REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

W nowej kampanii Częstochowa „często chowa” atrakcje, by zachęcić do ich odwiedzenia

  • Autor: PAP
  • 29 lis 2017 16:28
W nowej kampanii Częstochowa „często chowa” atrakcje, by zachęcić do ich odwiedzenia
fot. pixabay

Samorząd Częstochowy rozpoczął kampanię wizerunkową, opartą na grze słów tworzących nazwę miasta. Nowemu logo, w którym słowo „często” nieco przysłania umieszczony poniżej czasownik „chowa”, towarzyszyć będzie zabawa graficzna w „chowanie” miejskich atrakcji, by zachęcić do ich odwiedzenia.

REKLAMA

Od kilku lat Częstochowa wykorzystywała w kampaniach promocyjnych hasło "Jasne, że Częstochowa", budzące skojarzenia m.in. z Jasną Górą. W środę zaprezentowano nowy logotyp oraz założenia towarzyszącej mu kampanii wizerunkowej.

Wbrew przyjętej w wielu samorządach praktyce zlecania takich zadań agencjom reklamowym, częstochowscy urzędnicy sami przygotowali logo i założenia kampanii, posiłkując się jedynie opiniami zewnętrznego eksperta. Autorem nowej koncepcji jest Adam Markowski z wydziału kultury, promocji i sportu częstochowskiego magistratu.

Prezydent miasta Krzysztof Matyjaszczyk ocenił w środę, że Częstochowa - choć ma herb i flagę - potrzebuje także logotypu wyróżniającego miasto, pomagającego w jego identyfikacji i promocji. Prezydent przyznał, że początkowo koncepcja, oparta na podzieleniu nazwy miasta na dwa człony i zabawie w "chowanie" wywołała jego zdziwienie i zmieszanie; jednak poznawszy całą koncepcję, prezydent uznał, że "to jest właśnie to".

- Poszliśmy w kierunku gry słów. Nazwa naszego miasta to Częstochowa, ale kiedy podzielimy ją na sylaby, mamy to, co często jest chowane przez nasze miasto. To doskonały sposób, by zwrócić uwagę na to, co miasto często chowa - jakie skarby ma nasze miasto, które były do tej pory nieodkryte, czy to przez samych mieszkańców, czy przez turystów; jakie wartości, jakie zabytki występują w naszym mieście, które do tej pory były często schowane - tłumaczył Matyjaszczyk.

Prezydent uznał nowy pomysł promocyjny za bardzo dobry. - Wszystkich nas intryguje to, czego nie widać, co jest schowane. Dociekamy, dlaczego to jest schowane, dlaczego tego nie widać? I wtedy rozpoczyna się cała zabawa związana z tym, co należy zrobić, żeby spróbować to odkryć i uzyskać na ten temat wiedzę - mówił Matyjaszczyk, zapowiadając miejską kampanię promocyjną opartą na tej grze słów.

Gotowy jest już m.in. częstochowski kalendarz na przyszły rok, w którym niektóre charakterystyczne obiekty krajobrazu miasta zostały w ciekawy graficznie sposób "schowane" na fotografiach. Pojawią się też podobne pocztówki, a niebawem również miejska gra pamięciowa i inne gadżety.

Autor nowej koncepcji Adam Markowski wskazał, że nowe logo odwołuje się do nazwy miasta, a jednocześnie - poprzez jej podzielenie na dwie części - pozwala na nadawanie nowych znaczeń. W logotypie udało się także zawrzeć żółto-niebiesko-białe barwy flagi miejskiej, tworzące końcówkę litery "ę".

Logo pomyślane jest tak, by umieszczony powyżej człon "Często" nieco przesłaniał poniższe słowo "chowa". Nowe, świątecznie oświetlone, logo o wymiarach 6 m na 2 m zostanie w najbliższą niedzielę odsłonięte w centrum Częstochowy, na placu Biegańskiego. Będzie to część świątecznej iluminacji miasta.

Konsultantem w procesie przygotowania logo i nowej kampanii był Andrzej-Ludwik Włoszczyński - grafik, projektant, autor książki "Po co Ci logo?", współautor publikacji "Wizerunek miasta, co, jak, dlaczego" oraz twórca projektu "Orli dom".

Niebawem Częstochowa planuje ogólnopolską kampanię outdoorową, w ramach której nowe logo i związane z nim materiały promocyjne pojawią się na billboardach i citylightach. Logotyp będzie też wykorzystywany w adresowanej do przedsiębiorców kampanii "Invest in Częstochowa".

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.