REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wolne Tory odmienią oblicze Poznania?

  • Autor: propertynews.pl
  • 28 gru 2016 16:15
Wolne Tory odmienią oblicze Poznania?
Zespół wielofunkcyjny wokół hali po ZNTK. W planach wielofunkcyjny obiekt muzealno-kulturalno-społeczny: Zakłady Nauki, Techniki i Kultury (ZNTK). Otoczenie hali zdominuje intensywna zabudowa mieszkaniowa. Wizualizacje Mycielski Architecture & Urbanism
Wolne Tory odmienią oblicze Poznania?
Wolne Tory odmienią oblicze Poznania?
Wolne Tory odmienią oblicze Poznania?
Wolne Tory odmienią oblicze Poznania?
Wolne Tory odmienią oblicze Poznania?

Wolne Tory to ogromne przedsięwzięcie urbanistyczne istniejące na razie wyłącznie na papierze. Jednak w przyszłości może odmienić oblicze stolicy Wielkopolski.

REKLAMA

Ogromny teren o powierzchni 87 ha, łączący i uzupełniający dwie historyczne dzielnice: Wildę i Łazarz, otwiera niesamowite możliwości. W dużych ośrodkach rzadko zdarza się, by można było zagospodarować taką wielką przestrzeń w centrum, tworząc nową dzielnicę – dobrze skomunikowaną i pełną terenów pod inwestycje.

- To wielka szansa, ale też wyzwanie, bo możemy wykreować miejsce wyróżniające Poznań wśród europejskich miast – przyznaje Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Wszyscy stoimy przez poważnym zadaniem - władze miasta i właściciele tego terenu (Polskich Kolei Państwowych i Zakładu Naprawczego Taboru Kolejowego – przyp. Red.).

Dziś obszar Wolnych Torów to m.in. dawne, nieeksploatowane torowiska odstawcze i ładunkowe stacji Poznań Główny. Jeśli wstępne założenia nie ulegną zmianie, po rewitalizacji terenów może tam powstać ok. 10 tys. mieszkań, 13 tys. miejsc pracy i atrakcyjna przestrzeń dla mieszkańców. Wyzwaniem jest jednak nie tylko skala i różnorodność funkcji. Aby Wolne Tory stały się wizytówką miasta, nowe projekty muszą płynnie wpisać się w sąsiedztwo, jak również w zrównoważony sposób połączyć elementy „przyjaznej” dzielnicy mieszkaniowej i wielkomiejskiego „city” wokół dworca.

Projekt jest...

Od 2015 roku gotowa jest koncepcja zagospodarowania, według której teren podzielony jest na zespoły budynków usytuowanych wzdłuż centralnej alei z kilkoma placami, skwerami i poprzecznymi ulicami. Aleja w całości dostępna jest dla tramwajów, zaś na połowie długości jest wyłączona z ruchu kołowego.

- Projekt jest mocno osadzony w zastanych warunkach, tworzony w myśl postrzegania miasta jako całości – mówi Daniel Piotrowski z pracowni Mycielski Architecture & Urbanism, która wygrała konkurs na zagospodarowanie Wolnych Torów. - To m.in. historyczne budynki i postindustrialne konstrukcje, które mogą nadać nową tożsamość tej części Poznania.

Zaprojektowane przez MAU kwartały dzielą się m.in. na „city”, w którym mogą powstać dominanty o przeznaczeniu biurowo-handlowo-usługowym, „hale”, czyli zespół budynków mieszkalnych uzupełnionych funkcjami komercyjnymi i publicznymi, „Wolne Tory” i „Młyn Hermanka” skupiające zabudowę mieszkaniową i wielofunkcyjny zespół wokół hali po Zakładach Nauki, Techniki i Kultury, adaptowany na obiekt muzealno-kulturalno-społeczny. W otoczeniu zieleni, parków kieszonkowych i skwerów powstaje prawdziwa skarbnica atrakcyjnych terenów inwestycyjnych.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY