REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Trzecie miejsca przynoszą galeriom korzyści

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 20 lis 2018 09:50
Trzecie miejsca przynoszą galeriom korzyści
fot. mat. prasowe
Trzecie miejsca przynoszą galeriom korzyści
Trzecie miejsca przynoszą galeriom korzyści

Inwestycje galerii w rozwój trzecich miejsc, czyli nowoczesnych stref relaksu lub zabawy, przynoszą centrom handlowym Gemini Park coraz więcej korzyści, nie tylko wizerunkowych.

REKLAMA

Pomimo upływu 30 lat, idea „trzeciego miejsca”, stworzona przez Raya Olenburga ma się coraz lepiej w przestrzeniach wspólnych polskich miast, ale także w centrach handlowych. Co więcej, rośnie liczba obiektów, która sięga po tę koncepcję i inwestuje w miejsca sprzyjające wypoczynkowi.

W efekcie tego powstają nowoczesne strefy relaksu i spotkań, re-modelowane są strefy food court na wzór np. restauracji i modnych kawiarni, modernizowane są także treny zielone należące do galerii, na których powstają miejskie parki, ogrody czy strefy rozrywki. W konsekwencji centra handlowe zaczynają się wypełniać neutralnymi przestrzeniami, w których można spędzić wolny czas, spotkać się ze znajomymi, wypić kawę lub bawić.

- Jeszcze 5 lat temu w galeriach dominowały powierzchnie handlowe, a strefy wypoczynku czy food court’y były dodatkiem. Dziś te proporcje stopniowo zmieniają się. Coraz większą rolę odgrywa doświadczenie poza zakupowe i pozytywne emocje, jakich może dostarczyć galeria. W konsekwencji przybywa miejsc w galeriach, w których możemy ciekawie spędzić wolny czas – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Nowy klient, nowe oczekiwania

Skąd taka zmiana? Po pierwsze, zmieniły się oczekiwania klienta wobec oferty galerii i jej przestrzeni. Do głosu doszło pokolenie millenialsów, a także pokolenie post-millenialsów, dla którego ważny jest kontakt z innymi, integracja i życie w społeczności.

Po drugie, same galerie ewoluują i szukają nowego pomysłu na siebie. Wiele centrów handlowych na rynku staje się stopniowo galeriami społecznościowymi, w których zmniejsza się nadrzędność handlu na rzecz np. rozrywki. Po trzecie, zmiany stymuluje rozwój kultury „foodie”. Polacy więcej czasu spędzają w restauracjach i kawiarniach, w efekcie czego oczekują odwzorowania ich klimatu w galeriach.

Trzecie miejsce w Tychach i Bielsku-Białej

Po ideę trzeciego miejsca sięgają także coraz częściej centra handlowe Gemini Park. W nowo otwartym obiekcie w Tychach powstało np. aż 11 stref relaksu. Centrum handlowe stworzyło także food court m.in. z social table i klimatem zbliżonym do modnych kawiarni i restauracji.

Także w Bielsku-Białej trzecie miejsce zajmuje coraz więcej przestrzeni. Galeria adaptuje ideę przede wszystkim w inwestycjach na terenach zielonych. Tuż przy galerii działa już mający aż 11,5 tys. m kw. park rozrywki „W DECHE!” ze strefą restauracyjną i strefą relaksu oraz otwartym w maju tego roku parkiem linowy. W planach, dzięki budżetowi obywatelskiemu jest miejska plaża nad rzeką Białą.

Z kolei dzięki bliskiej współpracy z Urzędem Miasta Bielska-Białej planuje rewitalizację sąsiadującego z galerią Parku Strzygowskiego i stworzenie tam m.in. toru rolkowego. Na bazie doświadczeń galerii w Tychach, bielski Gemini Park jeszcze w tym roku stworzy nowe strefy relaksu, a na 2019 ma w planach remodeling food court’u.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.