REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Architekci z kolektywu musk projektują z... czekolady

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 lis 2015 11:17
Architekci z kolektywu musk projektują z... czekolady
Zjedz sobie Katowice, projekt: Musk Kolektyw Projektowy, fot. Artur Jurkowski
Architekci z kolektywu musk projektują z... czekolady
Architekci z kolektywu musk projektują z... czekolady
Architekci z kolektywu musk projektują z... czekolady
Architekci z kolektywu musk projektują z... czekolady
Architekci z kolektywu musk projektują z... czekolady
Architekci z kolektywu musk projektują z... czekolady
Architekci z kolektywu musk projektują z... czekolady
Architekci z kolektywu musk projektują z... czekolady

Zjedz sobie Katowice i Zjedz sobie Śląsk to oryginalne przewodniki po mieście. Kształtem nawiązują do klasycznego produktu, jakim jest bombonierka. Ich wyjątkowość bazuje nie tylko na wnętrzu. Całość stanowi przemyślaną kompozycję, zaprojektowaną w każdym detalu, przez kolektyw projektowy musk. Pomysł projektu narodził się w 2011 roku, jednak prace rozpoczęły się w lutym 2015 roku.

REKLAMA

Słodki przewodnik po mieście został zaprojektowany przez architektów z kolektywu projektowego musk: Katarzynę Sąsiadek, Józka Madeja i Weronikę Kiersztejn, z dużą dbałością o szczegóły.Przy projekcie współpracowała Ewelina Bidzińska.

Design całego produktu powstał od zera. Mowa tu nie tylko o warstwie wizualnej (grafika opakowania, grafika marki), ale przede wszystkim o formie: dwuczęściowym pudełku, wewnętrznym przezroczystym blistrze czy proporcjach samych czekoladek.

Cykl życia produktu również został zaprojektowany w detalach. Od momentu zamysłu projektu, przez pierwsze wrażenie klienta, strategię, sprzedaż wszystkie te etapy były dokładnie analizowane, by Zjedz sobie stało się czymś więcej niż pudełkiem z czekoladkami.

Zadanie nie było proste, bo założona grupa docelowa była bardzo szeroka. Dlatego kolektyw musk szukał rozwiązań projektowych, które z jednej strony będą modne i niestandardowe, a z drugiej, trafią do klienta w każdym wieku i będą czymś wyjątkowym. W odróżnieniu do tradycyjnych bombonierek, Zjedz sobie Katowice i Zjedz sobie Śląsk to produkt, w którym estetyka i jakość wykonania jest tak samo ważna jak wnętrze.

Czekolada jako środek wyrazu i narzędzie designu

Aby zminimalizować ilość środków wyrazu, opakowanie każdej serii zbudowane jest na wyrazistym kontraście dwóch kolorów i serii prostych, autorskich piktogramów, ujętych w izometrii. Proces projektowy był prawdziwą walką kompromisów i eksplorowania nieznanych dotąd możliwości technologicznych i produkcyjnych. Zjedz sobie to zupełnie nowa jakość na rynku spożywczym. W przeciwieństwie do konkurencji, oprócz wartości smakowych, oferuje lekcję historii, kultury miasta, zabytków, miejsc unikalnych w skali regionu. Potencjalni klienci kupując Zjedz sobie, otrzymują wielowymiarowy projekt, który jest formą pamiątki/prezentu kojarzonego z danym miejscem i kulturą.

Zjedz sobie Katowice - Nikiszowiec z czekolady?

- Seria Zjedz sobie Katowice to niebieski przewodnik, którego wnętrze nawiązuje do charakterystycznych symboli Katowic. W środku znajdziesz czekoladki m.in w kształcie katowickiego Spodka, Superjednostki czy Kielichów, które wyróżniały katowicki dworzec. Nie zabrakło także ulicy Mariackiej, Nikiszowca oraz Moderny, której zazdrości Katowicom cała Polska - opisują swój projekt architekci z musk.

Śląsk to nie tylko architektura, ale także dobra muzyka, stąd czekoladki nawiązujące do Instytutu Jazzu, kultowego zespołu Kaliber 44 czy Festiwali Muzycznych. Pod każdą z 16 czekoladek znajduje się krótki autorski opis konsumowanego obiektu.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY