REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Uchwała krajobrazowa. Czy Gdańsk poszuka kompromisu?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 31 maj 2016 13:31
fot. Materiały prasowe

Zespół konsultacyjny powołany przez prezydenta Gdańska kończy prace nad projektem uchwały krajobrazowej. W dniach od 7 do 9 czerwca obędą się specjalne warsztaty dla mieszkańców, przedsiębiorców i przedstawicieli Rad Dzielnic. Następnym etapem będzie otwarte spotkanie dla mieszkańców, które zaplanowano na 21 czerwca. Wtedy też zostaną przedstawione wstępne rekomendacje zmian uwzględniające opinię gdańszczan.

REKLAMA

Po wejściu w życie ustawy krajobrazowej, która to ma porządkować przestrzeń miejską, samorządy lokalne otrzymały możliwość dostosowywania swych uchwał do potrzeb konkretnych lokalizacji i społeczności. Część miast rozpoczęło intensywne prace nad projektami – między innymi Gdańsk. Zespół ekspertów ma stworzyć zbiór zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, nośników reklamowych oraz ogrodzeń. Określone zostaną ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów, z jakich mogą być wykonane.

W ramach przygotowywanego projektu ma zostać ograniczona liczba reklam w przestrzeni miejskiej, w czym pomóc ma system lokalizowania, zmniejszona zostanie ilość szyldów oraz maksymalna powierzchnia bilbordów. Dopuszczalne będą reklamy na ścianach szczytowych budynków. Kwestią dyskusyjną pozostaje ekspozycja reklam wieloformatowych. Wstępne zarysy uchwały zakładają, iż będzie ona wykluczona z obszarów zabytkowych i historycznych. Tutaj głos podnoszą przedsiębiorcy oraz właściciele nieruchomości, którym to na przestrzeni lat 2006-2015 udało się odrestaurować około 30 kamienic, przy wsparciu finansowym pochodzącym ze środków z ekspozycji reklam na siatkach remontowo-budowlanych.

Reklama wielkoformatowa, lokowana zgodnie z jasnymi wytycznymi przynosi wiele korzyści. Po pierwsze, podczas remontów budynek nie jest osłonięty nieestetyczną płachtą a siatką z nadrukiem odwzorowującą często fragment elewacji. Po drugie, właściciele czy też zarządcy nieruchomości otrzymują dodatkowe fundusze często pokrywające znaczącą część kosztów prac – mówi Leszek Miazga, wiceprezes zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Reklamy Wielkoformatowej – Przy takim wsparciu udało się w Gdańsku odrestaurować zabytkowe kamienice przy ulicy Długiej i Długim Targu, gdzie od 2006 roku z reklam właściciele budynków otrzymali łącznie ok 3,5 mln złotych, które to w całości zostały przeznaczone na remonty fasad, a nierzadko również stolarki, instalacji i dachów – dodaje.

Wspomniane reklamy obejmowały swoją powierzchnią od 2 do 4 kamienic. Były eksponowane przez okres od 10 m-cy do 18 m-cy. Jak podkreślają eksperci, współpraca pomiędzy sektorem prywatnym a przedstawicielami poszczególnych miast pomoże uratować wiele cennych obiektów i zabytków. Warto tu też uzmysłowić sobie, jakiego rzędu kwoty konieczne są do podjęcia prac renowacyjnych - koszt samej dokumentacji technicznej dużej zabytkowej kamienicy może sięgać nawet 1 mln złotych, a remont fasady wraz z zabytkowymi zdobieniami lub rzeźbami często przekracza budżet 3 mln złotych. Zatem każdego roku fundusze pozyskane dzięki eksponowanej czasowo reklamie pozwolą prowadzić prace remontowe na dwukrotnie większej liczbie obiektów niż obecnie.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.