REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tworzenie centrum handlowego w ramach rewitalizacji to dłuższa, kosztowniejsza i trudniejsza droga. Przynosi jednak wiele korzyści

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 02 lip 2019 09:38
Tworzenie centrum handlowego w ramach rewitalizacji to dłuższa, kosztowniejsza i trudniejsza droga. Przynosi jednak wiele korzyści
fot. mat. prasowe

Tworzenie centrum handlowego w ramach rewitalizacji zniszczonej przez upływ czasu przestrzeni publicznej to dłuższa, kosztowniejsza i trudniejsza droga niż budowa nowej galerii od podstaw. Jednak rezultaty takiej pracy są znacznie bardziej efektowne i pociągają za sobą dodatkowe korzyści dla otoczenia, oferując nie tylko nową przestrzeń zakupową, ale także atrakcyjne miejsce spotkań czy rozrywki. BOIG od lat z sukcesem komercjalizuje obiekty handlowe powstające w zdegradowanych obszarach przestrzeni miejskiej i komercyjnej.

REKLAMA

Jednym z coraz częstszych problemów małych i średnich miast jest postępująca degradacja terenów pofabrycznych, poprzemysłowych i dworcowych, znajdujących się w ścisłym centrum. Jednym z popularniejszych rozwiązań dla takich obiektów staje się ich rewitalizacja i adaptacja na nowoczesne centra handlowe.

- Świadomość inwestorów co do ich roli w tworzeniu atrakcyjnej przestrzeni publicznej w ramach procesów rewitalizacyjnych od kilku lat rośnie. Na rynku pojawia się coraz więcej deweloperów skłonnych do lokowania środków w zniszczone, zaniedbane i nieużytkowane budynki z długą historią. Każde tego typu działanie przyczynia się do podniesienia jakości przestrzeni miejskiej i pozytywnych zmian otoczenia - mówi Tomasz Rydlewski, wiceprezes BOIG. - Rewitalizacja obiektów i przeznaczenie ich na nowoczesne galerie handlowe to bardzo dobre rozwiązanie przynoszące wiele korzyści. Odnowione nieruchomości dobrze wpisują̨ się̨ w krajobraz przestrzeni miejskiej i wspomagają władze lokalne w procesie ożywiania kolejnych terenów, a dodanie nowych funkcji dostępnych dla ogółu mieszkańców sprawia, że nieużytkowana wcześniej nieruchomość zyskuje nowe życie. Lokalna społeczność z kolei ma do dyspozycji nowoczesną przestrzeń zakupowo-rozrywkową w doskonałej lokalizacji. Przykładem jednego z pierwszych tego typu projektów, dla których pracowaliśmy od 2011 do 2017 roku jest sieć obiektów Focus Mall. Centrum w Rybniku powstało w samym centrum miasta na terenie starego browaru miejskiego, w Bydgoszczy - na terenach byłych zakładów przetwórstwa mięsnego z przełomu XIX i XX wieku, a w Zielonej Górze galeria zlokalizowana została w danych budynkach Polskiej Wełny - dodaje Rydlewski.

W sercu Pabianic, mieście będącym niegdyś kolebką rozwoju przemysłu tekstylnego, dotychczas znajdowały się zrujnowane zabudowania jednej z największych fabryk włókienniczych w Polsce - Krusche & Ender. Zadania rewitalizacji obiektu i zwrócenia terenu mieszkańcom podjęła się spółka A&A, która otworzyła w tym miejscu nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe, dla którego ofertę w całości przygotowała firma BOIG Property Consulting.

- Centrum handlowe Tkalnia to projekt wyjątkowy, wpisujący zrewitalizowane zabudowania dawnej fabryki włókienniczej w przestrzeń publiczną, który ma szansę stać się źródłem dalszych zmian w okolicy. Rozumieją to także najemcy, którzy dostrzegli potencjał tej inwestycji. Doskonałe skomunikowanie terenu, reprezentatywna lokalizacja, obiekt z historią i rozbudowana oferta handlowa i rozrywkowa to atuty, które do nich przemawiają. Proces komercjalizacji Tkalni wynosi blisko 100 proc, a do wynajęcia została jedynie część pasażu przeznaczona głównie dla lokalnych przedsiębiorców - mówi Radosław Gadomski, Commercial Director BOIG.

4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.