REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Architektoniczna strategia, czyli co biuro "mówi" o firmie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 08 sie 2017 10:01
Architektoniczna strategia, czyli co biuro "mówi" o firmie
Biuro Cordia projekt: FAAR architekci fot. mat. arch.
Architektoniczna strategia, czyli co biuro "mówi" o firmie
Architektoniczna strategia, czyli co biuro "mówi" o firmie
Architektoniczna strategia, czyli co biuro "mówi" o firmie

Biura, gabinety, siedziby firm coraz częściej pełnią rolę nie tylko miejsca pracy, ale także narzędzi marketingowych. To jak wyglądają ma wspierać zarówno komunikację wewnętrzną przedsiębiorstwa, jak również budowę wizerunki marki na zewnątrz.

REKLAMA

Nie od dziś wiadomo, że dobrze zaprojektowana siedziba firmy będzie budowała komfort jej pracowników, wzmacniała efektywność czy wspierała kreatywne działania. W miejscu pracy spędzamy tak wiele czasu, że należy zadbać o jego odpowiednią architekturę i aranżację przestrzeni. Obecnie dostrzec można jednak, że przedsiębiorstwa coraz częściej inwestują w swoje biurowe „wnętrza”, ale przede wszystkim – w to, co one „mówią”.

– Trend ten to bez wątpienia efekt rosnącej świadomości firm na temat budowy pozytywnego wizerunku marki oraz jej składowych. Firmy, które kompleksowo dbają o swój wizerunek zwracają uwagę na coraz więcej detali mających wpływ na to jak odbierane są zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz. Tego rodzaju zjawiska obserwujemy szczególnie wśród biznesów o silnej tradycji praktykowania wartości danej marki – tłumaczy Paulina Wątroba, strateg marketingowy z agencji PM Talk.

Wartościowy design

Ze zdaniem marketera zgadza się architekt Krzysztof Faber. – Jeszcze kilkanaście miesięcy temu klienci zwracali się do nas z tematem zaprojektowania jedynie funkcjonalnej przestrzeni biurowej. Bez wątpienia elastyczne środowisko pracy – czy to open-space, czy też wielopokojowe biuro – ma duże znaczenie w kontekście zaspokajania kluczowych potrzeb pracowników. Obecnie jednak coraz więcej firm zgłasza się do nas z opracowaną strategią marketingową, przedstawia swoją wizję i wartości. Chcą, żeby te wszystkie składowe były widoczne w projektach – zdradza przedstawiciel pracowni architektonicznej FAAR architekci.

W praktyce oznacza to, że architekci jako specjaliści coraz częściej uczestniczą w procesie budowy pozytywnego wizerunku marek. Dziś już nikt nie ma wątpliwości, że dobrze zaprojektowana przestrzeń siedziby firmy korzystnie wpływa na jej odbiór. – Projektowane przez architektów przestrzenie biurowe charakteryzuje już nie tylko sama funkcja, elegancja czy okresowo moda i styl architektoniczny. Liczy się unikalny koncept, który będzie wspierał cele marketingowe klientów, takie jak np. pozyskiwanie wartościowych partnerów biznesowych – tłumaczy Krzysztof Faber.

Relacje w przestrzeni

Powodów dla których firmy decydują się na unikalne i dedykowane wnętrza jest co najmniej kilka. Najważniejsze z nich dotyczą oczywiście zwiększenia sprzedaży towarów i usług, ale również przyciągania do siebie nowych pracowników – specjalistów z różnych branż.

– Faktycznie są branże, w których pracownik zanim podejmie decyzję o rozpoczęciu współpracy, chce najpierw obejrzeć przestrzeń biurową, w której będzie spędzał kilka bądź kilkanaście godzin dziennie. Zwłaszcza w przypadku tzw. zawodów kreatywnych, przyszli pracownicy zwracają uwagę na to, jak prezentuje się biuro i o czym komunikuje – mówi Natalia Tomasiewicz, psycholog i manager ds. HR. I dodaje: – Coraz ważniejsze w architektonicznej strukturze biurowej stają się tzw. strefy relaksacyjne, takich udogodnień poszukują zwłaszcza nowe pokolenia pracowników. Pamiętajmy, że relacje przestrzenne w dużej mierze definiują i regulują podejście ludzi do siebie w kontaktach społecznych.

Idealnym tego przykładem są biura Google’a na całym świecie, które swoim wnętrzami przyciągają uwagę nie tylko potencjalnych pracowników, ale nas wszystkich (klientów) – użytkowników chociażby wyszukiwarki internetowej. Nie ma wątpliwości, że to element skutecznej i dobrze przemyślanej strategii marketingowej marki z Mountain View.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY