REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 24 lis 2017 12:59
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Koncepcja 1, źródło: Magdalena Federowicz-Boule
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje
Tak może wyglądać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie. Oto dwie niezwykłe koncepcje

Lublin zyska nowy dworzec autobusowy. Zespół projektowy firmy D+M Architects przedstawił miastu dwie koncepcje, które do 6 grudnia czekają na opinie mieszkańców. Po tym czasie Urząd Miasta wybierze zwycięski wariant. Poznajcie założenia obu z nich.

REKLAMA

Zintegrowane Centrum Komunikacyjne - główne założenia

W ramach budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego zostaną przebudowane istniejące oraz wybudowane nowe ulice w centrum Lublina. Zupełnie nowy wygląd jezdni, chodników, ścieżek rowerowych wraz z nowo projektowaną zielenią i małą architekturą zyskają m.in. ulice: Młyńska, Gazowa, Krochmalna, Dworcowa, 1-go Maja, oraz Pocztowa.

Nowy wygląd po rewitalizacji otrzyma również plac Dworcowy, który po całkowitym usunięciu ruchu kołowego stanie się ozdobnym deptakiem połączonym wizualnie oraz funkcyjnie z głównym wejściem do dworca kolejowego. W rejonie ZCK wybudowany zostanie również układ nowych dróg przewidzianych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, które usprawnią  ruch i komunikację nowego Dworca Metropolitalnego oraz samego centrum Lublina m.in. terenów ekspozycyjnych „Targi Lublin”.

Założeniem projektantów dla obu przedstawionych koncepcji jest potrzeba przyrodniczej odnowy tej części miasta i zbudowania przestrzeni publicznych z zastosowaniem architektury ujawniającej wartość kulturową miejsca oraz zaakcentowania przestrzeni centralnej, jaką jest plac Dworcowy z historycznym budynkiem dworca kolejowego.

Każda z koncepcji to próba stworzenia formy otwartej jako przestrzeni „otwartej” i przyjaznej dla człowieka, gdzie atmosferę miejsca budują detale małej architektury takie jak: ławki, rośliny, oświetlenie, identyfikacja wizualna.

Koncepcja 1

W ramach ZCK zaproponowano: 

· 86 stanowisk autobusowych, w tym: 50 dla komunikacji zamiejskiej, 16 dla komunikacji miejskiej i 20 dla komunikacji zamiejskiej z okresem oczekiwania do 15 min,

· po 1 stanowisku dla komunikacji miejskiej – autobus rozpoczynający trasę i autobus kończący trasę – wysadzający pasażerów,

· 1 stanowisko dla komunikacji zamiejskiej dla autobusów wysadzających pasażerów.

W ramach zajezdni dla komunikacji zamiejskiej i dalekobieżnej zaprojektowano 63 miejsca postojowe dla autobusów i 78 miejsc postojowych dla mikrobusów.

Koncepcja ta zakłada zachowanie połączeń drogowych w rejonie ronda Sportowców oraz dopuszcza ruch kołowy tylko dla transportu publicznego i pojazdów uprzywilejowanych na placu Dworcowym. Wprowadzenie ruchu autobusowego służy zintegrowaniu komunikacji pomiędzy dworcem kolejowym a autobusowym z jednoczesną szkodą dla formalnej promenady pieszej łączącej oba obiekty. W tej koncepcji placu dworcowego to „ostre linie” wytyczające główne arterie piesze i kołowe, rowerowe oraz zielone przestrzenie publiczne, które mają swoja kontynuację na dachu nowego dworca autobusowego.

Sama bryła dworca autobusowego to 15 filarów o konstrukcji wspornikowej ustawionych w 3 rzędach po 5 w każdym, których forma jest odpowiedzią na transformacji panametrycznej winorośli połączone świetlikami. Budynek jest 2 kondygnacyjny z rozbudowaną funkcją publiczną o informację turystyczną i punkt promocji miasta i rejonu lubelskie z użytkowym dachem zielonym otwartym dla pasażerów i mieszkańców.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.