REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tereny zielone przy galeriach handlowych można efektywnie wykorzystać

  • Autor: Propertydesign.pl/Anna Dworak
  • 10 wrz 2014 09:16
Tereny zielone przy galeriach handlowych można efektywnie wykorzystać
fot. Anna Dworak

W branży retail widoczny jest trend do koncentracji możliwie jak największej liczby usług w jednym miejscu. Klient oczekuje szerokiego wachlarza usług w odwiedzanej przez niego galerii handlowej. Obiekty starszej generacji z tego powodu się rozbudowują, choć nie zawsze właściciel obiektu ma wystarczającą ilość gruntu, by rozbudować budynek i powiększyć jego przestrzeń, np. pod ofertę rozrywkową. - Warto wtedy zastanowić się, czy nie możemy w tym celu wykorzystać terenu zielonego przylegającego do obiektu - przekonuje Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

REKLAMA

Spektrum usług oferowanych przez galerie i centra handlowe zaczyna rozrastać się coraz bardziej. Wynika to przede wszystkim z zauważalnego w branży retail trendu do koncentracji możliwie jak największej liczby usług w jednym miejscu. Współczesny konsument wybierając się do galerii handlowej, chce nie tylko zrobić zakupy - oczekuje również szerokiego wachlarza usług gastronomicznych, kosmetycznych, rozrywkowych czy rekreacyjnych. Dotyczy to zwłaszcza obiektów zlokalizowanych w większych miejscowościach, o regionalnym zasięgu, które poszerzając swoją ofertę, przestają spełniać tylko i wyłącznie funkcje handlowe, a stają się sprawnie działającymi multifunkcyjnymi centrami handlowo-rozrywkowymi. Dzięki temu klient, mając możliwość załatwienia wszystkich potrzeb (zakupowych, rozrywkowych, gastronomicznych) w jednym miejscu, będzie zachęcony do spędzenia w centrum handlowym znacznie dłuższego czasu. - Coraz więcej tego typu obiektów – zwłaszcza I i II generacji, powstałych jeszcze w latach 90. – rozbudowuje się, by swoją ofertę dostosować do zmieniających się realiów rynkowych. Część usługowo-rozrywkowa oraz handel muszą się więc w sposób zrównoważony uzupełniać - tłumaczy Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

Nie zawsze jednak właściciel obiektu ma wystarczającą ilość gruntu, by rozbudować budynek centrum handlowego i powiększyć jego przestrzeń, np. pod ofertę rozrywkową. - Warto wtedy zastanowić się, czy nie możemy w tym celu wykorzystać terenu zielonego przylegającego do obiektu lub czy pozostawianie go niezagospodarowanego nie jest działaniem nieefektywnym - mówi Anna Dworak. Zaaranżowanie go do celów rekreacyjnych sprawi, że nawet klient przebywający tylko na zewnątrz, pozostaje w zasięgu obiektu i w każdej chwili może skorzystać z jego oferty handlowej czy gastronomicznej. Dzięki temu centrum handlowe przestaje być postrzegane tylko przez pryzmat zakupów, ale zaczyna być traktowane jako miejsce kompleksowej, rodzinnej rozrywki, w którym można interesująco spędzić nawet cały dzień.

Takie działania podjęto w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Gemini Park Bielsko-Biała. - Obiekt najpierw został rozbudowany, a powstała w ten sposób powierzchnia została przeznaczona na poszerzenie oferty modowej, usługowej i rozrywkowej - mówi Anna Dworak. Nadmienia, że decyzja została podjęta po analizie badań marketingowych i obserwacji, z których wynikało że obiekt najczęściej odwiedzają całe rodziny z dziećmi. Tenant mix poszerzył się do 120 najemców, w bielskim Gemini pojawiły się również specjalne udogodnienia dedykowane klientom odwiedzającym nas ze swoimi pociechami. Uzupełnia je szeroki wachlarz imprez i wydarzeń, dedykowanych wszystkim grupom wiekowym – od najmłodszych do najstarszych. W galerii działa nowoczesny plac zabaw „Rajska Wyspa”, na którego terenie znajdą się tropikalne labirynty, baseny z kolorowymi kulkami, zjeżdżalnie, magiczne tunele oraz inne urządzenia dla dzieci. Oferta atrakcji dla dzieci oraz zastosowane rozwiązania architektoniczne dla najmłodszych sprawiają, że Gemini Park Bielsko-Biała jest pierwszym obiektem handlowym w regionie, w pełni dostosowanym do potrzeb całych rodzin. Tuż po zakończeniu prac związanych z rozbudową centrum, podjęto decyzję, aby teren zielony, rozciągający się między budynkiem Gemini a rzeką Białą zadedykować ofercie rozrywkowo-rekreacyjnej.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.