REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Warszawa przyciąga najwięcej białych kołnierzyków

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 03 kwi 2014 15:33
Warszawa przyciąga najwięcej białych kołnierzyków
Warszawa nocą, widok na Dworzec Centralny

W Warszawie ciągle jest miejsce dla nowych drapaczy chmur, a także dla nowych projektów handlowych. Jednak dziś biurowce powinny oferować więcej niż tylko certyfikowaną powierzchnię biurową klasy A. Potrzeba przestrzeni miejskiej – publicznej, aby zwiększały się szanse na rozwój miasta. To samo dotyczy centrów handlowych – muszą zaoferować coś świeżego, aby przyciągać nie tylko klientów, ale i nowych najemców.

REKLAMA

- Należy zwrócić uwagę na cykl życia budynków biurowych. Najemcy oczekują nowoczesnych powierzchni, szukają lepszych lokalizacji, większej efektywności, zielonych rozwiązań, a także realnych oszczędności – mówi Rafał Mazurczak, Office and Hotel Project Department Director w Echo Investment. - Ważne są dla nich też przestrzenie wspólne dla pracowników, za które nie jest pobierany czynsz – dodaje.

Według ekspertów, którzy wzięli udział w konferencji Primetime Warsaw II w Warszawie ciągle jest dużo miejsca dla inwestycji biurowych i handlowych. Jarosław Zagórski, Commercial & Business Development Director w Ghelamco uważa, że Warszawa jest miastem o specyficznej strukturze, w której jest wiele bardzo dobrze zlokalizowanych terenów wymagających rewitalizacji. – Jest kilku dużych graczy na rynku, którzy mają w zanadrzu projekty biurowe, więc rozwój poszczególnych fragmentów stolicy zależy od tego w jakim tempie będą one realizowane – mówił podczas konferencji.

Wielu inwestorów wstrzymuje swoje projekty, nie tylko z powodów finansowych, ale także z niepewności, jak miasto zagospodaruje tereny wokół planowanych inwestycji.

Zdaniem Rafała Mazurczaka drapacze chmur przyczyniają się do rozwoju miast. Realizowany właśnie przez Echo Investment biurowiec Q22 jest jednym z takich przykładów, choć będzie miała jedynie 155 m wysokości. – Wysokość Q22 jest kryterium przemyślanym. Tego typu biurowce mają wpływ na tkankę miejską, dlatego też nie chodzi o to, aby wybudować 300-metrową wieżę, ale aby odpowiedzialnie definiować charakter budynku i mieć świadomość jego wpływu na otoczenie – mówi Rafał Mazurczak.

Kolejną inwestycję, która może odmienić centrum Warszawy wskazał Jarosław Bator, Dyrektor Zarządzający ds. Nieruchomości PKP S.A. – Projekt Warszawa Główna to teren o powierzchni 10 ha w samym centrum stolicy. W tej chwili jest jeszcze za wcześnie na konkretne deklaracje, ale jeśli znalazłby się deweloper z unikalnym, dobrym pomysłem na centrum handlowe połączone ze stacją kolejową, to uważam, że to świetna lokalizacja dla tego typu inwestycji. Jestem też zdania, że skończyły się już czasy prostych projektów, więc projekt dla Warszawy Głównej musiałby się wyróżniać czymś szczególnym, bo jest to miejsce z wielkim potencjałem.

Podobne zdanie ma Jarosław Zagórski, który uważa, że centra handlowe w Warszawie powinny powstawać tylko pod warunkiem, że zaoferują coś nowego, zarówno najemcom, jak i klientom.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.