REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Szwajcarski inkubator architektonicznych trendów

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 12 kwi 2017 10:01
Szwajcarski inkubator architektonicznych trendów
Fot. www.trilux.com
Szwajcarski inkubator architektonicznych trendów
Szwajcarski inkubator architektonicznych trendów
Szwajcarski inkubator architektonicznych trendów
Szwajcarski inkubator architektonicznych trendów
Szwajcarski inkubator architektonicznych trendów
Szwajcarski inkubator architektonicznych trendów
Szwajcarski inkubator architektonicznych trendów

Wychodząc naprzeciw wymogom współczesnego rynku pracy, na którym coraz większe znaczenie ma elastyczność osób zaangażowanych w projekty oraz interdyscyplinarność realizujących je zespołów, naukowcy Uniwersytetu w Lucernie stworzyli eksperymentalny budynek, mający dać odpowiedź, jak najlepiej realizować te potrzeby.

REKLAMA

Wraz z partnerami z branży budowlanej, wnętrzarskiej oraz firmami zajmującymi się technologią smart building, Uniwersytet w Lucernie stworzył NEST - budynek, mający pozwolić na szeroko zakrojone badania wpływu otoczenia na efektywność pracy. Jego rdzeń obudowany jest trzema platformami, na których mogą być umieszczane zróżnicowane moduły przestrzenne, przeznaczone do długofalowych eksperymentów, testujących określone zależności.

– Jednym z problemów badawczych poruszanych w NEST jest możliwość indywidualnego dostosowania światła do preferencji użytkownika i wpływ ustawień na funkcjonowanie osób w przestrzeni roboczej i mieszkalnej – mówi Maciej Gronert, projektant oświetlenia w polskim oddziale firmy Trilux, która dostarczyła Uniwersytetowi w Lucernie na potrzeby projektu oświetlenie oraz sterujący nim elektroniczny system LiveLink. Od momentu uruchomienia NEST w 2016 roku funkcjonują w nim „Vision Wood” - moduł sypialno-bytowy, w którym badane są właściwości i nowe zastosowania drewna, oraz część biurowa „Meet2Create”. Aranżacja tego segmentu pozwala na odejście od standardowych stanowisk roboczych na rzecz dostępnych dla ogółu zatrudnionych przestrzeni optymalnie dostosowanych do wykonywania zadań określonego typu. Obiekt, w którym wdrożono najnowsze trendy z zakresu konstrukcji i wystroju biur, ma stanowić okazję do badania ich wpływu na wydajność pracy.

Nowoczesny podział funkcjonalny

Na potrzeby eksperymentu naukowcy wyodrębnili 11 rodzajów zadań niezbędnych w tworzeniu innowacji i podzielili je na trzy większe kategorie: różnicowanie (kreowanie i modyfikowanie pomysłów poprzez: dyskusje, budowanie relacji, wymianę idei oraz burzę mózgów), selekcjonowanie (wybieranie najbardziej atrakcyjnych idei dzięki ich prezentowaniu, spotkaniom, odbywaniu telekonferencji i organizowaniu przedstawiających pomysły wystaw),
stabilizowanie (przekładanie idei na rzeczywistość dzięki koncentracji na ich opisaniu, nabudowywaniu wartości oraz prototypowaniu).  Każdej z grup funkcjonalnie odpowiada w pewnym zakresie jeden z segmentów Meet2Create: Hybrid (różnicowanie), In-Out (selekcjonowanie), Cocoon (stabilizacja).

Hybrid – innowacyjność i elastyczne warunki pracy

Strefa jest przeznaczona dla zespołów, które długofalowo i intensywnie pracują nad realizacją swoich projektów. Przenośne meble mogą być każdorazowo ustawiane zgodnie z bieżącymi potrzebami. Dostępny jest zarówno wariant, w którym przestrzeń stanowi jedną całość oraz taki, w którym jest podzielona na dwie części. Dzięki elastycznej aranżacji, możliwa jest tu zarówno efektywna praca projektowa, jak i prowadzenie prezentacji oraz spotkań.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.