REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zmierzch tradycyjnego hotelarstwa, nadchodzi era technologii

  • Autor: propertydesign.pl
  • 05 maj 2015 10:51
Zmierzch tradycyjnego hotelarstwa, nadchodzi era technologii
Fot. Fotolia

Inteligentne urządzenia sprawią, że pokoje hotelowe staną się bardziej minimalistyczne. Znikną wszystkie „zbędne elementy”, które zaburzały porządek w przestrzeni.

REKLAMA

W najbliższym czasie nastąpi ewolucja tradycyjnych funkcji recepcji czy hotelowego lobby. Zmieni się też wygląd samego pokoju hotelowego - uważa Luiza Jodłowska, architekt i właściciel EC-5 Architekci.

- Inteligentne urządzenia sprawią, że pokoje staną się bardziej minimalistyczne. Znikną wszystkie „zbędne elementy” jak włączniki, kable, które zaburzały porządek w przestrzeni. Nie będzie też na przykład tradycyjnego biurka. Przed nami zdecydowanie bardzo ciekawe, pełne nowych możliwości projektowych lata - mówi Luiza Jodłowska. Jak dodaje, dla architektów oznacza to nowe wyzwania koncepcyjne. Rolą projektanta będzie takie zaprojektowanie przestrzeni hotelowej, aby goście mogli w jak najbardziej intuicyjny sposób korzystać z dostępnych we wnętrzach technologii.

Jodłowska uważa, że w niedalekiej przyszłości hotele oferować będą swoim gościom możliwość obsługi oświetlenia, klimatyzacji czy hotelowych multimediów przy użyciu tabletu lub telefonu komórkowego. Urządzenia mobilne z pewnością zastąpią, jeszcze do niedawna uważane za nowatorskie, karty do drzwi, a gości obsługiwać będzie elektroniczny concierge.

Do takich działań właścicieli hoteli zmuszają z jednej strony dynamicznie rozwijające się technologie mobilne, z drugiej zaś coraz większa liczba młodych gości hotelowych, wychowanych w erze boomu technologicznego.

Wszystko to oznacza, że przed architektami stoją nowe wyzwania koncepcyjne. Rolą projektanta będzie takie zaprojektowanie przestrzeni hotelowej, aby goście mogli w jak najbardziej intuicyjny sposób korzystać z dostępnych we wnętrzach technologii. Na znaczeniu zyska identyfikacja wizualna, dzięki której goście łatwiej będą mogą odnaleźć się w przestrzeni, zrozumieć działanie inteligentnego sterowania, czy funkcjonowanie zaprogramowanych w pokoju „scen”.

Jednym z ciekawszych przykładów wykorzystania technologii w branży hotelarskiej jest obiekt o nazwie Yotel w Nowym Jorku. Goście meldują się w hotelu poprzez samoobsługowe stanowiska, które zastąpiły tradycyjną recepcję. W tym samym czasie ich bagażami zajmuje się robot. Pokoje wyposażone są w „techno-ściany” umożliwiające odtwarzanie muzyki. Do dyspozycji gości jest także super szybki internet oraz aktywowana ruchem rąk klimatyzacja. Skalowalne, wielofunkcyjne przestrzenie wspólne hotelu dają możliwość ich wykorzystania według aktualnych potrzeb gości. W zależności od wymagań mogą służyć jako przestrzenie eventowe, dodatkowe sale konferencyjne, kino czy studio jogi.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY