REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ulice po neonach. Jak dziś projektować identyfikację wizualną?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 08 cze 2015 10:59
Ulice po neonach. Jak dziś projektować identyfikację wizualną?
fot. Makieta Roosvelta 22

O neonach i poszukiwaniu nowych form projektowania identyfikacji wizualne porozmawiają m.in. architekci, projektanci identyfikacji i inwestorzy w poznańskiej Concordii Design.

REKLAMA

W programie wykład eksperta - prezesa STGU (Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej) Dawida Korzekwy połączony z dyskusją gości specjalnych. Tematem spotkania będzie poszukiwanie nowych form projektowania identyfikacji wizualnej, a zwłaszcza reklamy zewnętrznej w przestrzeni publicznej.

Poznamy różne punkty widzenia, wyzwania i ograniczenia. Spotkanie jest otwarte dla wszystkich zainteresowanych nowoczesną architekturą i odpowiedzialnym projektowaniem. Wieczór zakończy się spotkaniem z reżyserem filmu “Neon” Ericem Bednarskim i pokazem jego filmu, który od swojej premiery jest nieustannie prezentowany na licznych festiwalach architektury.

Wydarzenie “Ulice po neonach. Jak dziś projektować identyfikację wizualną?”  wpisuje się w cykl dyskusji zaplanowanych w czasie realizacji inwestycji Roosevelta 22 obejmującej nowoczesny biurowiec Bałtyk, funkcjonujące od trzech lat centrum designu - Concordia Design oraz Podwórko pomiędzy nimi będące miejscem realizacji rożnych inicjatyw społecznych. 

Tym razem skupi się na elemencie projektowania, jakim jest identyfikacja wizualna firm, instytucji, którą oglądamy na budynkach, wzdłuż ulic miast, a która wpisuje się w (lub zakłóca) krajobraz przestrzenny. W latach 60-tych takim idealnym sposobem komunikacji firm z otoczeniem wydawały się być neony, które obecnie z sentymentem i nieco bezkrytycznie rekonstruujemy, przypominamy. Dziś jednak potrzebujemy nowego pomysłu na identyfikację wizualną uwzględniającą współczesne realia i wyzwania, będącą głosem czasu.

W dyskusji poznamy różne punkty widzenia architektów, projektantów identyfikacji, inwestorów, osób, które odpowiadają za negocjacje z firmami wynajmującymi powierzchnię w nowo budowanych obiektach oraz przedstawicieli władz miejskich dbających o wygląd krajobrazu. Okazuje się, że często interesy tych grup są sprzeczne. Zagadnienia te przybliży Dawid Korzekwa - prezes STGU - Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, które zajmuje się m.in.: podnoszeniem poziomu kultury wizualnej w społeczeństwie, organizowaniem działań mających na celu edukację “nieprofesjonalistów” w zakresie różnych form projektowania, a także promowanie dobrych praktyk w tym zakresie. W dyskusji wezmą udział: dr hab. Dawid Korzekwa STGU, Michał Włodarczyk Garvest, Paweł Natkaniec z pracowni NO Natkaniec Olechnicki Architekci, co-architekt Bałtyku, Piotr Libicki, plastyk miejski, Marian Misiak - grafik, projektant identyfikacji wizualnej. Będzie można włączyć się w dyskusję i zadawać pytania zaproszonym gościom, co stworzy forum różnych głosów na ten temat. Debatę poprowadzi Maciej Frąckowiak - socjolog, uczestnik projektów badawczych, tłumacz i kurator wystaw, w Instytucie Socjologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu przygotowuje pracę doktorską o stosowanych badaniach wizualnych.

Dyskusja zapoczątkowana przez koncept Roosevelta 22 odbędzie się 9 czerwca o godz. 17.00 w poznańskiej Concordii Design.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.