REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wygląd sklepu to nie wizja architekta, ale "opakowanie" produktu - wywiad z szefami Forbis Group

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 24 mar 2014 15:58
Wygląd sklepu to nie wizja architekta, ale "opakowanie" produktu - wywiad z szefami Forbis Group
Marcin Powierza i Mateusz Laskowski, członkowie zarządu Forbis Group
Wygląd sklepu to nie wizja architekta, ale "opakowanie" produktu - wywiad z szefami Forbis Group
Wygląd sklepu to nie wizja architekta, ale "opakowanie" produktu - wywiad z szefami Forbis Group
Wygląd sklepu to nie wizja architekta, ale "opakowanie" produktu - wywiad z szefami Forbis Group

O projektowaniu dla światowych marek odzieżowych i trendach w aranżacji wnętrz salonów sprzedaży opowiadają Mateusz Laskowski oraz Marcin Powierza, członkowie zarządu Forbis Group.

REKLAMA

Forbis Group realizuje wymagające projekty dla sieci odzieżowych klasy premium, m.in.: Burberry, Hugo Boss, Giorgio Armani czy Max Mara. Jak wygląda praca dla światowych marek?

Mateusz Laskowski: Koncepty sklepów światowych, ekskluzywnych sieci powstają w ich centralach. Pracują nad nimi architekci marek, a naszym zadaniem jest implementacja tych rozwiązań na polskim rynku.

I tak np. architekci wskazani przez dom mody Max Mary przekazują nam zestaw projektowy dotyczący layoutu, tzn. proponowanej aranżacji ścian, sufitu i projektu mebli. Sprawdzamy go pod względem dostosowania do polskich warunków, w tym przede wszystkim norm prawa budowlanego. Po implementacji projektu i zatwierdzeniu go przez szefów marki otrzymujemy pozwolenie na prace.

Marcin Powierza: Nasze doświadczenia z całą grupą prestiżowych marek są takie, że firmy te bardzo rygorystycznie podchodzą do odbiorów. Jakiekolwiek rozbieżności w próbkach nie wchodzą w grę.

Największym wyzwaniem jest wierne odwzorowanie założeń architektonicznych, które powstają w centrali danej marki. Charakterystyczny jest również krótki termin realizacji, bo inwestycje komercyjne rządzą się innymi prawami niż detaliczne, dla klientów indywidualnych. Wiąże się to z tym, że powierzchnia handlowa i jej wynajem są bardzo drogie, a inwestor nie chce ponosić strat z tytułu czynszu naliczanego od chwili otrzymania lokalu.

Niekiedy w sklepach o powierzchni powyżej 100 mkw. mamy na wszystko miesiąc. Harmonogram prac jest więc rozpisany na dni i godziny.

Z jakimi polskimi markami ostatnio Panowie współpracowali?

ML: Z siecią Lancerto, dla której opracowaliśmy ponad 10 punktów sprzedaży. W zeszłym roku przygotowaliśmy „shop concept” dla tej marki. Dalej rozwijamy współpracę z Lancerto.

Co wyróżnia ten projekt?

ML: Motywem przewodnim i głównym założeniem marki Lancerto było wyróżnienie się na tle konkurencji. Takim wyróżnikiem jest subtelne nawiązanie do lotnictwa i pilotów. Te motywy nieodzownie kojarzą się z profesjonalnym i męskim światem.

Sklepy Lancerto miały być męskimi wnętrzami z elementami wyposażenia wpływającymi na ocieplenie atmosfery, czyniąc je przyjaznymi i przytulnymi. Charakterystyczna jest granatowa oprawa kolorystyczna nawiązująca do munduru pilota. Sklep stał się dzięki temu wyjątkowy, a marka rozpoznawalna.

A jak to się stało, że zaczęli Państwo współpracę z Lancerto?

MP: Firma ogłosiła konkurs na opracowanie „shop conceptu” w idei lotnictwa. Wygraliśmy. Punktem wyjścia dla projektu jest zawsze marketing danej marki. Wychodzimy od grupy docelowej produktu, m.in. typu klientów. Przy tworzeniu konceptu jest też dużo pracy analitycznej i marketingowej, co nazywamy projektowaniem sprzedaży.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.