REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Warszawa konsultuje uchwałę krajobrazową. Co się zmieni?

  • Autor: UM Warszawa
  • 02 cze 2017 15:51
Warszawa konsultuje uchwałę krajobrazową. Co się zmieni?
fot. pixabay.com

5 czerwca br. rozpoczynają się konsultacje społeczne projektu warszawskiej uchwały krajobrazowej, która wprowadzi ład i uporządkuje przestrzeń stolicy.

REKLAMA

- Zapraszam mieszkańców do aktywnego udziału i zapoznania się z projektem uchwały, wprowadzającej ścisłe regulacje dotyczące reklam, szyldów, małej architektury i ogrodzeń. Dzięki temu dokumentowi ograniczymy panującą dziś anarchię reklamową i poprawimy wygląd naszego miasta. Czekamy na Państwa opinie i uwagi. Razem zmienimy Warszawę  – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.

Już 5 czerwca o godz. 18.00 w Pałacu Kultury i Nauki (Sala Ratuszowa) odbędzie się debata na temat projektu uchwały. Zostaną także zorganizowane warsztaty dotyczące małej architektury i ogrodzeń (8 czerwca), szyldów (12 czerwca) i reklam (21 czerwca).

Mieszkańcy będą mogli zapoznać się z zapisami uchwały krajobrazowej w specjalnym punkcie konsultacyjnym w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego przy ul. Marszałkowskiej 77/79 (7 czerwca w godz. 15.00 – 19.00, 10 czerwca w godz. 12.00 - 15.00, oraz  13, 20 i 22 czerwca w godz. 15.00 – 19.00).

Konsultacje społeczne potrwają do 14 lipca br. Po ich zakończeniu projekt warszawskiej uchwały krajobrazowej zostanie ponownie przeanalizowany, a następnie, po uzgodnieniach i wyłożeniu publicznym, trafi pod obrady Rady m.st. Warszawy.

Co się zmieni?

Projekt warszawskiej uchwały krajobrazowej zakłada m.in. że szyldy będzie można umieszczać tylko w strefie parteru budynków (z nielicznymi wyjątkami), w taki sposób, by nie przesłaniały cennych detali architektonicznych.

Nośniki reklamowe będą mogły być stosowane jedynie wzdłuż konkretnie wyznaczonych ciągów komunikacyjnych. Ograniczona zostanie możliwość sytuowania wyświetlaczy i ekranów reklamowych. Nośniki na budynkach i budowlach będą mogły być umieszczane tylko w ściśle określonych sytuacjach.

W projekcie uchwały znajdą się również zapisy dotyczące palety materiałów, z których będzie można wykonywać obiekty małej architektury takie jak ławki, słupki i kosze na śmieci.

Zostaną wprowadzone regulacje dotyczące grodzenia. Zapisy określą dopuszczalną wysokość i ażurowość ogrodzeń, wskażą materiały, z jakich powinny być wykonane. Uchwała wykluczy możliwość grodzenia otwartych osiedli z okresu PRL, oraz przegradzania przez współczesne kompleksy mieszkaniowe ciągów pieszych (wyznaczonych w planach miejscowych lub znajdujących się pomiędzy przestrzeniami publicznymi).

Do 2015 roku samorządy miały bardzo ograniczone możliwości walki z nielegalnymi i szpecącymi reklamami. Sytuację zmieniło dopiero uchwalenie Ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu, czyli tzw. „ustawy krajobrazowej”. Dokument ten wprowadził istotne zmiany w szeregu ustaw, dając samorządom narzędzia do skuteczniejszej ochrony przestrzeni, m.in. poprzez możliwość uchwalania lokalnych przepisów dotyczących reklamy zewnętrznej, nakładania opłat za umieszczanie nośników reklamowych widocznych w przestrzeni publicznej i karania inwestorów nieprzestrzegających tych przepisów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.