REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Szyldy polskich miast pięknieją!

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 19 sie 2019 13:13
Szyldy polskich miast pięknieją!
fot. mat. pras.
Szyldy polskich miast pięknieją!
Szyldy polskich miast pięknieją!
Szyldy polskich miast pięknieją!
Szyldy polskich miast pięknieją!
Szyldy polskich miast pięknieją!

Druga edycja inicjatywy :DobryZnak, realizowanej przez Mastercard we współpracy z McCann Worldgroup oraz ze stowarzyszeniami Traffic Design i MiastoDwa, dobiegła końca. Jej efektem jest rewitalizacja szyldów i witryn sześciu sklepów oraz lokali usługowych w Elblągu. Celem akcji jest walka z jedną z najczęstszych „chorób” przestrzeni miejskiej – „szyldozą”, czyli chaosem estetycznym spowodowanym licznymi, często kolorowymi i krzykliwymi szyldami, reklamami czy naklejkami w oknach punktów handlowych i usługowych.

REKLAMA

Elbląg wygrał głosowanie internautów, które odbywało się na fanpage’u :DobryZnak. W głosowaniu wzięło udział ponad tysiąc osób z całej Polski. Rywalami Elbląga były Inowrocław, Jaworzno, Sosnowiec, Szczecin oraz Zakopane. Nowy wygląd, wpisujący się w estetykę okolicznej przestrzeni miejskiej, zyskały m.in. sklep spożywczy „Teresa”, sklep wędkarski „Spławik” oraz punkt usługowy „Elpuch”, zajmujący się czyszczeniem pierza.

- Ładne witryny to i ładna ulica. Wcześniej ta okolica była zaniedbana, ale dzięki inicjatywie :DobryZnak od Mastercard zmieniła swój kolor, swój wystrój. Dla mnie najważniejsze jest zadowolenie klientów, uśmiech ludzi i fakt, że przychodzą do mnie kolejny raz – mówi Pan Krzysztof z Zakładu Czyszczenia Pierza „Elpuch”.

Beneficjentami inicjatywy :DobryZnak są nie tylko właściciele lokali handlowo-usługowych, ale również mieszkańcy miast. Ci pierwsi otrzymują pomoc w rewitalizacji szyldów. Mastercard oferuje im ponadto pomoc przy wdrożeniu infrastruktury do akceptacji płatności bezgotówkowych, dzięki wsparciu Fundacji Polska Bezgotówkowa. Z kolei mieszkańcy zyskują przyjaźniejsze otoczenie i estetykę punktów handlowo-usługowych, harmonijnie wkomponowanych w architekturę miejską.

- Akcją :DobryZnak wspieramy przede wszystkim przedsiębiorców, dając im szansę na rozwój swojego biznesu – zarówno dzięki atrakcyjniejszemu wyglądowi ich placówek, jak umożliwieniu im przyjmowania płatności bezgotówkowych. Obie te zmiany mogą pomóc im w przyciągnięciu klientów. Mieszkańcy natomiast zyskują coś bezcennego – piękniejszą okolicę, w której będzie się przyjemniej żyło – mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.

W zeszłym roku inauguracji akcji towarzyszył ogólnopolski konkurs, w którym również można było wygrać renowacje szyldów, jednak wtedy o nagrodę walczyli sami przedsiębiorcy. Tym razem rywalizowały miasta. Mimo, że tegoroczne głosowanie już się zakończyło, akcja :DobryZnak trwa nadal. Mali przedsiębiorcy z całej Polski mogą korzystać z platformy dobryznak.org, na której znajdą m.in. bazę profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy, wraz z bezpośrednim kontaktem do nich, co ułatwi im przeprowadzenie metamorfozy w swoim sklepie lub lokalu usługowym. Na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu. Nad zawartością merytoryczną platformy czuwa stowarzyszenie Traffic Design, które na swoim koncie ma kompleksowe realizacje estetyzacyjne w Trójmieście, Warszawie oraz w mniejszych miastach.

- Dzięki współpracy branży marketingowej z projektową i NGO, udało nam się wprowadzić dobre praktyki projektowe na ulice miasta z bogatą historią artystyczną. Cieszy nas fakt, że nowe szyldy przy ul. Browarnej i ul. Robotniczej, zostały dobrze przyjęte nie tylko przez przedsiębiorców, ale również przez lokalną społeczność – mówi Małgorzata Bujak ze stowarzyszenia Traffic Design.

Kampania :DobryZnak została wyróżniona zarówno na zagranicznych, jak i lokalnych festiwalach: m.in. najwyższą nagrodą w kategorii "Efektywność" na 25. Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Golden Drum. Projekt zdobył też siedem złotych i jedną srebrną statuetkę w prestiżowym międzynarodowym konkursie New York Festivals Midas Awards, a także 3 srebrne miecze w konkursie KTR 2019 oraz 2 nagrody główne w ramach Polish Graphic Design Awards 2019.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.