REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wizytówką hotelu jest...

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 paź 2014 13:03
Wizytówką hotelu jest...
fot. Tobaco Hotel projektu EC-5 Architekci
Wizytówką hotelu jest...
Wizytówką hotelu jest...

Które pomieszczenie hotelowe stanowi „wizytówkę” hotelu? Jak ją umiejętnie zaprojektować, aby na długo została zapamiętana przez gości? O tym mówi specjalnie dla Propertydesign.pl Luiza Jodłowska, architekt i właściciel pracowni EC-5 Architekci.

REKLAMA

Zdaniem Luizy Jodłowskiej z  pracowni EC-5 Architekci "wizytówką hotelu" jest recepcja i lobby. - Recepcja to pierwsze miejsce, którego szukamy po wejściu do hotelu. Dlatego tak ważna jest jej lokalizacja. Gość hotelowy nie powinien mieć wątpliwości dokąd ma się udać, aby się zameldować i odebrać swój klucz - mówi architekt.

Nie bez znaczenia jest też sam design recepcji, która będąc wizytówkę hotelu definiuje charakter jego wnętrza. - Ostatnimi czasy zdecydowanie zmieniło się podejście do wyglądu samej lady recepcyjnej. Ważne stało się przełamanie bariery między recepcjonistą i gościem. Dlatego coraz częściej ciężką i wysoką ladę zamieniamy na kilka mniejszych wysp lub stołów, przy których zmęczony podróżą gość może wygodnie usiąść - zwraca uwagę Luiza Jodłowska.

W opinii architekt lobby to, po recepcji, drugie strategiczne miejsce w hotelu. - Powinno nawiązywać do jego charakteru i być reprezentacyjne dla całego wnętrza. Jego znaczenie coraz bardziej rośnie i goście hotelowi spędzają w nim coraz więcej czasu - zwraca uwagę.

Jak zaznacza architekt lobby powinno być urządzone komfortowo i ciekawie. - Ustawienie mebli może być mobilne tak, żeby goście mogli dopasować je do swoich potrzeb, w zależności od tego, czy chcą usiąść i spokojnie popracować, wypić kawę lub spotkać się ze znajomymi - wskazuje.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY