REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zaskoczyć konkurencję i gości

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 13 mar 2014 15:37
Zaskoczyć konkurencję i gości
Iwona Kaczmarek i Mirosław Kaczmarek z Kaczmarek Studio
Zaskoczyć konkurencję i gości
Zaskoczyć konkurencję i gości
Zaskoczyć konkurencję i gości
Zaskoczyć konkurencję i gości
Zaskoczyć konkurencję i gości
Zaskoczyć konkurencję i gości
Zaskoczyć konkurencję i gości

Projekty dla sieci Accor, DeSilva czy hotelu Głęboczek Vine Resort & SPA – to tylko ostatnie z realizacji, nad którymi pracowała warszawska pracownia Kaczmarek Studio. O projektowaniu hoteli opowiada Iwona Kaczmarek.

REKLAMA

W projektowanych przez Panią wnętrzach hotelowych nie widać podobieństw. Są niepowtarzalne, w różnych stylach. Gdzie szuka Pani inspiracji?

Dużo podróżujemy oglądając różnorodne obiekty hotelowe. Inspiracje przychodzą z obserwacji świata.

Każdy hotel jest inny, bo inaczej usytuowany. Często ma inny styl. Dlatego też projekt dostosowujemy do miejsca, sytuacji i wymagań inwestora - jego wizji przedsięwzięcia i założeń dotyczących typu gościa hotelowego.

Głównym celem naszej pracy jest komfort gości hotelowych, ale też dostosowanie wnętrz do wymagań i standardów oraz spełnienie oczekiwań właściciela obiektu.

Można też mówić o patrzeniu w przyszłość, gdyż inwestycja hotelowa jest kosztowna – musi wystarczyć na kilka przyszłych lat, mając wciąż coś ciekawego do zaoferowania w porównaniu do konkurencji.

Największym problemem w realizacji takich projektów jest zazwyczaj budżet, tj. najlepsze - w miarę możliwości i fantazji projektanta - wykorzystanie go. Trzeba bardzo dobrze poruszać się na rynku hotelowym, żeby wiedzieć w co najlepiej zainwestować.

Świadomość inwestorów co do standardów jest w Polsce coraz większa. Wymagania rosną, co jest dla wszystkich bardzo korzystne. Ważna jest jakość.

A co jest dzisiaj modne w projektowaniu wnętrz hotelowych?

W projekcie na pewno ważna jest oryginalność i wniesienie czegoś nowego na rynek konkurencji hotelowej. Trendy są bardzo różnorodne. Można mówić o ponadczasowej, współczesnej klasyce - czyli wnętrzach komfortowych i przytulnych, nowoczesnym, futurystycznym designie, ekologicznych hotelach spa oraz bardzo modnym obecnie stylu vintage.

Trendy się zmieniają, to co było modne 5 czy 10 lat temu dziś jest często passé.

W dobrych hotelach „elementy miękkie” powinny być modernizowane co około 7 lat. Bardzo często hotele przeprowadzają tzw. liftingi. To sposób na utrzymanie atrakcyjności wśród konkurencji oraz wysokiej kategorii i standardu usług. Jeśli inwestorzy nie będą planować modernizacji, klient może odwrócić się w kierunku innej sieci hotelowej czy innego obiektu. Hotel trzeba dostosowywać do nowoczesnego designu.

Oświetlenie naturalne czy sztuczne?

Oświetlenie to zawsze wielka niewiadoma. Trzeba przewidzieć możliwości wykorzystania pomieszczeń o różnych porach i z różnym przeznaczeniem. Należy wziąć pod uwagę możliwe „scenariusze światła”. W tym zakresie warto współpracować z doświadczoną firmą oświetleniową.

Nad jakimi realizacjami dla inwestorów hotelowych pracuje obecnie Pani pracownia?

Ostatnio pracowaliśmy dla sieci Accor, tj. hotelu Sofitel Victoria w Warszawie oraz przygotowywaliśmy projekty Wine Stone Barów dla hoteli Mercure. Wspomnę również o tym, że wciąż rozbudowujemy - podążając za rozwijającą się wizją inwestora - hotel Głęboczek Vine Resort & SPA w miejscowości Brzozie. Z kolei w fazie projektowej i realizacyjnej mamy dwa hotele DeSilva o wyższym standardzie niż dotychczas.

Dziękuję za rozmowę

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.