REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

W Polsce raczkuje trend rewitalizacji biurowców klasy B

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 kwi 2015 10:10
W Polsce raczkuje trend rewitalizacji biurowców klasy B
Warszawa, fot. Fotolia

Jak poradzić sobie z trudnym zadaniem, jakim jest wybór optymalnej powierzchni biurowej oraz stworzenie funkcjonalnego, atrakcyjnego i przyjaznego miejsca pracy? Coraz częściej okazuje się, że dobrym rozwiązaniem może być biurowiec klasy B. Jest tańszy niż nowo wybudowane kompleksy, ale także stanowi ważny element przestrzeni miejskiej.

REKLAMA

Przykładem zarządzania nieruchomością klasy B są działania podjęte przez Natpoll Business Centre – kompleks zlokalizowany przy ulicy Migdałowej 4 na warszawskim Ursynowie.

W 2014 roku budynek został poddany częściowej przebudowie, obejmującej m.in. wydzielenie części powierzchni na potrzeby najemców z branży retail.

- Rewitalizacja i rozbudowa kompleksu Natpoll Business Center to duże wyzwanie, dlatego w realizacji tego celu połączyliśmy swoje siły z Sodexo On-site Services – powiedział Matan Blau, prezes zarządu SDG.POL, właściciela budynku.

- Choć w obiekcie nadal trwają drobne prace remontowe, to już budzi on duże zainteresowanie wśród potencjalnych najemców. Aktualna oferta przypadła do gustu m.in. firmie Jeronimo Martins, która na początku tego roku, otworzyła u nas dyskont Biedronka. To było impulsem dalszego rozwoju sąsiadującej powierzchni. Będzie ona dostępna dla najemców już w lipcu tego roku – dodaje.

Natpoll Business Centre to budynek biurowy klasy B. Na czterech kondygnacjach obiektu znajduje się 14 tys. mkw. powierzchni biurowej, 1000 mkw. powierzchni magazynowej oraz 2000 mkw. przestrzeni z przeznaczeniem na usługi handlowe prowadzone przez najemców. Oferowane powierzchnie dostępne są w formie modułów. Użytkownicy kompleksu mogą korzystać z oferty wynajmu ponad 300 miejsc parkingowych, parkingu dla rowerów, a także kawiarni oraz licznych punktów usługowo-handlowych. 

Jak informuje właściciel, uruchomiono także pakiet usług wsparcia dla biznesu, obejmujący wynajem sal konferencyjnych i szkoleniowych, adresów wirtualnych biur, a także stanowisk do pracy biurowej we wspólnej sali (tzw. co-working). Ponadto, jeszcze w tym roku, kompleks zostanie powiększony o dodatkowe 950 mkw. przestrzeni komercyjnej, która we współpracy ze specjalistami Sodexo On-site Services, może być w dowolny sposób aranżowana przez przyszłych najemców już na etapie budowy.

- W Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych uwypukla się trend rewitalizacji kilku czy kilkunastoletnich obiektów biurowych. Dzięki przeprowadzanym modernizacjom i przebudowom, stają się one nie tylko zyskowną inwestycją, ale także wnoszą nową wartość w tkankę miejską. W Polsce ten trend dopiero raczkuje, ale cieszymy się, że mamy możliwość pracy na tutejszym rynku. Mocno wierzymy w tkwiący w nim potencjał – dodaje Matan Blau.

Warszawa jest liderem wśród stolic państw Europy Środkowej pod względem rozwoju powierzchni biurowej. Jej zasoby są szacowane na ok. 4,4 miliona mkw. Ponad połowa istniejących obiektów, to biurowce klasy B (ok. 56 proc.). Przed właścicielami takich nieruchomości stoi ogromne wyzwanie – rosnące oczekiwania najemców. 

Obecnie, stawki najmu poza ścisłym centrum dla budynków klasy B wahają się między 11 euro, a 18 euro za mkw. miesięcznie. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.