REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Sztab architektów i designerów odpowiedzialnych za salony Grupy Inditex

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 11 kwi 2014 14:06
Sztab architektów i designerów odpowiedzialnych za salony Grupy Inditex
Salony marki Zara, fot. Inditex
Sztab architektów i designerów odpowiedzialnych za salony Grupy Inditex
Sztab architektów i designerów odpowiedzialnych za salony Grupy Inditex
Sztab architektów i designerów odpowiedzialnych za salony Grupy Inditex

Spółka Inditex zatrudnia grono architektów i designerów, którzy dbają o wygląd salonów wchodzących w skład grupy: Zara, Zara Home, Stradivarius, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Oysho oraz Uterque. Obecnie metamorfozę przechodzi kolejny sklep Zara w Polsce - w warszawskim centrum handlowym Wola Park. Jak powstają inne placówki tej sieci?

REKLAMA

Salon Zara w Wola Park zostanie powiększony o 530 mkw. i po zakończeniu prac będzie oferował 1650 mkw. powierzchni handlowej. Oprócz rozbudowy zmieni się także aranżacja wnętrza - zostaną wydzielone przestrzenie zaprojektowane w sposób neutralny i minimalistyczny. Ponowne otwarcie sklepu dla klientów odbędzie się 17 kwietnia 2014 r.

Pierwszy salon marki Zara otwarto w 1975 r. w mieście A Coruña, w Hiszpanii. Dziś Zara ma 1900 salonów w 87 krajach na całym świecie.

Zara – światowa architektura i design

W wielu krajach Zara sytuuje swoje salony w punktach strategicznych – w budynkach o znaczeniu historycznym, kulturowym oraz artystycznym. Jak mówią przedstawiciele Inditeksu, aby umieścić swoje sklepy w tego typu lokalizacjach firma często angażuje się w odrestaurowanie obiektów. Tak było w Salamance, w Hiszpanii:

- Kiedy pracujemy w budynku o znaczeniu historycznym, musimy zadbać o funkcjonalność salonu i komfort klientów. Są to często budynki prestiżowe. W salonie Zary w Salamance podjęliśmy próbę uwydatnienia przestrzeni sklepu, poprzez ustawienie ekspozycji w taki sposób, aby nie naruszać oryginalnych ścian tego zabytkowego budynku. Zostawiliśmy ściany z surowych cegieł, a jedynie wstawiliśmy nasze wyposażenie, które było zaadaptowane odpowiednio do przestrzeni zastanej – opowiada Belen, architekt Inditex w oddziale w Hiszpanii. – Oświetlenie zostało specjalnie zaprojektowane – są to wielkie lampy o ciekawym kształcie – dodaje Belen.

Natomiast salon Zara w Londynie powstał w dawnym budynku wojskowym. O jego adaptacji na potrzeby Zary opowiada Francesca, architekt Inditex z Wielkiej Brytanii:

- Budynek, w którym mieści się londyński salon Zary, to dawny budynek wojskowy. Został zrewitalizowany i zaadaptowany na potrzeby salonu Zara, ale z pozostawieniem oryginalnych struktur – utrzymane zostały charakterystyczne elementy z drewna i stali wewnątrz budynku, a także ściany z oryginalnych cegieł – mówi Francesca. – Kiedy zaczęliśmy przygotowania do aranżacji przestrzeni sklepu próbowaliśmy wyobrazić sobie jakie potrzeby mają klienci wchodzący do salonu – muszą czuć się tutaj swobodnie, komfortowo i zupełnie nie odczuwać tego, że to dawny budynek wojskowy.

Zara – jak powstają wnętrza salonu?

Aby zaprojektować wnętrze sklepu, firma najpierw tworzy tzw. salon pilotażowy. - To miejsce, w którym możemy wypróbować na żywo wszystkie elementy, jakie wyobrazimy sobie w rzeczywistym punkcie. Możemy użyć przeróżnych materiałów i wzorów. Salon to tak naprawdę nasze narzędzie, za pomocą którego możemy pokazać nowy image danej marki. Projektując pracujemy z przedmiotami, które faktycznie znajdą się w salonie, z modelami – to lepsze niż projektowanie abstrakcyjne – opowiada Emanule, architekt Inditex. – Sprawdzając projekt wnętrz na żywo wiemy, jak będą pracowały osoby odpowiadające za merchandising – dodaje.

Każdy element w salonie jest przemyślany, sprawdzony i ma swój powód, dla którego znajduje się w sklepie Zara, Oysho, Bershka czy Stradivarius.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.