REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zaskoczyć konkurencję i gości

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 13 mar 2014 15:37
Zaskoczyć konkurencję i gości
Iwona Kaczmarek i Mirosław Kaczmarek z Kaczmarek Studio
Zaskoczyć konkurencję i gości
Zaskoczyć konkurencję i gości
Zaskoczyć konkurencję i gości
Zaskoczyć konkurencję i gości
Zaskoczyć konkurencję i gości
Zaskoczyć konkurencję i gości
Zaskoczyć konkurencję i gości

Projekty dla sieci Accor, DeSilva czy hotelu Głęboczek Vine Resort & SPA – to tylko ostatnie z realizacji, nad którymi pracowała warszawska pracownia Kaczmarek Studio. O projektowaniu hoteli opowiada Iwona Kaczmarek.

REKLAMA

W projektowanych przez Panią wnętrzach hotelowych nie widać podobieństw. Są niepowtarzalne, w różnych stylach. Gdzie szuka Pani inspiracji?

Dużo podróżujemy oglądając różnorodne obiekty hotelowe. Inspiracje przychodzą z obserwacji świata.

Każdy hotel jest inny, bo inaczej usytuowany. Często ma inny styl. Dlatego też projekt dostosowujemy do miejsca, sytuacji i wymagań inwestora - jego wizji przedsięwzięcia i założeń dotyczących typu gościa hotelowego.

Głównym celem naszej pracy jest komfort gości hotelowych, ale też dostosowanie wnętrz do wymagań i standardów oraz spełnienie oczekiwań właściciela obiektu.

Można też mówić o patrzeniu w przyszłość, gdyż inwestycja hotelowa jest kosztowna – musi wystarczyć na kilka przyszłych lat, mając wciąż coś ciekawego do zaoferowania w porównaniu do konkurencji.

Największym problemem w realizacji takich projektów jest zazwyczaj budżet, tj. najlepsze - w miarę możliwości i fantazji projektanta - wykorzystanie go. Trzeba bardzo dobrze poruszać się na rynku hotelowym, żeby wiedzieć w co najlepiej zainwestować.

Świadomość inwestorów co do standardów jest w Polsce coraz większa. Wymagania rosną, co jest dla wszystkich bardzo korzystne. Ważna jest jakość.

A co jest dzisiaj modne w projektowaniu wnętrz hotelowych?

W projekcie na pewno ważna jest oryginalność i wniesienie czegoś nowego na rynek konkurencji hotelowej. Trendy są bardzo różnorodne. Można mówić o ponadczasowej, współczesnej klasyce - czyli wnętrzach komfortowych i przytulnych, nowoczesnym, futurystycznym designie, ekologicznych hotelach spa oraz bardzo modnym obecnie stylu vintage.

Trendy się zmieniają, to co było modne 5 czy 10 lat temu dziś jest często passé.

W dobrych hotelach „elementy miękkie” powinny być modernizowane co około 7 lat. Bardzo często hotele przeprowadzają tzw. liftingi. To sposób na utrzymanie atrakcyjności wśród konkurencji oraz wysokiej kategorii i standardu usług. Jeśli inwestorzy nie będą planować modernizacji, klient może odwrócić się w kierunku innej sieci hotelowej czy innego obiektu. Hotel trzeba dostosowywać do nowoczesnego designu.

Oświetlenie naturalne czy sztuczne?

Oświetlenie to zawsze wielka niewiadoma. Trzeba przewidzieć możliwości wykorzystania pomieszczeń o różnych porach i z różnym przeznaczeniem. Należy wziąć pod uwagę możliwe „scenariusze światła”. W tym zakresie warto współpracować z doświadczoną firmą oświetleniową.

Nad jakimi realizacjami dla inwestorów hotelowych pracuje obecnie Pani pracownia?

Ostatnio pracowaliśmy dla sieci Accor, tj. hotelu Sofitel Victoria w Warszawie oraz przygotowywaliśmy projekty Wine Stone Barów dla hoteli Mercure. Wspomnę również o tym, że wciąż rozbudowujemy - podążając za rozwijającą się wizją inwestora - hotel Głęboczek Vine Resort & SPA w miejscowości Brzozie. Z kolei w fazie projektowej i realizacyjnej mamy dwa hotele DeSilva o wyższym standardzie niż dotychczas.

Dziękuję za rozmowę



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY