REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wkrótce ma wejść w życie uchwała krajobrazowa w Opolu

  • Autor: PAP
  • 24 paź 2016 14:21
fot. pixabay.com

W przyszłym roku powinna wejść w życie uchwała krajobrazowa w Opolu. Chodzi o usunięcie szpecących miasto reklam i uporządkowanie przestrzeni publicznej. Przepisy będą regulować m.in. rozmiary i sposób umieszczania szyldów reklamowych oraz kolorystykę obiektów.

REKLAMA

W poniedziałek magistrat przedstawił projekt uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Od poniedziałku przez miesiąc projekt będzie wyłożony do publicznego wglądu. Na 3 listopada zaplanowano debatę publiczną.

"Chcemy, by uchwała została przyjęta jeszcze w grudniu i weszła w życie w przyszłym roku. Będzie jednak dwuletni okres karencji - tak, by można się było przygotować do zmian" - powiedziała rzeczniczka opolskiego magistratu Katarzyna Oborska-Marciniak. Jak zaznaczyła, w trakcie konsultacji społecznych być może pojawią się propozycje obywateli, które znajdą się w ostatecznej wersji uchwały.

Lokalne władze podkreślają, że dziś w Opolu wiele obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych, a także ogrodzeń umieszczana jest w sposób przypadkowy, często nieuwzględniający charakteru obiektów budowlanych, ich skali, wartości zabytkowej i walorów najbliższego otoczenia. Dlatego konieczne są przepisy, które umożliwią kształtowanie ładu przestrzennego.

Ponad rok temu w Opolu powołano zespół roboczy do opracowania zasad lokalnego kodeksu krajobrazowego, w marcu br. przeprowadzono badania ankietowe, w których wzięło udział ponad 400 osób. Zdecydowanej większości reklamy w obecnej formie nie podobają się - badani ocenili, że nie wpływają pozytywnie na estetykę miasta, rozpraszają podczas jazdy samochodem, są za duże i jest ich zbyt wiele. Ponad połowa ankietowanych zadeklarowała, że reklamy w ogóle powinny zniknąć.

Przepisy, które wejdą w życie mają określać m.in. gabaryty i standardy jakościowe oraz jakość materiałów, z jakich będą mogły być budowane obiekty małej architektury, tablice, urządzenia reklamowe i ogrodzenia. Kolorystyka obiektów - poza żołto-niebieskimi barwami Opola - ma mieścić się w odcieniach beżu, szarości, brązu oraz kolorach czarnym i białym.

W projekcie uchwały miasto zostało podzielone na kilka obszarów, m.in. historyczne centrum, osiedla mieszkaniowe i tereny przemysłowo-usługowe, na których będą obowiązywały różne zasady umieszczania reklam. Dla śródmieścia oraz dla centrów osiedli wymagania estetyczne będą wyższe i bardziej uszczegółowione. Dla dróg dojazdowych do miasta zostaną przedstawione odrębne zasady lokalizacji reklam, ogrodzeń i elementów małej architektury i ich formy. Chodzi o podwyższenie walorów krajobrazu oraz uzyskanie czytelności informacji na nośnikach reklamowych i szyldach.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.