REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tereny zielone przy galeriach handlowych można efektywnie wykorzystać

  • Autor: Propertydesign.pl/Anna Dworak
  • 10 wrz 2014 09:16
Tereny zielone przy galeriach handlowych można efektywnie wykorzystać
fot. Anna Dworak

W branży retail widoczny jest trend do koncentracji możliwie jak największej liczby usług w jednym miejscu. Klient oczekuje szerokiego wachlarza usług w odwiedzanej przez niego galerii handlowej. Obiekty starszej generacji z tego powodu się rozbudowują, choć nie zawsze właściciel obiektu ma wystarczającą ilość gruntu, by rozbudować budynek i powiększyć jego przestrzeń, np. pod ofertę rozrywkową. - Warto wtedy zastanowić się, czy nie możemy w tym celu wykorzystać terenu zielonego przylegającego do obiektu - przekonuje Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

REKLAMA

Spektrum usług oferowanych przez galerie i centra handlowe zaczyna rozrastać się coraz bardziej. Wynika to przede wszystkim z zauważalnego w branży retail trendu do koncentracji możliwie jak największej liczby usług w jednym miejscu. Współczesny konsument wybierając się do galerii handlowej, chce nie tylko zrobić zakupy - oczekuje również szerokiego wachlarza usług gastronomicznych, kosmetycznych, rozrywkowych czy rekreacyjnych. Dotyczy to zwłaszcza obiektów zlokalizowanych w większych miejscowościach, o regionalnym zasięgu, które poszerzając swoją ofertę, przestają spełniać tylko i wyłącznie funkcje handlowe, a stają się sprawnie działającymi multifunkcyjnymi centrami handlowo-rozrywkowymi. Dzięki temu klient, mając możliwość załatwienia wszystkich potrzeb (zakupowych, rozrywkowych, gastronomicznych) w jednym miejscu, będzie zachęcony do spędzenia w centrum handlowym znacznie dłuższego czasu. - Coraz więcej tego typu obiektów – zwłaszcza I i II generacji, powstałych jeszcze w latach 90. – rozbudowuje się, by swoją ofertę dostosować do zmieniających się realiów rynkowych. Część usługowo-rozrywkowa oraz handel muszą się więc w sposób zrównoważony uzupełniać - tłumaczy Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

Nie zawsze jednak właściciel obiektu ma wystarczającą ilość gruntu, by rozbudować budynek centrum handlowego i powiększyć jego przestrzeń, np. pod ofertę rozrywkową. - Warto wtedy zastanowić się, czy nie możemy w tym celu wykorzystać terenu zielonego przylegającego do obiektu lub czy pozostawianie go niezagospodarowanego nie jest działaniem nieefektywnym - mówi Anna Dworak. Zaaranżowanie go do celów rekreacyjnych sprawi, że nawet klient przebywający tylko na zewnątrz, pozostaje w zasięgu obiektu i w każdej chwili może skorzystać z jego oferty handlowej czy gastronomicznej. Dzięki temu centrum handlowe przestaje być postrzegane tylko przez pryzmat zakupów, ale zaczyna być traktowane jako miejsce kompleksowej, rodzinnej rozrywki, w którym można interesująco spędzić nawet cały dzień.

Takie działania podjęto w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Gemini Park Bielsko-Biała. - Obiekt najpierw został rozbudowany, a powstała w ten sposób powierzchnia została przeznaczona na poszerzenie oferty modowej, usługowej i rozrywkowej - mówi Anna Dworak. Nadmienia, że decyzja została podjęta po analizie badań marketingowych i obserwacji, z których wynikało że obiekt najczęściej odwiedzają całe rodziny z dziećmi. Tenant mix poszerzył się do 120 najemców, w bielskim Gemini pojawiły się również specjalne udogodnienia dedykowane klientom odwiedzającym nas ze swoimi pociechami. Uzupełnia je szeroki wachlarz imprez i wydarzeń, dedykowanych wszystkim grupom wiekowym – od najmłodszych do najstarszych. W galerii działa nowoczesny plac zabaw „Rajska Wyspa”, na którego terenie znajdą się tropikalne labirynty, baseny z kolorowymi kulkami, zjeżdżalnie, magiczne tunele oraz inne urządzenia dla dzieci. Oferta atrakcji dla dzieci oraz zastosowane rozwiązania architektoniczne dla najmłodszych sprawiają, że Gemini Park Bielsko-Biała jest pierwszym obiektem handlowym w regionie, w pełni dostosowanym do potrzeb całych rodzin. Tuż po zakończeniu prac związanych z rozbudową centrum, podjęto decyzję, aby teren zielony, rozciągający się między budynkiem Gemini a rzeką Białą zadedykować ofercie rozrywkowo-rekreacyjnej.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY