REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 27 mar 2015 09:16
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Fortum - biuro zgodne z filozofią Activity Based Workplace, fot. Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions
Zobacz nowe biuro dla Fortum od Workplace Solutions

Nowoczesna przestrzeń biurowa dla Fortum Power & Heat to efekt pracy zespołu Workplace Solutions. Biuro zaprojektowano zgodnie z filozofią Activity Based Workplace.

REKLAMA

Workplace Solutions przygotowało założenia, wykonało projekt architektoniczny i wspierało zarządzanie zmianą przy projekcie nowego biura dla Fortum Power & Heat. Po stronie firmy za projekt odpowiedzialna była Dorota Waligórska - Procurement and Real Estate Manager. Założenia strategiczne: wsparcie komunikacji i pracy zespołowej, oraz optymalizacja przestrzeni.

Nowe biuro Fortum we Wrocławiu zostało zoptymalizowane w 70 proc. Przed przeprowadzką Fortum Power & Heat posiadał własny, stary budynek biurowy, o powierzchni 6,9 tys. mkw. dla 140 pracowników. Daje to wynik blisko 50 mkw./os. Projekt transformacji był bardzo napięty i trwał zaledwie 4 miesiące. Po sprzedaży własnego budynku, firma przeprowadziła się do nowego biurowca Promenady Zita, na powierzchnię 2 tys. mkw.

Stare biuro funkcjonowało w systemie gabinetów i pokoi. Przeprowadzka do nowej siedziby nastąpiła w połowie grudnia 2014 roku, a przestrzeń została zaprojektowana zgodnie z filozofią Activity Based Workplace (zróżnicowane przestrzenie do pracy w różnych aktywnościach tj. praca w skupieniu, spotkania ad-hoc, czy praca projektowa). Nowe biuro funkcjonuje w systemie open space, który często nazywane jest zonal space. Przestrzeń jest łatwa w re aranżacji i podzielona elementami wyposażenia oraz wykończenia. Najbardziej przełomowym elementem jest całkowita redukcja gabinetów, włącznie z członkami zarządu. Mają oni własną strefę, wyposażoną w stanowiska do pracy siedząco-stojącej. Strefa ta uzupełniona jest również o kuchnię zaprojektowaną tak, aby wspierała networking i wymianę wiedzy. Wywiady postewaluacyjne z managerami wykazały, że mogą teraz lepiej kontrolować procesy, a komunikacja i współpraca wzrosły.

Design biura jest pochodną czasu na projekt, standardu budynkowego, budżetu, oczekiwań Fortum Power & Heat i kreatywności projektantów. Ze względu na napięty harmonogram, zdecydowano się wykorzystać jako bazę dobrej jakości standard budynku w kolorach biało, szaro, czarnych. Ze względu na industrialny charakter usług firmy zrobiono częściowo otwarte sufity akustyczne. Ekspresja biura wyrażona jest poprzez kolorowe meble do spotkań ad-hoc z firmy Softline, oraz akustyczne gąbki w salach do spotkań z firmy Nyquista. Na ścianach natomiast znalazł się nasz znak rozpoznawczy, czyli indywidualnie projektowane grafiki nałożone w formie murali.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.