REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tak Gdynia walczy z chaosem w przestrzeni

  • Autor: UM Gdynia
  • 16 sty 2017 10:15
Tak Gdynia walczy z chaosem w przestrzeni
fot. pixabay.com

Miejski plastyk wprowadza harmonię w gdyńskiej przestrzeni. Zmiany możemy zauważyć w okolicach dworca, CH Batory, Muzeum Marynarki Wojennej czy Skweru Kościuszki. Oprócz tego Gdynia wspiera działania organizacji pozarządowych, których celem jest poprawa estetyki miasta. To wszystko sprawia, że chaos reklamowy nie jest w mieście dokuczliwy.

REKLAMA

Stanowisko miejskiego plastyka, który jest odpowiedzialny za szeroko rozumianą estetykę miasta, zostało powołane w 2013 roku. Od tego czasu sporo się w mieście zmieniło. Lifting przeszedł pasaż handlowy przy ulicy Dworcowej. Pawilony zostały uporządkowane i zyskały nowe szyldy. To samo dotyczy lokali gastronomicznych przy alei Jana Pawła II. - Elewacja Centrum Handlowego Batory już nie straszy reklamami. Wielkoformatowe siatki zostały zlikwidowane, a logotypy marek zmniejszone. Są one zakomponowane w jednej linii i na tej samej wysokości. Systematycznie porządkujemy reklamy w witrynach sklepowych parteru. Redukujemy wyklejki w przeszkleniach - tłumaczy miejski plastyk Jacek Piątek. Ponadto właściciele lokali często zgłaszają się z prośbą o pomoc w zaprojektowaniu nowych szyldów i plastyk odpowiada konkretnym projektem.

Czasem miejski plastyk dosłownie bierze sprawy w swoje ręce i demontuje banery, oszpecające ogrodzenia i budynki. W ten sposób lifting przeszła ulica Łużycka czy aleja Zwycięstwa. - Usunąłem je osobiście po wcześniejszym kontakcie z właścicielami reklam oraz wskazaniu terminu demontażu. W przypadku banerów montowanych bez zgody zarządcy na terenie gminnym zdejmuję je, składuję w swoim biurze i trzymam do roku czasu. Jeśli właściciel ich nie odbierze, są utylizowane - tłumaczy plastyk. Przy współpracy ze Strażą Miejską udaje się też podejmować interwencje w sprawie reklam mobilnych, które stają w mieście bez wymaganych zezwoleń.

Stowarzyszenie Traffic Design, przy wsparciu Miejskiego Konserwatora Zabytków i Plastyka Miasta, włączyło się w estetyzację miasta. Zrealizowało kilka projektów, między innymi wspierając rzemieślników projektowo oraz wykonawczo nowymi szyldami w tradycyjnych technologiach (malowanie na tynku, neony i kowalstwo artystyczne).

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.