REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wola to esencja Warszawy. Zobacz, jak zmieniła się dzielnica

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 09 maj 2017 14:30
Wola to esencja Warszawy. Zobacz, jak zmieniła się dzielnica
Budynek administracyjny (po lewej) oraz hala fabryczna Polsko-Holenderskiej Fabryki Lampek Elektrycznych, uruchomionej w 1922 roku. Od 1928 do 1939 roku Polskie Zakłady Philips S.A. Szkic przedstawia fabrykę z lat 20-tych XX w., autor: T. Wodnicki, na podstawie zachowanej pocztówki.
Wola to esencja Warszawy. Zobacz, jak zmieniła się dzielnica
Wola to esencja Warszawy. Zobacz, jak zmieniła się dzielnica
Wola to esencja Warszawy. Zobacz, jak zmieniła się dzielnica
Wola to esencja Warszawy. Zobacz, jak zmieniła się dzielnica
Wola to esencja Warszawy. Zobacz, jak zmieniła się dzielnica
Wola to esencja Warszawy. Zobacz, jak zmieniła się dzielnica

Rozwój każdego miasta budzi kontrowersje. Jedni upatrują w nim szansy, inni żałują tego, co odchodzi w przeszłość. Wystawa "Siła Woli" jest zapisem procesu zmian, jakie zaszły w ostatnich kilku latach w tej jednej z najsłynniejszych warszawskich dzielnic. Historyczne ujęcia przeplatane będą współczesnymi zdjęciami. Wystawa pokazuje, jak dzielnica rozwija się, czerpiąc siłę ze swej historii.

REKLAMA

11 maja (czwartek) o godzinie 17.00 w budynku INCITY przy ul. Siedmiogrodzkiej 1 odbędzie się wernisaż wystawy fotografii pt.: SIŁA WOLI. Celem wystawy jest pokazanie tej  - ostatnio bardzo dynamicznie zmieniającej się - dzielnicy i jej miastotwórczego potencjału, wynikającego z zakorzenienia w bogatej historii. Ekspozycja zdjęć – od okresu międzywojennego, przez PRL po ujęcia współczesne – pozwoli przenieść się w czasie i odkryć tę znaną i tę nieznaną twarz Woli.

Dzieje Woli sięgają XIV wieku: pierwsza wzmianka o wsi Wielka Wola, która stanowiła własność książąt mazowieckich, pochodzi już z 1367 roku. Dzielnica na stałe wpisała się w historię Polski: to tutaj, na wolskich polach, przez ponad 200 lat wybierano królów. Wiele nazw na Woli bierze początek właśnie z czasów wolnej elekcji: np. nazwa ulicy Elekcyjnej czy osiedla Koło, która nawiązuje do koła rycerskiego.

Złotym okresem dla Woli była druga połowa XIX wieku i początek XX wieku, kiedy powstaje tu wiele zakładów i fabryk. Rozkwit przemysłu na lata określił charakter tej dzielnicy. Również w okresie międzywojennym i po II wojnie światowej Wola kojarzona była  głównie jako dzielnica przemysłowa i robotnicza. O Woli w tym okresie mówiło się potocznie, że to Dziki Zachód, inne dzielnice się odbudowywały, a Wola przez wiele lat leżała odłogiem. W dodatku po 1980 roku nastąpił upadek wielu działających tu zakładów.

Wola została powtórnie odkryta w ostatnich latach. Obecnie widzimy szybki rozwój dzielnicy, która dziś jest postrzegana jako coraz bardziej modne miejsce. Docenia się jej lokalizację, skomunikowanie i niepowtarzalny klimat.

Mecenasami wystawy są Asbud i Okam, dwaj warszawscy deweloperzy. – Chcemy pokazać miejsce, z którym jesteśmy związani i które zostało wybrane przez nas nie bez powodu – podkreślają przedstawiciele firm.

- Warszawa to moje miasto z wyboru. Jest pełna energii i potencjału. Wola natomiast to kwintesencja Warszawy. Jeszcze kilka lat temu jawiła się jako pustynia. Zrujnowane budynki, zaniedbane miejsca. Niezbyt bezpiecznie. Dziś ta dzielnica żyje. Świetna lokalizacja w sąsiedztwie ścisłego centrum oraz głównych szlaków komunikacyjnych i metra. Z niepowtarzalnym klimatem, który czerpie siłę i charakter z historii  – mówi Arie Koren, CEO Okam.

- Wola to obecnie najatrakcyjniejsza strefa biurowa stolicy, gdzie przenosi swe siedziby wiele czołowych firm i korporacji. Jednocześnie powstaje tu wiele prestiżowych inwestycji mieszkaniowych. Dzięki temu współczesna Wola to połączenie energii dynamicznie rozwijającego się nowego warszawskiego city, przesuwającego się aktualnie na zachód, z elementami prawdziwego miasta, które nie wyludnia się po godzinie 17. Tutaj „nowe” nadaje drugie życie „staremu” – podkreśla Raied Tanous, dyrektor zarządzający Asbud Group.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY