REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Za nami Biennale Sztuki Miejskiej Traffic Design

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 19 wrz 2018 13:04
Za nami Biennale Sztuki Miejskiej Traffic Design
fot. mat. prasowe
Za nami Biennale Sztuki Miejskiej Traffic Design
Za nami Biennale Sztuki Miejskiej Traffic Design
Za nami Biennale Sztuki Miejskiej Traffic Design
Za nami Biennale Sztuki Miejskiej Traffic Design
Za nami Biennale Sztuki Miejskiej Traffic Design
Za nami Biennale Sztuki Miejskiej Traffic Design
Za nami Biennale Sztuki Miejskiej Traffic Design
Za nami Biennale Sztuki Miejskiej Traffic Design
Za nami Biennale Sztuki Miejskiej Traffic Design
Za nami Biennale Sztuki Miejskiej Traffic Design

W przestrzeni miejskiej Gdyni pojawiło się siedem nowych realizacji artystycznych wykonanych w różnych technikach. W trakcie Biennale odbywały się wydarzenia okołofestiwalowe, podczas których omawiane były tematy związane z estetyką przestrzeni publicznej.

REKLAMA

- Tworząc program Biennale Traffic Design staraliśmy się przeanalizować potrzeby mieszkańców, które zostały wskazane w badaniu przeprowadzonym na nasze zlecenie w ubiegłym roku. Odpowiadając na wspomniane przez respondentów problemy, odmalowaliśmy jeden z pastelowych budynków w centrum miasta („modernizacja fasadowa” proj. Jacek Rudzki), zaś ulice Zgoda i Mściwoja oświetlają po zmroku zaprojektowane przez Jacka Wielebskiego lampy z elementami informacyjnymi takimi jak nazwa ulicy i numer budynku - mówi Monika Domańska, Stowarzyszenie Traffic Design.

W przestrzeni miasta pojawiło się kilka nowych realizacji artystycznych wykonanych w niecodziennych technikach. Luksferowy łącznik między budynkami nad ulicą Żeromskiego zdobią litery zaprojektowane przez Threedotstype i zrealizowane w technologii jednego z najbardziej uznanych polskich projektantów Oskara Zięty, układające się w naszpikowane polskimi znakami diakrytycznymi zdanie „Zażółć gęślą jaźń”.

Modernistyczny detal architektoniczny inspiracją twórców Biennale

Elementem przewodnim, od którego wychodziła kuratorska idea festiwalu była ubiegłoroczna wystawa „Dowody zbrodni” zbierająca przykłady modernistycznego detalu architektonicznego z różnych miast Polski. Reinterpretacją popularnych w latach powojennych technik zdobienia, takich jak rzeźba architektoniczna czy sgraffito są dwie tegoroczne realizacje „modernizacja kreślona” kojarzonego ze sceną street artową artysty Seikona oraz „modernizacja rzeźbiona” zaprojektowana przez warszawskie studio graficzne UVMW i wykonana z użyciem gresu Paradyż Ceramika.

- Ceramika Paradyż w swojej działalności dużo miejsca poświęca aktywnościom na rzecz kultury i sztuki. Współpraca z Traffic Design oraz UVMW i stworzenie wspólnej instalacji pokazuje, że chętnie wspieramy projekty artystyczne bliskie DNA naszej firmy, a takim jest bez wątpienia powstała płaskorzeźba w Gdyni. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym i rzemieślniczej pracy mogliśmy zrealizować koncepcję projektantów i stworzyć instalację, która doskonale wpisuje się w charakter tego miasta, a elewacji budynku nadaje zupełnie nowego, unikalnego wyglądu. Zrealizowany projekt potwierdza, że współpraca firm produkcyjnych, stowarzyszeń i projektantów jest nie tylko efektywna, ale również przynosi piękne, artystyczne rezultaty - mówi Tomasz Popielawski, rzecznik prasowy Ceramiki Paradyż.

Realizacjom artystycznym towarzyszyły wydarzenia okołofestiwalowe takie jak „show and tell” z udziałem miejskich aktywistów z różnych stron Polski oraz debata „Ocieplanie wizerunku”, podczas której dyskutowano problem estetyki powojennych osiedli mieszkaniowych. Ważnym aspektem działalności Traffic Design staje się również edukacja artystyczna i kulturalna, dlatego podczas Biennale zorganizowane zostały trzy warsztaty skierowane do różnych grup odbiorców: młodych architektów, pasjonatów miejskiej fotografii oraz do dzieci.

Nie zabrakło również niezwykle ważnego aspektu życia w mieście – rozrywki. W ciągu tygodnia odbyły się dwa pokazy filmowe w nietypowych lokalizacjach, a odsłonięciu nowej identyfikacji wizualnej Baru Mlecznego „Słoneczny” towarzyszyło menu degustacyjne. Jedną z realizacji – kratki wentylacyjne można wciąż oglądać uczestnicząc w grze miejskiej z nagrodami.

Stowarzyszenie Traffic Design wkrótce wraca na ulice Gdyni z nowym projektem estetyzacyjnym realizowanym przy ulicy Abrahama (we współpracy z Centrum Designu Gdynia).

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.