REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tak powstają unikalne fasady

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 sie 2017 09:41
Tak powstają unikalne fasady
Zlatý Anděl
Tak powstają unikalne fasady
Tak powstają unikalne fasady
Tak powstają unikalne fasady

Polskie Złote Ogrody i czeskie centra Zlatý Anděl oraz Olympia Plzeň to trzy przykłady na to, jak stworzyć unikalną elewację budynków.

REKLAMA

Centrum Ogrody w Elblągu to projekt biura ESA. Inwestycja rozbudowy centrum  jest rezultatem realizacji spójnej idei przestrzennej i funkcjonalnej. Podstawą projektu jest ustalona tematyka dla nowego centrum handlowego – nawiązująca do „ogrodu” i bazująca na nowoczesnej abstrakcyjnej formie przestrzenno-graficznej, której źródłem są formy spotykane w naturze. Motyw ten pojawia się we wnętrzu obiektu, a także stanowi podstawę do kształtowania elementów elewacji. Wspomniany naturalny wzór nadał unikalny charakter budynkowi Centrum Ogrody i zapewnił jego identyfikację w mieście. 

Zlatý Anděl powstał już w 1999 roku. Jego wygląd nabrał kształtów dzięki francuskiemu architektowi, Jeanowi Nouvelowi. Unikalną cechą inwestycji jest jej lokalizacja - w pobliżu centrum biurowego. Z tego względu budynek charakteryzuje się nowoczesnym, dynamicznym designem. Centrum zlokalizowane jest tuż przy linii metra. Uzyskało m.in. certyfikat BREEAM Excellent.

Kompleks Olympia Plzeň położony jest na południowo-wschodnich przedmieściach Pilzna. To jeden z największych budynków handlowych w tym regionie. Centrum posiada 50 tys. mkw. powierzchni handlowej, na której działa 120 sklepów. Dla gości przygotowano 1900 miejsc parkingowych. Centrum wystartowało w marcu 2004 roku. W 2006 roku zostało rozbudowane o multipleks. Drugi etap rozbudowy przypadł na 2007 rok

Właścicielem wszystkich budynków jest CPI Property Group. Grupa utrzymuje zdywersyfikowany portfel aktywów o wartości ponad 4,865 mld euro, obejmujący nieruchomości w Niemczech, Czechach, na Słowacji i Węgrzech oraz w Polsce i Rumunii. CPI Property Group to największy właściciel powierzchni handlowych w Czechach (ponad 702 tys. mkw.).

Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY