REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wyróżnij się, albo zgiń

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 01 paź 2014 15:25
Wyróżnij się, albo zgiń
fot. Siedziba Millward Brown Polska S.A. to projekt wnętrz biurowych, który powstał w Pracowni A+D Retail Store Design
Wyróżnij się, albo zgiń
Wyróżnij się, albo zgiń
Wyróżnij się, albo zgiń
Wyróżnij się, albo zgiń
Wyróżnij się, albo zgiń
Wyróżnij się, albo zgiń
Wyróżnij się, albo zgiń
Wyróżnij się, albo zgiń
Wyróżnij się, albo zgiń
Wyróżnij się, albo zgiń
Wyróżnij się, albo zgiń

Nudno urządzone open space'y odchodzą do lamusa. Biura przechodzą prawdziwą rewolucję, bo firmy oczekują oryginalnej i stymulującej do pracy przestrzeni.

REKLAMA

Mamy za sobą ciekawy rok pod względem kreowania nowych trendów i aranżacji powierzchni biurowej. Nad Wisłą powstało wiele śmiałych projektów - niektóre na miarę sławnej centrali Google'a. Wyszły spod kreski nie tylko uznanych pracowni, ale również młodych architektów, którzy wykazali się świeżym i odważnym spojrzeniem.

Na przekór standardom

Pojęcie typowej powierzchni biurowej już nie istnieje. - Jeszcze niedawno przyjmowało się, że na pracownika przypada 10 mkw. przestrzeni. Dziś trudno mówić o standardzie w tym zakresie, bo każda firma jest inna i ma różne potrzeby co do wielkości, funkcjonalności czy wreszcie samej aranżacji swojej siedziby - uważa Stanislav Frnka, Country CEO, HB Reavis.

Piotr Stanowicz, menedżer wydziału ds. zarządzania nieruchomości w ING Banku Śląskim, zwraca uwagę, że aktualne zapotrzebowanie na powierzchnie biurowe może być nawet o 20 proc. mniejsze w odniesieniu do tradycyjnego modelu sprzed kilku lat. - Dziś w specyfikacji nowego budynku znajdziemy jedynie takie parametry jak wydajność wentylacji przy założeniu np. osoby na 8 mkw. pozostawiając kwestię aranżacji powierzchni w gestii przyszłego użytkownika – wyjaśnia.

O metrach kwadratowych w biurowcach nie myśli się już wyłącznie w kontekście obowiązku spełnienia przepisów i norm. Wielkość biura planuje się przede wszystkim biorąc pod uwagę specyfikę pracy danej spółki oraz liczbę zatrudnionych pracowników. Chodzi także o zaplanowanie takiej powierzchni, która da możliwość wprowadzenia wielu dodatkowych funkcji.

Na rynku dostępne są zatem zarówno kameralne budynki oferujące niewielkie moduły biurowe o powierzchni od 100 mkw. wzwyż, jak i duże kompleksy z przestrzeniami biurowymi o wielkości dochodzącej nawet do kilku tysięcy mkw.

- Powierzchnie biurowe zlokalizowane w ścisłych centrach miast, w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego, budowane są z nastawieniem na najemców, którzy mają częsty kontakt z klientem. Zapotrzebowanie na taką powierzchnię to najczęściej od kilkudziesięciu do kilkuset mkw. - tłumaczy Piotr Stanowicz.

Poza ścisłym centrum, ale w miejscach dogodnych pod względem komunikacyjnym, często powstają parki biurowe o powierzchniach nawet kilkudziesięciu tysięcy mkw. z nastawieniem na takich klientów jak duże firmy i korporacje, które chętnie lokują w takich miejscach swoje jednostki centrali i duże oddziały.

Wykorzystać przestrzeń

Po wyborze lokalizacji i odpowiedniego metrażu przychodzi czas na decyzję, czy siedziba firmy ma być urządzona standardowo czy też oryginalnie, by w ten sposób podkreślać lub nawet budować wizerunek spółki.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.