REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tunele połączyły Targówek i Wolę

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 04 wrz 2018 09:14
fot. pixabay.com

Ostatnie centymetry pod ziemią pokonała tacza drążąca tunel metra na Woli. To oznacza, że gotowe są wszystkie tunele rozbudowywanej II linii metra.

REKLAMA

Tarcza TBM Maria wybudowała dokładnie 2545 m tunelu – od przyszłej stacji Księcia Janusza do Ronda Daszyńskiego. Tarcza TBM to maszyna drążąca tunel w ziemi i jednocześnie montująca jego betonową obudowę. W takim tunelu trzeba ułożyć tory i zamontować urządzenia niezbędne do ruchu pociągów.

Maria drążyła tunel przez 127 dni ze średnią prędkością 18 m na dobę. Rekordowy wynik wyniósł 36 m na dobę. To był drugi tunel na budowie zachodniego odcinka II linii metra – budowa przez TBM Krystyna równoległego tunelu zakończyła się 17 sierpnia (2541 m długości, średnia prędkość 22 m na dobę, rekord 36,5 m).

Odcinek od Ronda Daszyńskiego w kierunku Bemowa  to ok. 3,4 km podziemnej kolei. Stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z Wolską; Młynów (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z. Księcia Janusza.

Drugi fragment rozbudowywanej II linii metra powstaje w prawobrzeżnej Warszawie. Po praskiej stronie powstanie ok. 3,12 km trasy. Stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie Szwedzkiej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Ta budowa rozpoczęła się wcześniej i prace są bardziej zaawansowane. Pod ziemią trwają już roboty wykończeniowe, wyposażanie stacji i tuneli w urządzenia, a na powierzchni – budowa wejść, jezdni i chodników nad stacjami.

Teraz obydwie tarcze zostaną zdemontowane, wyjęte na powierzchnię i wywiezione w elementach do magazynu. Tam po koniecznych przeglądach i naprawach poczekają na kolejną budowę. Już niebawem podpisane będą umowy na budowę następnych odcinków podziemnej kolei – dwóch na Bemowie, od stacji przy ul. Księcia Janusza do stacji techniczno-postojowej Mory w pobliżu Połczyńskiej (w sumie pięć stacji) oraz jednego na Targówku– od stacji przy ulicy Trockiej do stacji przy Rembielińskiej (trzy stacje). Tarcze znowu ruszą do pracy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.