REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Za cenę malucha nie można mieć mercedesa, czyli jak dziś projektuje się sklepy

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 24 lut 2016 11:53
Za cenę malucha nie można mieć mercedesa, czyli jak dziś projektuje się sklepy
Uczestnicy sesji: „Salon sprzedaży. Less is more – jasny, przestronny, ergonomiczny i elegancki, czyli jak dziś projektuje się sklepy”.
Za cenę malucha nie można mieć mercedesa, czyli jak dziś projektuje się sklepy
Za cenę malucha nie można mieć mercedesa, czyli jak dziś projektuje się sklepy
Za cenę malucha nie można mieć mercedesa, czyli jak dziś projektuje się sklepy
Za cenę malucha nie można mieć mercedesa, czyli jak dziś projektuje się sklepy
Za cenę malucha nie można mieć mercedesa, czyli jak dziś projektuje się sklepy
Za cenę malucha nie można mieć mercedesa, czyli jak dziś projektuje się sklepy
Za cenę malucha nie można mieć mercedesa, czyli jak dziś projektuje się sklepy
Za cenę malucha nie można mieć mercedesa, czyli jak dziś projektuje się sklepy
Za cenę malucha nie można mieć mercedesa, czyli jak dziś projektuje się sklepy
Za cenę malucha nie można mieć mercedesa, czyli jak dziś projektuje się sklepy
Za cenę malucha nie można mieć mercedesa, czyli jak dziś projektuje się sklepy

Co jest najważniejsze w projektowaniu salonów sprzedaży? Czy architekt powinien eksperymentować? Jakie znaczenie ma w tym wszystkim budżet? O tym dyskutowali prelegenci 4 Design Days w sesji „Salon sprzedaży. Less is more – jasny, przestronny, ergonomiczny i elegancki, czyli jak dziś projektuje się sklepy”.

REKLAMA

Wstępem do dyskusji była prezentacja przygotowana przez gościa specjalnego 4 Design Days - Nadeema Malika, Store Design Project Manager, Michael Kors. Jego specjalnością jest projektowanie salonów sprzedaży – designer pracował m.in. przy opracowywaniu koncepcji i designu dla takich marek jak Marc Jacobs, Vera Wang, Mackenzie-Childs i Michael Kors.

- O projektowaniu sklepów myślę tak, jak myśli się o scenografii w teatrze. Tego myślenia brakuje w dzisiejszych projektach – mówi Marek Arciszewski, lider zespołu w MAAI.

Architekt porównuje sklep do teatru. Widz w teatrze jest tak samo ważny, jak klient w sklepie. W projektowaniu salonów sprzedaży ważne jest, aby budować interakcję z klientem. – Sklep powinien  być podwaliną dla produktów – podkreśla Arciszewski i dodaje, że najważniejszą rolę gra interakcja konsumenta z produktem.

Projektant Tomasz Pągowski, który moderował dyskusję pytał, jaką największą przewagę ma salon sprzedaży nad rosnącym w siłę kanałem e-commerce? Zdaniem Arciszewskiego obecnie coraz częściej wybieramy i kupujemy w sklepach internetowych, ale przewaga salonu sprzedaży jest nadal oczywista.  - W sklepach mamy dowiedzieć się czegoś więcej. W nich nie kupujemy tylko tego, po co tam przyszliśmy, ale też produkty, po które sięgamy pod wpływem impulsu – zaznacza Arciszewski.

Ładna witryna to nie wszystko

Jan Sikora, projektant wnętrz zwrócił uwagę, że klient często czuje się w sklepie zagubiony. Zgodził się z tym Malik i dodał, że dlatego mężczyźni coraz częściej korzystają ze sklepów internetowych niż stacjonarnych. - Zawsze powinniśmy wyjść od pytania, kim jest klient, dla którego projektujemy sklep? – uważają zgodnie Sikora i Malik.

Sikorze brakuje indywidualnego podejścia do projektu opartego na prostej logice. - Ważna jest nie tylko witryna, która przyciąga klienta do sklepu, ale samo wnętrze. – Często mamy ładną witrynę… i na tym koniec. Pierwsze wrażenie jest kluczowe. Jak wchodzimy do sklepu, to widzimy konkretną markę, ale potem się gubimy. Spotykamy się z przestrzenią, która jest chaotyczna – zauważa i dodaje, że salon może być przestronny, ale też sensownie zaprojektowany.  Każdy powinien się po nim poruszać w sposób łatwy i czytelny. - Ważna jest synchronizacja tego, co się dzieje na zewnątrz i w środku – podkreśla.

Oprócz budowania interakcji produktu z klientem i synchronizacji witryny z wnętrzem ważne jest projektowanie pod markę. - W projekcie musimy zrealizować oczekiwania konkretnych brandów – podkreśla Malik. Zgadza się z nim Arciszewski. - Projekt musi być na tyle inteligentny, żeby sprzedać sam brand – zaznacza.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY