REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

4 Design Days: Personalizacja kluczem do dobrego projektu oświetlenia

  • Autor: propertydesign.pl
  • 15 lut 2018 15:20
4 Design Days: Personalizacja kluczem do dobrego projektu oświetlenia
4 Design Days 2018
4 Design Days: Personalizacja kluczem do dobrego projektu oświetlenia
4 Design Days: Personalizacja kluczem do dobrego projektu oświetlenia
4 Design Days: Personalizacja kluczem do dobrego projektu oświetlenia
4 Design Days: Personalizacja kluczem do dobrego projektu oświetlenia
4 Design Days: Personalizacja kluczem do dobrego projektu oświetlenia
4 Design Days: Personalizacja kluczem do dobrego projektu oświetlenia
4 Design Days: Personalizacja kluczem do dobrego projektu oświetlenia
4 Design Days: Personalizacja kluczem do dobrego projektu oświetlenia
4 Design Days: Personalizacja kluczem do dobrego projektu oświetlenia

Infrastruktura oświetleniowa to niezbędny, choć czasem niedoceniany element wszystkich projektów związanych z architekturą i wnętrzami. O nowoczesnych pomysłach na światło i roli technologii w rozwoju tej dziedziny rozmawiali w trakcie 4 Design Days 2018 uczestnicy dyskusji „Technologia. Oświetlenie”.

REKLAMA

W dyskusji wzięli udział: Tomasz Cedro, menager, MERA; Miłosz Kowalski z Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej; Filip Krzemiński, kierownik działu oświetlenia w firmie ELMAX-lighting.pl oraz Katarzyna Tworek, brand manager Aurora Technika Świetlna. Dyskusję moderował projektant, prowadzący program „Remont w 48h” na antenie Domo+, Tomasz Pągowski.

Tomasz Cedro reprezentujący markę Mera wyjaśniał, jak nowoczesne oświetlenie żyje z cyklem biologicznym człowieka. - Światło ma ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie, na koncentrację, na fakt, jak pracujemy - powiedział. - Dzienne światło, zwłaszcza poranne, to światło, w którym pracujemy najwydajniej. Światło wieczorne, o ciepłej barwie, działa na nas wyciszająco i uspokajającą. Mając tę wiedzę, projektant oświetlenia ma ogromne możliwości, aby z pomocą oświetlenia sprawić, by jego użytkownicy lepiej pracowali lub odpoczywali.

Jak zauważył Miłosz Kowalski z Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej, nowoczesne oświetlenie to dużo więcej niż dynamicznie zmieniająca się technologia. To przede wszystkim jego personalizacja w zależności od potrzeb użytkownika. - Mówimy tu o budowaniu wieloobwodowych systemów oświetleniowych, z których będziemy korzystać w sposób personalizowany, w zależności do potrzeb. Wieloźródłowe systemy, sterowane automatyką budynkową to przyszłość „światła” w naszych wnętrzach – mówił Miłosz Kowalski.

Uczestnicy dyskusji szeroko omawiali również możliwości, jakie niosą ze sobą inteligentne systemy oświetlenia związane z automatyką budynkową. Filip Krzemiński wyjaśniał, że inteligentne oświetlenie to przede wszystkim system „skrojony na miarę”. – Projektując oświetlenie w danym wnętrzu pytamy w pierwszej kolejności klienta, jakie są jego potrzeby. Dzięki temu możemy za pomocą modułów, zarówno przewodowych, jak i bezprzewodowych, sterować oświetleniem i budować odpowiednią atmosferę we wnętrzu – dodał Filip Krzemiński.

Dobre oświetlenie jest dobrane do potrzeb użytkownika, zgodzili się wszyscy uczestnicy dyskusji. – To klient jest ostateczną wyrocznią – mówiła Katarzyna Tworek reprezentująca markę Aurora Technika Świetlna. - Punktów świetlnych i scen oświetleniowych powinno być we wnętrzu tak dużo, jak dużo funkcji spełnia dane pomieszczenie. Sytuacje, gdy jest jedno ogólne oświetlenie do różnych funkcji zdecydowanie powinny odejść „do lamusa” – dodała Katarzyna Tworek.

Tomasz Pągowski moderujący sesję dyskusyjną zastanawiał się, jak „zbriefować” klienta, jak poznać jego potrzeby, żeby dobrze zaprojektować oświetlenie we wnętrzu. - Odpowiedzią jest staranna rozmowa z klientem i poznanie jego potrzeb, nie ma drogi na skróty - wyjaśniał Tomasz Cedro z firmy Mera. - Możemy zacząć od bardzo prostych systemów, możemy też używać systemów, które mają trzy barwy oświetlenia (ciepłą, zimną, neutralną). Mamy do dyspozycji także bardziej skomplikowane systemy budowania inteligentnych scen świetlnych. Wszystko zależy od potrzeb klienta i jego możliwości finansowych.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.