REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 29 maj 2018 11:22
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Biuro Aon w Krakowie, fot. MP Polska
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić
Activity Based Working dla 1100 pracowników? Aon wie, jak to robić

Nowoczesne, świeże, dynamiczne – tak można określić nowe biuro firmy Aon w krakowskim kompleksie biurowym Enterprise Park, które wyszło spod kreski pracowni BE DDJM. Na 10 tys. mkw., 4 piętrach i dla ponad 1100 pracowników zdecydowano się wdrożyć ideę Activity Based Working. Czy było łatwo? Z pewnością nie. Ale efekty mówią same za siebie.

REKLAMA

Motorem napędowym całego przedsięwzięcia była rozrastająca się kadra pracowników, która powoli zaczynała się nie mieścić w poprzednich siedzibach. – Potrzebowaliśmy nie tylko dużego, ale i elastycznego biura. To była doskonała okazja do tego, aby zmienić zarówno miejsce, jak i sposób pracy – mówi Claudia Ferreira, CRE Senior Manager w firmie Aon.

Najważniejszą zmianą, jaka czekała organizację, to rezygnacja z biurek przydzielonych według zasady 1 do 1, czyli z biurka przypisanego do konkretnej osoby. – Wprowadzając Activity Based Working jedno piętro budynku w naszej poprzedniej lokalizacji przekształciliśmy na przestrzeń pilotażową – chcieliśmy, aby pracownicy mogli przetestować ideę Activity Based Working przed jej wdrożeniem w nowej lokalizacji i podzielić się z nami swoimi opiniami testując różne rozwiązania, które się w nią wpisują. Informacja zwrotna od naszych pracowników była niezwykle cenna na dalszych etapach projektowania przestrzeni biurowej – mówi Agnieszka Orlicka, CRE Manager.

Firmie zależało na tym, aby krakowski oddział Aon’u oddawał lokalny charakter. – Biuro miało nawiązywać do polskiej kultury, do Krakowa. Musi również trafiać do konkretnej grupy wiekowej, która tu pracuje. U nas średnia wieku to 31 lat, biuro zatem musi być nowoczesne, świeże, dynamiczne. To było nasze wyjściowe założenie – zaznacza Claudia Ferreira.

Podczas tworzenia biura, Aon stworzył trzy obszary, wokół których skupiono całą zmianę. Nazwano je bricks, bytes i behaviours. - Bricks odpowiada budynkowi i designowi, bytes – technologii, zaś behaviours ma za zadanie zmienić sposób myślenia pracowników o miejscu pracy. Activity Based Working zakłada mobilność i możliwość wyboru stanowiska pracy, a także maksymalne zaufanie do pracownika – podkreśla Marcin Lisiewicz, IT Project Manager.

Oprócz standardowych open-space’ów, w biurze zostało rozlokowanych ponad 60 sal i pokoi spotkań, pokoje relaksu, niewielkie sale amfiteatralne do prezentacji oraz niestandardowe miejsca pracy. – Stworzyliśmy specjalne pokoje do spotkań pozbawione sprzętu audiowizualnego. W połączeniu z wygodnymi fotelami ma to w maksymalny sposób sprzyjać bardziej swobodnej atmosferze rozmów i dyskusji – mówi Agnieszka Miecznikowska, architekt z pracowni BE DDJM, która była autorem projektu nowego biura Aon.

- W biurze mamy do wyboru różne typy przestrzeni, z których możemy skorzystać  w zależności od potrzeb i charakteru zaplanowanych w danym dniu działań. Poza standardowymi salami spotkań dysponujemy również salami, w których łatwo możemy zmienić ustawienie mebli zarówno przed, jak i w trakcie spotkania. Warto też wspomnieć o pokojach wellbeing oraz patio – wylicza Agnieszka Orlicka.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.