REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Warszawski remontowy standard. Detale są ważne

  • Autor: UM Warszawa
  • 04 lip 2018 10:02
fot. pixabay.com

Prowadząc remonty warszawscy drogowcy dbają o detale. Rozwiązania kilka lat temu wprowadzane jako nowinki – np. doświetlenie przejść dla pieszych czy podniesione perony przystankowe – dziś są już standardem.

REKLAMA

Zarząd Dróg Miejskich co roku realizuje dziesiątki dużych i setki mniejszych robót remontowych. Warszawscy drogowcy dbają o to by zapewniały one odpowiednią jakość infrastruktury i bezpieczeństwo jej użytkowników. Wykorzystują te prace również po to, by poprawiać komfort korzystania z dróg i wprowadzać nowe rozwiązania. Wiele z nich stało się już standardem.

Doświetlenia przejść

Odpowiednie oświetlenie przejścia dla pieszych jest kluczowe dla bezpieczeństwa przechodniów. Kilka lat temu pilotażowo zastosowano specjalne oprawy oświetleniowe ustawione w rejonie przejścia. Świecą jaśniej i inną barwą niż pozostałe latarnie, dzięki czemu przejście i rejon dojścia do niego jest lepiej widoczne. To rozwiązanie się sprawdziło i dziś jest już standardem. Od 3 lat ZDM stosuje je przy każdym remoncie oświetlenia.  Dzięki temu liczba doświetlonych przejść dla pieszych sięga obecnie 500.

Pasy prowadzące

Dużą wagę warszawscy drogowcy przywiązują do dostępności przestrzeni. W ZDM działa koordynator ds. dostępności a kilkudziesięciu pracowników przeszło praktyczne szkolenia, siadając na wózku i poruszając się po ulicach. Pilotażowe rozwiązania zastosowane przy remoncie chodnika na ul. Dwernickiego (pasy prowadzące dla niewidomych, pola uwagi, podwyższone perony przystankowe ułatwiające wsiadanie do autobusu) zostały przetestowane przez osoby z ograniczoną mobilnością. Testy wypadły pozytywnie, a nowe rozwiązania są dziś standardem przy każdym remoncie chodnika. Obecnie już blisko 200 przystanków autobusowych jest wyposażonych w zaokrąglone krawężniki peronowe o wysokości 16 cm, dostosowanej do niskopodłogowych autobusów. Pasy prowadzące dla niewidomych powstały na kilkudziesięciu kilometrach wyremontowanych chodników.

Udogodnienia dla rowerów

Drogowcy dbają również o drobne, ale przydatne udogodnienia dla rowerzystów. W 2014 r. pilotażowo ustawione zostały pierwsze podpórki rowerowe, dzięki którym nie trzeba zsiadać z siodełka czekając na zielone światło. Od tego czasu pojawiło się kilkadziesiąt podobnych urządzeń, są one montowane jako standard w ramach prowadzonych inwestycji rowerowych. Nowe trasy są też domyślnie wyposażane w stojaki rowerowe.

Ławki nowym standardem

Kolejnym elementem małej architektury, który staje się standardem przy prowadzonych pracach, są ławki. W ostatnim czasie nowe, wygodne siedziska ustawione zostały wzdłuż ul. Świętokrzyskiej, w Al. Jerozolimskich i na Powsińskiej. W sumie 82 sztuki. Wkrótce kolejne pojawią się m.in. wzdłuż ul. Szaserów (59 sztuk), ciągu ulic Okopowa – Towarowa (53 sztuki), Powsińskiej (22 sztuki), Jagiellońskiej (15 sztuk) i "obwodnicy" Targówka, czyli ulic Ossowskiego, Myszkowskiej i Handlowej  (16 sztuk). Łącznie to ponad 160 nowych ławek. Dzięki nim nowe chodniki są wygodniejsze także dla osób starszych, które potrzebują odpoczynku. Warszawscy drogowcy będą stawiać ławki przy remontach kolejnych chodników jako standard.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.