REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wiemy, kto zdobył tytuł Miastoszpeciciela 2014

  • Autor: Stowarzyszenie Miasto Moje A W Nim
  • 13 sie 2014 09:27
Wiemy, kto zdobył tytuł Miastoszpeciciela 2014
Warszawska Rotunda, fot. facebook.com/Miastoszpeciciel
Wiemy, kto zdobył tytuł Miastoszpeciciela 2014

Według opinii jurorów na ten tytuł zasłużyła warszawska Rotunda zasłonięta przez baner reklamujący bank PKO BP. W głosowaniu internautów z kolei zwyciężyła pokryta szczelnie tablicami fasada budynku przy ul. Sienkiewicza w Kielcach.

REKLAMA

Ogłoszenie wyników konkursu odbyło się  11 sierpnia w warszawskim Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Jury w składzie: Natalia Paszkowska i Marcin Mostafa (pracownia WWAA), Tomasz Fudala (Muzeum Sztuki Nowoczesnej), Michał Wybieralski (Gazeta Wyborcza), Piotr Ruszkowski (Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, Good Looking Studio), Kamil Białas (Bryla.pl) oraz Aleksandra Stępień (Miasto Moje A w Nim) wybrało warszawską Rotundę.

Dlaczego akurat ona, a nie zasłonięte dziesiątkami reklam budynki i ulice z innych nadesłanych do konkursu zdjęć? Jurorzy uznali, że jeżeli duża firma – liczący się bank, mający duży budżet na promocję i reklamę i obdarzany zaufaniem przez wielu Polaków – traktuje ikoniczny budynek w centrum miasta jako wieszak na reklamę, trudno wymagać od mniejszych firm, by stosowały się do jakichkolwiek zasad dotyczących umieszczania reklam i szyldów. - Wykorzystywanie pawilonu jako stojaka reklamowego świadczy o pogardzie dla wysiłku projektantów, niskiej wrażliwości estetycznej i braku szacunku dla mieszkańców Warszawy - napisali w uzasadnieniu jurorzy.

Bank PKO BP, tak komentuje uzyskanie tytułu Miastoszpeciciela 2014: „W tej chwili jednak jesteśmy przekonani, że odsłonięcie zniszczonej elewacji budynku nie wpłynęłoby na poprawę jakości przestrzeni publicznej centrum Warszawy. Natomiast zdecydowanie obniżyłoby komfort pracy banku i obsługi klientów w Rotundzie. Siatka na budynku pełni bowiem funkcję zastępczej klimatyzacji, której z uwagi na stan techniczny obiektu nie można zainstalować. Siatki na Rotundzie nie są nośnikiem treści reklamowych lecz edukacyjnych”.

Jurorzy postanowili wyróżnić także dwa zdjęcia. Pierwsze przedstawia ul. Conrada w Krakowie, jedną z ulic, którymi wjeżdża się do tego miasta i drugie to rynek w Limanowej, będący przykładem tego, co dzieje się w setkach innych małych miast.

Jak głosowali internauci?

1. Kielce za "Ścianę płaczu" przy ul. Sienkiewicza
2. Kraków za ul. Conrada
3. Olsztyn za "Czarną perłę"

Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Miasto Moje A W Nim, które walczy z chaosem wizualnym w przestrzeni publicznej potęgowanym przez wszechobecne komunikaty reklamowe – od nielegalnych ulotek rozklejanych na słupach czy przystankach, po wielkoformatowe siatki, zasłaniające całe budynki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY