REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zmierzch tradycyjnego hotelarstwa, nadchodzi era technologii

  • Autor: propertydesign.pl
  • 05 maj 2015 10:51
Zmierzch tradycyjnego hotelarstwa, nadchodzi era technologii
Fot. Fotolia

Inteligentne urządzenia sprawią, że pokoje hotelowe staną się bardziej minimalistyczne. Znikną wszystkie „zbędne elementy”, które zaburzały porządek w przestrzeni.

REKLAMA

W najbliższym czasie nastąpi ewolucja tradycyjnych funkcji recepcji czy hotelowego lobby. Zmieni się też wygląd samego pokoju hotelowego - uważa Luiza Jodłowska, architekt i właściciel EC-5 Architekci.

- Inteligentne urządzenia sprawią, że pokoje staną się bardziej minimalistyczne. Znikną wszystkie „zbędne elementy” jak włączniki, kable, które zaburzały porządek w przestrzeni. Nie będzie też na przykład tradycyjnego biurka. Przed nami zdecydowanie bardzo ciekawe, pełne nowych możliwości projektowych lata - mówi Luiza Jodłowska. Jak dodaje, dla architektów oznacza to nowe wyzwania koncepcyjne. Rolą projektanta będzie takie zaprojektowanie przestrzeni hotelowej, aby goście mogli w jak najbardziej intuicyjny sposób korzystać z dostępnych we wnętrzach technologii.

Jodłowska uważa, że w niedalekiej przyszłości hotele oferować będą swoim gościom możliwość obsługi oświetlenia, klimatyzacji czy hotelowych multimediów przy użyciu tabletu lub telefonu komórkowego. Urządzenia mobilne z pewnością zastąpią, jeszcze do niedawna uważane za nowatorskie, karty do drzwi, a gości obsługiwać będzie elektroniczny concierge.

Do takich działań właścicieli hoteli zmuszają z jednej strony dynamicznie rozwijające się technologie mobilne, z drugiej zaś coraz większa liczba młodych gości hotelowych, wychowanych w erze boomu technologicznego.

Wszystko to oznacza, że przed architektami stoją nowe wyzwania koncepcyjne. Rolą projektanta będzie takie zaprojektowanie przestrzeni hotelowej, aby goście mogli w jak najbardziej intuicyjny sposób korzystać z dostępnych we wnętrzach technologii. Na znaczeniu zyska identyfikacja wizualna, dzięki której goście łatwiej będą mogą odnaleźć się w przestrzeni, zrozumieć działanie inteligentnego sterowania, czy funkcjonowanie zaprogramowanych w pokoju „scen”.

Jednym z ciekawszych przykładów wykorzystania technologii w branży hotelarskiej jest obiekt o nazwie Yotel w Nowym Jorku. Goście meldują się w hotelu poprzez samoobsługowe stanowiska, które zastąpiły tradycyjną recepcję. W tym samym czasie ich bagażami zajmuje się robot. Pokoje wyposażone są w „techno-ściany” umożliwiające odtwarzanie muzyki. Do dyspozycji gości jest także super szybki internet oraz aktywowana ruchem rąk klimatyzacja. Skalowalne, wielofunkcyjne przestrzenie wspólne hotelu dają możliwość ich wykorzystania według aktualnych potrzeb gości. W zależności od wymagań mogą służyć jako przestrzenie eventowe, dodatkowe sale konferencyjne, kino czy studio jogi.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.