REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tak pracownie Kuryłowicz & Associates i Torprojekt widzą warszawską linię średnicową. Hołd dla modernizmu?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 19 kwi 2019 09:00
Tak pracownie Kuryłowicz & Associates i Torprojekt widzą warszawską linię średnicową. Hołd dla modernizmu?
fot. mat. pras. PKP
Tak pracownie Kuryłowicz & Associates i Torprojekt widzą warszawską linię średnicową. Hołd dla modernizmu?
Tak pracownie Kuryłowicz & Associates i Torprojekt widzą warszawską linię średnicową. Hołd dla modernizmu?
Tak pracownie Kuryłowicz & Associates i Torprojekt widzą warszawską linię średnicową. Hołd dla modernizmu?
Tak pracownie Kuryłowicz & Associates i Torprojekt widzą warszawską linię średnicową. Hołd dla modernizmu?
Tak pracownie Kuryłowicz & Associates i Torprojekt widzą warszawską linię średnicową. Hołd dla modernizmu?
Tak pracownie Kuryłowicz & Associates i Torprojekt widzą warszawską linię średnicową. Hołd dla modernizmu?
Tak pracownie Kuryłowicz & Associates i Torprojekt widzą warszawską linię średnicową. Hołd dla modernizmu?
Tak pracownie Kuryłowicz & Associates i Torprojekt widzą warszawską linię średnicową. Hołd dla modernizmu?
Tak pracownie Kuryłowicz & Associates i Torprojekt widzą warszawską linię średnicową. Hołd dla modernizmu?

PKP PLK S.A. przedstawiło wstępne wizualizacje dotyczące przebudowy warszawskiej linii średnicowej. Za szkice odpowiadają dwie pracownie: Kuryłowicz & Associates i Torprojekt.

REKLAMA

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szykują się do przebudowy warszawskiej linii średnicowej Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia. Inwestycja zapewni większe możliwości sprawnych połączeń dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Wzrośnie przepustowość. Z 16 par pociągów na godzinę na linii podmiejskiej do 24 par oraz z 14 par pociągów na godzinę na linii dalekobieżnej do 20 par.

Wszystkie perony na stacji Warszawa Zachodnia zostaną podwyższone, kompleksowo wyposażone i zadaszone. Przejście podziemne zostanie wydłużone, poszerzone, powstaną miejsca odpoczynku dla podróżnych i kasy biletowe. Na perony będą prowadziły windy i schody ruchome. Sprawniejszą podróż zapewni nowy system informacji pasażerskiej, który poinformuje o przyjazdach i odjazdach pociągów. Przebudowa torów umożliwi stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. umożliwi budowę przez miasto stołeczne Warszawa tunelu i przystanku tramwajowego pod stacją Warszawa Zachodnia, co zwiększy multimodalność.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dają pole do zrealizowania szeregu nowych rozwiązań komunikacyjnych przez samorząd warszawski i mazowiecki, to między innymi możliwość połączenia stacji Warszawa Zachodnia z tramwajami czy też przedłużenie linii kolejowej WKD do stacji Warszawa Śródmieście – powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Warszawa Śródmieście zostanie przebudowana, będzie mogła przejechać przez nią większa liczba pociągów - stanie się stacją. Wybudowane zostaną dwa dwukrawędziowe perony. Pomiędzy Warszawą Centralną, Warszawą Śródmieście a metrem przy rondzie Romana Dmowskiego powstanie przejście podziemne ułatwiające przesiadki z pociągów do komunikacji miejskiej. PLK stworzą możliwość przedłużenia łącznika bezpośrednio na stację metra. Dodatkowo przy współpracy z urzędem miasta perony WKD będą mogły być przesunięte na Warszawę Śródmieście. Takie rozwiązanie umożliwiłoby korzystniejszy układ komunikacyjny w ścisłym centrum.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opracowują szczegółowe projekty przebudowy linii średnicowej. Dzięki nowym rozwiązaniom częstotliwość przejazdu pociągów po torach aglomeracyjnych będzie wynosiła 2,5 minuty. Nowe urządzenia sterowania ruchem będą mniej zawodne, zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Stolica zyska lepsze połączenia kolejowe na następnych kilkadziesiąt lat – powiedział Ireneusz Merchel, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W ramach prac projektowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozważają budowę nowego przystanku kolejowego przy rondzie de Gaulle. Nowe perony pod rondem utworzyłyby całkowicie nowy węzeł przesiadkowy w centrum miasta, czego jeszcze nie było. Kolej krzyżowałaby się z tramwajami i autobusami. Bliżej było by także do metra.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA


FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.



REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.