa około dwóch lat. Szkoła będzie zlokalizowana w miejscowości Baranów w województwie wielkopolskim. Powierzchnia zabudowy wynosi 4971 mkw. Za projekt odpowiada pracownia NeW Architekci ze Szczecina.

REKLAMA

Projektowany obiekt nawiązuje skalą (niski, dwukondygnacyjny ), zwartą bryłą (powielenie układu zwartych kamieniczek z rynku w Baranowie), estetyką (zastosowanie naturalnych elewacyjnych materiałów: drewno, cegła klinkierowa, tynk, wysokie dachy) do historycznej zabudowy miejscowości Baranów. Nowoczesny, estetyczny, w skali zabudowy miejscowej obiekt buduje ład przestrzenny oraz tożsamość miejsca ( będzie wizytówką miejscowości – "lokalną dumą") - opowiadają architekci Jacek Nesterowicz i Adriana Waś z NeW ARCHITEKCI.

 Wpisać budynek w lokalne uwarunkowania

Proekologiczne rozwiązania projektowe takie jak zielone atrium, przedszkolny ogródek warzywno – owocowy, energooszczędne technologie, uczą jak należy dbać o środowisko naturalne. Projektowany obiekt jest nie tylko przyjazną, nowoczesną strefą do nauki dla przedszkolaków i uczniów jest również strefą integracji dla społeczności lokalnej. Dzięki ogólnodostępnej sali sportowej, siłowni, sali fitness, nowoczesnemu placu wielofunkcyjnemu oraz możliwości swobodnej aranżacji holu głównego na galerie sztuki, lokalny mini teatr itp stworzone zostało centrum życia kulturalnego i społecznego miejscowości Baranów.

- Główną ideą, koncepcją architektoniczną naszego projektu jest Idea Miejsca – stworzenie obiektu wpisanego w lokalne uwarunkowania, potrzeby zgodnie z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi - wskazują.

Architektura nie powinna stwarzać barier

Projektowany budynek składa się z czterech podstawowych stref funkcyjnych (połączonych ze sobą): strefa przedszkolna, strefa kuchenno, administracyjna, strefa dydaktyczna (klasy 1-3 oraz klasy 4-6/8), strefa sportowa (sala sportowa, siłownia, sala fitness, szatnie oraz pomieszczenia socjalne).

Strefa przedszkola została zaprojektowana tak by główne sale przedszkolne w naturalny sposób były połączone z holem głównym oraz z przestrzenią zewnętrzną – zapewnić to mają duże kurtynowe przeszklenia. Obszerny hol główny ma pełnić funkcje nie tylko komunikacyjną ma być również dodatkową salą edukacyjno – zabawową. Przedszkole jest funkcyjnie połączone z częścią edukacyjną oraz sportową.

Strefa kuchenno – administracyjna oraz strefa dydaktyczna połączone są reprezentacyjnym, wielofunkcyjnym holem głównym .Główny hol połączony jest bezpośrednio z placem reprezentacyjnym poprzez dozorowane wejście główne oraz podcień. Podcień pełni dodatkowo funkcje informacyjną- pokazuje w naturalny sposób gdzie znajduje się wejście główne do szkoły a ściana wejściowa jest synonimem klasycznej szkolnej tablicy na której uczniowie mogą zapisywać różne ważne informacje.





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY