REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zaglądamy do biura głównego Unilever Polska

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 sty 2015 10:39
Zaglądamy do biura głównego Unilever Polska
fot. Unilever Polska
Zaglądamy do biura głównego Unilever Polska
Zaglądamy do biura głównego Unilever Polska
Zaglądamy do biura głównego Unilever Polska
Zaglądamy do biura głównego Unilever Polska
Zaglądamy do biura głównego Unilever Polska

Nowa siedziba firmy Unilever Polska to przykład biura, które ma być czymś więcej niż miejscem pracy. Za projekt i realizację systemu identyfikacji wizualnej odpowiedzialna była Grupa Advertis.

REKLAMA

Kluczowe pojęcia to inspiracja i poprawa jakości życia, nawiązujące do Planu „Życie w sposób zrównoważony”, to one determinowały charakter biura – od lokalizacji (w budynku Eurocentrum Office Complex, przy Al. Jerozolimskich w Warszawie), po aranżację wnętrz. Komfort pracy był jednym z czynników, które skłoniły firmę do przeprowadzki. Bliskość centrum miasta, węzłów komunikacyjnych a także infrastruktura usługowa dostępna w samym budynku utwierdzają nas w przekonaniu, że przeprowadzka była właściwą decyzją – mówi Jakub Zieliński, Office Coordinator & Project Implementation Specialist Unilever Polska.

We wnętrzach firmy dominują lekkie materiały – szkło pokryte grafikami, biały corian i  ponad tysiąc sto metrów fototapet obrazujących poszczególne marki wchodzące w skład koncernu. Motywem przewodnim jest niebieska kolorystyka, w której utrzymane są wszystkie elementy wyznaczające ciągi komunikacyjne. W przypadku tak dużej powierzchni i rozbudowanej struktury firmy, opracowanie systemu identyfikacji wizualnej jest wyjątkowo skomplikowanym i wieloetapowym procesem – mówi Paweł Gardasiewicz, Prezes Grupy Advertis. Należy skonfrontować międzynarodowy, korporacyjny SIW z lokalnymi zasobami oraz potrzebami pracowników. Dopiero końcowym aspektem są kreatywne rozwiązania – praca nad formą.

Przemyślane wyznaczenie tras pokonywanych przez poszczególnych pracowników ma tu szczególne znaczenie, ponieważ firma Unilever konsekwentnie wybiera aranżację przestrzeni typu open space. Taki układ ułatwia przepływ wiadomości między pracownikami, ale też wymaga specjalnych rozwiązań usprawniających komunikację, aby uniknąć szumu informacyjnego. Wydzielone zostały strefy relaksu, wyciszone pomieszczenia do pracy samodzielnej, sale konferencyjne, kuchnie.  Ciekawym rozwiązaniem jest też wyodrębnienie stanowisk typu sharedesk, przeznaczonych dla pracowników gościnnych oraz pracujących w sposób mobilny. Aranżacja przestrzeni jest szczegółowo dopasowana do specyfiki pracy panującej w firmie Unilever.

Podział przestrzeni, którego nie wyznaczają ściany, otwiera duże możliwości dla rozwiązań designerskich. Dlatego siedziba firmy Unilever zdecydowanie odbiega od zwyczajowego wyobrażenia o biurze, nie tylko pod względem standardu wykonania i udogodnień dla pracowników, lecz także wystroju. Spędzamy w pracy znaczną część naszego życia, warto więc zadbać o to, aby było to miejsce przyjazne. Funkcjonalność powinna współgrać z estetyką. Kiedy pracujemy w komfortowych warunkach czujemy się docenieni, łatwiej identyfikujemy się z pracodawcą i chcemy być częścią jego sukcesu – podkreśla Monika Gardasiewicz, Art Director Grupy Advertis. Pracownicy zwracają coraz większą uwagę na wygląd siedziby firmy, który staje się równie istotny jak lokalizacja i pozycja na rynku. Nowa, atrakcyjna siedziba świadczy o rozwoju i przyczynia się do wzrostu wartości marki

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.