REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tak powstają unikalne fasady

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 sie 2017 09:41
Tak powstają unikalne fasady
Zlatý Anděl
Tak powstają unikalne fasady
Tak powstają unikalne fasady
Tak powstają unikalne fasady

Polskie Złote Ogrody i czeskie centra Zlatý Anděl oraz Olympia Plzeň to trzy przykłady na to, jak stworzyć unikalną elewację budynków.

REKLAMA

Centrum Ogrody w Elblągu to projekt biura ESA. Inwestycja rozbudowy centrum  jest rezultatem realizacji spójnej idei przestrzennej i funkcjonalnej. Podstawą projektu jest ustalona tematyka dla nowego centrum handlowego – nawiązująca do „ogrodu” i bazująca na nowoczesnej abstrakcyjnej formie przestrzenno-graficznej, której źródłem są formy spotykane w naturze. Motyw ten pojawia się we wnętrzu obiektu, a także stanowi podstawę do kształtowania elementów elewacji. Wspomniany naturalny wzór nadał unikalny charakter budynkowi Centrum Ogrody i zapewnił jego identyfikację w mieście. 

Zlatý Anděl powstał już w 1999 roku. Jego wygląd nabrał kształtów dzięki francuskiemu architektowi, Jeanowi Nouvelowi. Unikalną cechą inwestycji jest jej lokalizacja - w pobliżu centrum biurowego. Z tego względu budynek charakteryzuje się nowoczesnym, dynamicznym designem. Centrum zlokalizowane jest tuż przy linii metra. Uzyskało m.in. certyfikat BREEAM Excellent.

Kompleks Olympia Plzeň położony jest na południowo-wschodnich przedmieściach Pilzna. To jeden z największych budynków handlowych w tym regionie. Centrum posiada 50 tys. mkw. powierzchni handlowej, na której działa 120 sklepów. Dla gości przygotowano 1900 miejsc parkingowych. Centrum wystartowało w marcu 2004 roku. W 2006 roku zostało rozbudowane o multipleks. Drugi etap rozbudowy przypadł na 2007 rok

Właścicielem wszystkich budynków jest CPI Property Group. Grupa utrzymuje zdywersyfikowany portfel aktywów o wartości ponad 4,865 mld euro, obejmujący nieruchomości w Niemczech, Czechach, na Słowacji i Węgrzech oraz w Polsce i Rumunii. CPI Property Group to największy właściciel powierzchni handlowych w Czechach (ponad 702 tys. mkw.).

Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.